021-88507190

آداب اجتماعی و سنتی در ارمنستان که هر مسافری باید با آن ها آشنا باشد

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 01 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به هر کجای دنیا که می خواهید سفر کنید، بهتر است کمی درباره فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور اطلاعات داشته باشید. خوب این گفته برای ارمنستان هم صدق می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با آداب و رسوم ارمنی ها که در سفرتان به این کشور زیبا کاربردیست!
    به هر کجای دنیا که می خواهید سفر کنید، بهتر است کمی درباره فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور اطلاعات داشته باشید. خوب این گفته برای ارمنستان هم صدق می کند. این کشور باستانی سنت های زیبای بسیاری دارد. بعضی از این سنت ها تاریخی است و برخی از آن ها در قرن اخیر به علت تاثیرات کشورهای خارجی ایجاد شده است.
    برای اینکه بتوانید سفر راحت تر و البته خوشایندتری به ارمنستان با تور ارمنستان پاییز 97 داشته باشید، ما در این مقاله شما را با مهم ترین سنت ها و آداب اجتماعی مردم ارمنستان آشنا می کنیم.

    آداب و رسوم ارمنی ها: سلام و احوال پرسی و خداحافظی
    ارمنستانی ها برای سلام کردن به همدیگر دست می دهند یا روبوسی می کنند؟ چند بار روبوسی می کنند؟ یا فقط از کلمه "بارو" به معنای سلام استفاده می کنند؟ وقتی می خواهید برای اولین بار به ارمنستان سفر کنید، این ها ممکن است اولین سوالات ذهنی شما باشند. البته همه چیز خیلی ساده تر از آنچه که تصور می کنید است. البته که ارمنی ها انسان های بسیار گرم و صمیمی هستند، اما معمولا با کسی که برای اولین بار می بینند روبوسی نمی کنند. آن ها فقط با شما دست خواهند داد. دوستان صمیمی تر برای خداحافظی یک بوسه برگونه دوستشان می زنند و به آرامی همدیگر را در آغوش می گیرند و خداحافظی می کنند.

    آداب اجتماعی و سنتی در ارمنستان که هر مسافری باید با آن ها آشنا باشد

    آداب و رسوم ارمنی ها: انعام دادن
    بعد از خوردن یک غذای خوشمزه در یک رستوران یا کافه، شما ممکن است با یک دوراهی رو به رو شوید که باید انعام بدهید یا خیر! معمولا ارمنی ها انعام را در صورتحساب ذکر می کنند و احتمالا 10% مبلغ اضافه تر از سفارشتان را با شما حساب خواهند کرد. اما اگر این طور نشد، اگر 5 تا 10 % از مبلغ سفارشتان را به عنوان انعام پرداخت کنید، از شما قدردانی خواهد شد.

    آداب اجتماعی و سنتی در ارمنستان که هر مسافری باید با آن ها آشنا باشد

    آداب و رسوم ارمنی ها: آداب تولد
    اگر به یک تولد دعوت شدید، این چند نکته را به یاد داشته باشید تا خجالت زده نشوید:
    اول از همه اگر زودتر از همه حتی میزبان به محل تولد رسیدید، خودتان را ناراحت نکنید. وقت شناسی در هر کشوری متفاوت است. چیزی که ارمنی ها به آن وقت شناسی می گویند، برای آلمانی ها اصلا قابل قبول نیست. پس شروع تولد را حدود 15 تا 30 دقیقه دیرتر از موعد اعلام شده در نظر بگیرید.
    همان ابتدای تولد هدیه خود را به شخصی که جشن تولدش است بدهید. البته ممکن است بعضی از ارمنی ها در جمع هدیه ها را باز نکنند. پس ناراحت نشوید.
    اگر برای اولین بار است که به خانه یک ارمنی می روید، احتمالا با مهمان نوازی اصیل ارمنی ها رو به رو خواهید شد. بهتر است که کاملا گرسنه به خانه ارمنی ها بروید، چون از شما انتظار دارند که از هر غذا و نوشیدنی که میزبان درست کرده است، امتحان کنید و اگر این کار را انجام ندهید، میزبان آن را بی ادبی تلقی خواهد کرد. یک ضرب المثل ارمنی می گوید: "مهمان هدیه ای از سمت خداست" و اکثر ارمنی ها تمام تلاششان را می کنند که این هدیه های خدایی یعنی مهمانانشان با شکم پر و یک صورت شاد از خانه شان خداحافظی کنند.

    آداب اجتماعی و سنتی در ارمنستان که هر مسافری باید با آن ها آشنا باشد

    آداب و رسوم ارمنی ها: رفتار با کودکان
    ارمنی ها رفتار بسیار محافظه کارانه ای با کودکانشان دارند. معمولا فرزندان ارمنی تا زمانی که ازدواج کنند، در کنار پدر و مادرشان زندگی می کنند. معمولا پدر و مادرهای ارمنی خرج تحصیلات، ازدواج و دیگر رویدادهای مهم زندگی فرزندانشان را به عهده می گیرند. علاوه بر این ارمنی ها به کودکان خیلی اهمیت می دهند. اگر با کودکانتان به ارمنستان سفر کردید، انتظار این را داشته باشید که غریبه های ارمنی به کودکانتان خیلی توجه کنند و با کودکانتان صحبت کنند و یا از آن ها سوالاتی بپرسند، پس لازم نیست که خودتان را نگران کنید، این رفتار ارمنی ها طبیعی است و اصلا خطرناک نیست.
    به طور کلی ارمنی ها با توریست ها بسیار مهربان هستند و حتی اگر شما خلاف آداب و رسومشان عمل کنید، با مهربانی به شما رفتار مناسب را نشان خواهند داد. پس خودتان را نگران نکنید و از یک سفر خوشایند در این کشور مهمان نواز و صمیمی لذت ببرید.

    جهت اطلاع از قیمت تورهای متفاوت پاییزی می توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید.


    آداب اجتماعی و سنتی در ارمنستان که هر مسافری باید با آن ها آشنا باشد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW