021-88507190

دروازه هادریان آنتالیا

گردشگری م.مقیمی 02 آبان ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دروازه هادریان آنتالیا به عنوان یکی از زیباترین دروازه های تاریخی شناخته می شود، یادآور تمدن های مختلفی است که در این منطقه وجود داشته اند که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی ترکیه، دروازه هادریان آنتالیا است که از دوران حکومت رومیان سخن می‌گوید. این جاذبۀ تاریخی، که به افتخار امپراطور روم باستان یعنی هادریانوس نام‌گذاری شده، پس از این همه سال هنوز جذابیت خود را حفظ کرده و در معرض چشم گردشگران تور آنتالیا قرار دارد. اگر شما هم قصد دارید از این بنای تاریخی دیدن کنید، این مطلب را بخوانید تا با تاریخچه و ویژگی‌های دروازه هادریان آشنا شوید.

    دروازه هادریان آنتالیا کجاست؟

    دروازه هادریان یکی از قدیمی ترین و مهمترین جاهای دیدنی آنتالیاست. دروازه هادریان که به عنوان یکی از زیباترین دروازه های تاریخی شناخته می شود، یادآور تمدن های مختلفی است که در این منطقه وجود داشته اند. اگر به دنبال یک جاذبه گردشگری خاص برای بازدید در تور آنتالیا هستید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را بیشتر با این دروازه معروف و دیدنی در آنتالیا آشنا کنیم.

    دروازه هادریان آنتالیا

    تاریخچه دروازه هادریان آنتالیا

    دو حکایت مختلف درباره تاریخ ساخت دروازه هادریان آنتالیا وجود دارد که بر طبق یکی از آن ها، دروازه هادریان در بین سال های 121 و 125 و بر اساس دیگر حکایت، در بین سال های 128 و 132 ساخته شده است. در واقع تاریخ دقیق ساخت دروازه هادریان آنتالیا مشخص نیست. اما به صورت حدودی، قدمتش به این سال ها بر می گردد. قسمت عجیب ماجرا اینجاست که دو طرف این دروازه در یک بازه زمانی تا سال 1950 میلادی با دیوار پوشانده شده بودند و وقتی که در این دهه دیوارها فرو ریخت، دروازه دوباره هویدا شد و دوازه نامه برنزی در پای دروازه پیدا شد که بخشی از یک کتیبه بوده اند. این نامه ها در حال حاضر در موزه های مختلف در سراسر دنیا مثل برلین، وین و لندن نگهداری می شوند.

    تفریحات در اطراف دروازه هادریان آنتالیا

    یکی دیگر از نام هایی که دروازه هادریان دارد، دروازه مرمرین است. این دروازه زیبا و مرمرین دری به منطقه زیبای کاله ایچی به عنوان قلب تاریخی آنتالیاست. منطقه ای که با قدم زدن در آن می توانید از زیباترین کوچه پس کوچه های آنتالیا دیدن کنید و در نهایت با ادامه مسیر خودتان را به مارینا و تفرجگاه دریایی برسانید. تفریح جالب دیگری که می توانید در اطراف دروازه هادریان آنتالیا داشته باشید، کافه گردی و رستوران گردی و همچنین گشت و گذار در بازار و خرید سوغاتی در تور ترکیه است.

    زیبایی های دروازه هادریان آنتالیا

    دروازه هادریان تنها دروازه به جا مانده در دیواری است که آن را در گذشته های دور به دور شهر آنتالیا و بندر آنتالیا کشیده بودند. این دروازه زیبا سه طاق دارد و در دو طرفش برج های دیدبانی قرار گرفته اند. هر سه طاق دروازه هادریان با یک ابعاد و اندازه ساخته شده اند و به گونه ای تزئین شده اند که هر کسی را در جا میخکوب می کنند. نقش و نگارهای روی سقف این طاق ها به شکل گل ها و میوه هایی است که در آنتالیا وجود دارند. نکته جالبی که درباره دروازه هادریان وجود دارد، این است که به جز ستون ها، همه قسمت های دیگرش از جنس مرمر سفید رنگ ساخته شده است. نکته جالب دیگر اینکه این دروازه زمانی طبقه دومی نیز داشته است. اما حالا اثری از طبقه دوم این دروازه وجود ندارد. روزی روزگاری هم بالای دروازه، مجسمه ای از امپراتور هادریان قرار داده بودند که حالا آن هم وجود ندارد. 

    زیبایی های دروازه هادریان آنتالیا

    قیمت بلیط دروازه هادریان آنتالیا

    خوشبختانه دروازه هادریان یکی از معدود جاهای دیدنی آنتالیا است که برای بازدید نیاز به خرید بلیط ندارد. در واقع تماشای این جاذبه تاریخی رایگان استو شما نیازی به پرداخت هزینه ندارید. 

    قیمت بلیط دروازه هادریان آنتالیا

    آدرس دروازه هادریان آنتالیا

    دروازه هادریان آنتالیا در بلوار آتاتورک در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. بهترین راه دسترسی به دروازه هادریان آنتالیا استفاده از ترامواهای این شهر است. کافی است که سوار تراموا نوستالژیک آنتالیا شوید و در ایستگاه هادریان از تراموا پیاده شوید تا به ارزانترین و راحت ترین شیوه ممکن به دروازه هادریان آنتالیا دسترسی پیدا کنید.

    تماشای دروازه هادریان با تور آنتالیا

    با تور ارزان آنتالیا می توانید فرصت بازدید از انواع و اقسام جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی، اماکن تفریحی و جاهای دیدنی آنتالیا را برای خودتان فراهم کنید. اگر به دنبال ارزانترین تور انتالیا هستید، با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره آنتالیا بیشتر بخوانید:

    باغ وحش آنتالیا را بشناسید

    موزه باستان شناسی آنتالیا

    فرق پرواز ترک و ایرانی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW