021-88507190

چگونه عکس های بهتری در طول سفر بگیریم

گردشگری م.مقیمی 27 دی ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
واقعیت این است که از هر سفری خاطرات آن سفر می ماند و عکس هایش! در ادامه می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید عکس های بهتری در طول سفر بگیرید. با ما همراه باشید تا چند ترفند و چند نکته کاربردی برای عکاسی بهتر در طول سفر به شما یاد دهیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ایده هایی کاربردی برای عکاسی بهتر در طول سفر

    واقعیت این است که از هر سفری خاطرات آن سفر می ماند و عکس هایش! اگر شما هم با ما موافقید و دلتان می خواهد که بتوانید خاطرات سفرتان را با عکس های بهتری ماندگار کنید، این مطلب برایتان حتما جالب خواهد بود. در ادامه می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید عکس های بهتری در طول سفر بگیرید. با ما همراه باشید تا چند ترفند و چند نکته کاربردی برای عکاسی بهتر در طول سفر به شما یاد دهیم.

    از مردم در طول سفر عکاسی کنید

    این یک حقیقت است که خاطرات ما از سفر به هر جایی با مردم آن شهر یا کشور و فرهنگ آن ها گره می خورد. مسلما شما هم اگر به سفرهای قبلیتان فکر کنید و خاطرات سفرهایتان را مرور کنید، یاد حال و هوای مردمان آن شهر یا کشوری هم که به آن سفر کرده اید، می افتید. به شما توصیه می کنیم که برای اینکه خاطراتتان از سفرهایتان زنده تر باقی بمانند، از مردم در حین زندگی روزمره در طول سفر عکاسی کنید. البته اگر می خواهید از نزدیک از شخص خاصی عکاسی کنید، بهتر است که از او قبل از عکاسی اجازه بگیرید.

    از مردم در طول سفر عکاسی کنید

    از مردم در طول سفر عکاسی کنید

    از انعکاس آینه یا آب برای عکاسی استفاده کنید

    تقارن و انعکاس می تواند به شکل عجیبی عکس ها را زیبا کند. به شما توصیه می کنیم که گاهی برای عکاسی در طول سفر با جایی مواجه شدید که در آن آب یا آینه وجود داشت، کمی خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید که از انعکاس آینه یا آب استفاده کنید تا عکس هایتان جذاب تر شوند.

    از گرفتن عکس های سلفی صرف نظر کنید

    عکس های سلفی دیگر جذابیت قدیم را ندارند و به نوعی تکراری شده اند. به شما توصیه می کنیم که برای اینکه عکس های بهتری در طول سفر بگیرید، دوربینتان را جایی کار بگذارید یا خیلی ساده از یک نفر درخواست کنید که از شما عکس بگیرد. مطمئن باشید که عکس هایی که بدین شکل گرفته می شوند، بعدها برایتان بیشتر از عکس های سلفی کاربرد خواهند داشت.

    از قانون یک سوم در عکاسی سفر استفاده کنید


    یک قانون اصلی در عکاسی وجود دارد که اگر از آن استفاده کنید، عکس های یادگاری سفرتان بهتر خواهند شد. این قانون از این قرار است که باید کادر خود را به یک سوم تقسیم کنید. در این صورت می بینید که کادرتان با دو خط به سه قسمت اصلی تبدیل خواهد شد و همین اتفاق هم اگر برای عرض کادر بیفتد، می بینید که عرض کادرتان هم با دو خط به سه قسمت اصلی تقسیم می شود و در نتیجه کادرتان به 9 قسمت مربعی شکل کوچک تقسیم می شود. وقتی که این تقسیم بندی را در ذهنتان انجام دادید، تنها کاری که باید انجام دهید این است بعد به گونه ای کادربندی کنید که سوژه اصلی عکاسیتان در یک سوم کناری یا در واقع روی خط تقسیم کننده سمت راست یا چپ بیفتد. به شما قول می دهیم که اگر همین یک قانون ساده را عملی کنید، عکس هایتان جذاب تر خواهند شد.

    از قانون یک سوم در عکاسی سفر استفاده کنید

    از قانون یک سوم در عکاسی سفر استفاده کنید

    همیشه در طول سفر دوربینتان آماده عکاسی باشد

    هر کدام از لحظات سفر می توانند خاطره انگیز باشند و در هر لحظه از سفر ممکن است که یک اتفاق جالب بیفتد. پس بهتر است که هر لحظه آماده عکاسی باشد و هر وقت احساس کردید که یک اتفاق جالب در حال رخ دادن است که بعدا دیدن تصاویرش برایتان جالب خواهد بود، سریعا دوربین یا گوشی تلفن همراهتان را از کیف دربیاورید و سریعا و بدون اتلاف وقت آن خاطره را ثبت کنید.

    لنزهای دوربینتان را مدام تمیز کنید

    یک نکته مهم که خیلی وقت ها بیشترمان از آن غافل می مانیم، این است که اگر لنز دوربین مان تمیز باشد، عکس های مان جذاب تر و با کیفیت تر خواهند شد. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید عکس های یادگاری از سفرتان بهتر بیفتند، این یک مورد را به خاطر بسپارید و هر وقت که خواستید عکاسی کنید، اول لنز دوربین تان را تمیز کنید.

    از فلاش دوربین برای عکاسی استفاده نکنید

    از ما این یک نکته ساده را بپذیرید که فلاش دوربین در بیشتر مواقع باعث بدتر شدن کیفیت عکس هایتان می شود. پس بهتر است که تا جای ممکن از فلاش دوربین استفاده نکنید و سعی کنید که از نور طبیعی برای عکاسی استفاده کنید.

    در ساعات اولیه صبح یا زمان غروب عکاسی کنید

    اگر می خواهید از جای خاصی یا طبیعت خاصی در طول سفر عکاسی کنید، بهتر است که اول صبح یا در زمان غروب برای عکاسی در محل حضور پیدا کنید. در این صورت هم منظره جذاب تر می شود، هم بازی نورها در تصویرتان بهتر می شود و هم اینکه به احتمال زیاد در این ساعات جمعیت کمتری در آن محلی که می خواهید عکاسی کنید، حضور دارند و همین باعث می شود که بتوانید زوایای بهتری را برای عکاسی انتخاب کنید.

    در ساعات اولیه صبح یا زمان غروب عکاسی کنید

    در ساعات اولیه صبح یا زمان غروب عکاسی کنید

    از اپلیکیشن های عکاسی در طول سفر استفاده کنید

    در حال حاضر دنیا، دنیای اپلیکشن های مختلف است و تقریبا می توان برای هر چیزی یک اپلیکیشن خوب وجود دارد. پس بهتر است که از این امکانات استفاده کنید و هم برای عکاسی و گرفتن عکس ها و هم برای ادیت عکس ها از اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید. یادتان باشد که این اپلیکیشن ها می توانند جادو کنند و حال و هوای عکس های یادگاری سفرتان را از این رو به آن رو کنند. گفتنی است که اپلیکشن اینستاگرام قابلیت های زیادی برای ادیت عکس و اضافه کردن نور و فیلتر به عکس ها دارد و شما هم می توانید از آن ها برای ادیت تصاویرتان استفاده کنید. البته باید این را در نظر داشته باشید که هیچ وقت یک عکس بد با فیلتر به یک عکس خوب تبدیل نمی شود. پس بهتر است که از همان ابتدا سعی کنید که عکس های خوبی بگیرید تا در ادیت زیباتر بشوند.

    به جای زوم کردن عکستان را کراپ کنید

    اگر می خواهید با تلفن هوشمند خود عکاسی کنید و دلتان می خواهد که یک سری اشیاء یا یک سری افراد در کادرتان نیفتند، به شما توصیه می کنیم که در این شرایط به هیچ عنوان از قابلیت زوم دوربینتان استفاده نکنید. چراکه در این صورت کیفیت عکستان پایین خواهد آمد. به جای این کار به شما توصیه می کنیم که در صورت امکان عکستان را به صورت کامل بگیرید و بعد آن قسمت هایی که به نظرتان در کادر اضافه هستند را حذف کنید و به اصطلاح عکستان را کراپ کنید.
    در نهایت آرزو می کنیم که به هر جای این دنیا که سفر کردید، بتوانید عکس های خوبی بگیرید و از آن مهمتر بتوانید خاطرات خوبی را برای خودتان بسازید.

    به جای زوم کردن عکستان را کراپ کنید

    به جای زوم کردن عکستان را کراپ کنید


    درباره عکاسی در سفر بیشتر بخوانید:

    عکاسی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های دنیا

    15 جایی که شما می توانید بهترین عکس های اینستاگرامی سال نو میلادی را در آن ها بگیرید

    اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW