021-88507190

راهنمای سفر به بوداپست جذاب ترین شهر اروپا

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 04 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بوداپست پایتخت کشور مجارستان مثل هر جای دیگری در اروپا پر از نقاط دیدنی و جذاب است. در این شهر زیبا تفریحات هیجان انگیز بسیاری وجود دارد. بوداپست جایی است که از سفر به آن غرق لذت می شوید.
     این مقاله راهنمای سفر برای شما جهت داشتن سفری هیجان انگیز به بوداپست است.
    در وب سایت مهرپرواز میتوانید تور اروپا پاییز 97 را به صورت آنلاین رزرو کنید.
    ابتدا جغرافیای شهر زیبای بوداپست را بشناسیم:
    مجارستان قسمتی از بخش شرقی قاره اروپاست. بوداپست پایتخت کشور مجارستان است که در بخش شمالی کشور واقع شده است. بوداپست خودش به وسیله رودخانه دانوب به دو بخش تقسیم شده است. قسمتی از آن بودا و قسمت دیگر آن پست نام دارد. پل چین (Chain bridge) یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهر است که بودا و پست را به همدیگر متصل می کند.
    شما می توانید در همه روزهای سال از بوداپست و آب و هوای جذابش لذت ببرید. بوداپست هم در روزهای آفتابی دل انگیز است و هم در شب های زمستانی جذابیت خاص خودش را دارد.
    بوداپست تابستان معتدلی دارد. اگرچه ممکن است حتی در ماه سپتامبر و اکتبر هم ظهرهای آفتابی داشته باشد. به هر حال این را می دانید که تابستان های اروپا هیچ وقت خیلی خیلی گرم نمی شوند و معمولا شهرهای اروپا در بعد از ظهرهای روزهای تابستانی هوای دلپذیری دارند.

    راهنمای سفر به بوداپست جذاب ترین شهر اروپا

    شهر بوداپست در ماه های مارچ تا می بیشترین توریست را به خود جذب می کند و شهر پر از جمعیت می شود.
    در ماه های سپتامبر تا نوامبر بوداپست خیلی  شلوغ نیست و از طرفی آب و هوا در این ماه ها بسیار دلپذیر است، پس اگر می خواهید آرامش بیشتری از سفرتان کسب کنید، سفر به بوداپست در ماه های سپتامبر تا نوامبر به شما توصیه می شود. اما بهتر است سفر خودتان را به اواخر ماه نوامبر موکول نکنید، چون در روزهای آخر این ماه هوا کمی سرد می شود و اگر خیلی هوای زمستانی را دوست ندارید، ممکن است کمی اذیت شوید.

    راهنمای سفر به بوداپست جذاب ترین شهر اروپا

    جذاب ترین و زیباترین مکان های بوداپست برای بازدید شما:
    تور گشت و گذار در شهر بوداپست می تواند به دو بخش تقسیم شود: کشف منطقه بودا (منطقه قلعه) و کشف منطقه پست
    1.منطقه قلعه باستانی (بخش بودا) را کشف کنید
    اگر شما دوست دارید که وجهه باستانی بوداپست را کشف کنید، به منطقه قلعه باستانی بروید و از دیدن این میراث ارزشمند لذت ببرید. بیشتر خانه های این منطقه با همان فرم اصلی و باستانیش مرمت شده است و به همین دلیل شما می توانید از دیدن خیابان های جذاب، معماری جالب و خانه های شگفت انگیز آن لذت ببرید.
    همچنین اگر به تاریخ علاقه مندید می توانید از قصر سلطنتی، دژ قدیمی و گالری مشهور میراث ملی دیدن کنید و گذشته بوداپست را کشف کنید.  حتما سری هم به میدان ترینیتی بزنید و از کلیسای ماتیاس و قلعه ماهیگیر دیدن کنید و از شکوه آن ها شگفت زده شوید.

    راهنمای سفر به بوداپست جذاب ترین شهر اروپا

    کلیسای ماتیاس که به سبک گوتیک ساخته شده است، هم از بیرون زیباست و هم تزئینات درونی آن بسیار جذاب هستند. بعد از دیدن این کلیسا به قلعه ماهیگیر بروید، جایی که مردم ساعت ها در آن می نشینند و از دیدن منظره شهر بوداپست لذت می برند. شما از این قلعه می توانید منظره کل شهر از جمله بخش پست را ببینید و از دیدن پل چین و ساختمان پارلمان مجارستان از آن ارتفاع لذت ببرید. 
    2.به بخش پست بروید
    اگر به نظرتان یک سفر اروپایی به معنی گشت و گذار در خیابان های سنگی پر از کافه و مراکز خرید است، بخش پست برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود. پس به بخش پست بروید و یک عالمه خوش بگذرانید. در این بخش از شهر می توانید خرید کنید، غذاهای خوش طعم را امتحان کنید و زندگی شبانه بوداپست را تجربه کنید.
     حتما در طول سفرتان از خیابان مشهور فشن نیز دیدن کنید. در این خیابان برندهای مختلفی مثل هوگوباس، بنتون، پوما و ... شعبه دارند که می توانید از آن ها خرید کنید.
    همچنین می توانید به تالار شهر بوداپست بروید و از محله یهودیان بوداپست دیدن کنید. ساختمان مشهور پارلمان مجارستان که در مجموع 691 اتاق دارد نیز در این منطقه وجود دارد. جالب است که بدانید که طول ساختمان پارلمان به 20 کیلومتر می رسد! 

    راهنمای سفر به بوداپست جذاب ترین شهر اروپا

    همچنین می توانید به کافه ها و رستوران های مرتفع این منطقه بروید و یک فنجان قهوه سفارش بدهید و از تماشای منظره کل شهر از ارتفاع لذت ببرید.
    از طرفی بوداپست استخرها و مرکز های اسپای متعددی دارد که می توانید در آن ها ریلکس کنید و لذت ببرید و ساعاتی را با آرامش و بدون هرگونه دغدغه ای سپری کنید. 
    یکی دیگر از تفریحات جذاب بوداپست کشتی های کروز آن است که در رودخانه دانوب گشت و گذار می کنند. شما هم می توانید سوار این کشتی های کروز شوید و از دیدن منظره شگفت انگیز هر دو بخش بوداپست (بودا و پست) در زیر نور ستارگان لذت ببرید و در آرامش شب شامی خوش طعم را میل کنید. 

    راهنمای سفر به بوداپست جذاب ترین شهر اروپا

    جهت اطلاعات بیشتر از تورها و یا قیمت بلیط هواپیما با همکاران حرفه ای ما در آژانس در ارتباط باشید و یا به وبسایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW