021-88507190

هتل آل اینکلوسیو چیست و چه فرقی با بقیه هتل ها دارد؟

گردشگری م.مقیمی 16 دی ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
نوع هتل و همین طور خدمات هتل می تواند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت سفر شما بگذارد. در این مطلب می خواهیم فرق خدمات هتل های مختلف از جمله فرق هتل های آل اینکلوسیو، فولبرد و هافبرد را به شما توضیح دهیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هتل آل اینکلوسیو، فولبرد و هافبرد چه فرقی با هم دارند؟

    همه ما وقتی که شرایط مسافرت برایمان جور می شود خوشحال می شویم و یک شور و هیجان شدید در وجودمان شکل می گیرد. اما واقعیت این است که به شرطی این شور و هیجان تا انتهای سفر برایمان باقی می ماند که سفر به همان شکلی که برایش برنامه ریزی کردیم، پیش برود. یکی از مواردی که شما باید به آن توجه کنید، این است که نوع هتل و همین طور خدمات هتل می تواند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت سفر شما بگذارد و این مساله در سفرهای ساحلی مثل سفر به آنتالیا که عملا بیشتر زمان مسافران در هتل می گذرد، مهم تر می شود. ما امروز می خواهیم فرق خدمات هتل های مختلف از جمله فرق هتل های آل اینکلوسیو (All-inclusive)، فولبرد (Full Board)، هافبرد (Half Board) و هتل BB را به شما توضیح دهیم تا یک بار برای همیشه تفاوت آن ها را به طور مشخص متوجه شوید و از این به بعد بتوانید خیلی راحت تر و با دقت بیشتری هتلی که برای اقامت در آن نقشه کشیده اید را رزرو کنید و در نهایت مطمئن باشید که آن هتل همانی است که شرایطش را دوست دارید.

    هتل آل اینکلوسیو، فولبرد و هافبرد چه فرقی با هم دارند

    سفر می تواند جذاب باشد به شرطی که هتل مناسب انتخاب کنید

    هتل آل اینکلوسیو چیست؟

    خیلی از هتل های شهری مثل آنتالیا با نام آل اینکلوسیو (All-inclusive) یا به صورت مختلف با نام هتل آل شناخته می شوند. اما سوال این است که اصلا آل اینکلوسیو چیست. خوب است این را بدانید که عبارت آل اینکلوسیو در هر هتلی خدمات خاصی را در بر می گیرد و در واقع خدمات آل اینکلوسیو بسته به اینکه آن هتل چه امکاناتی دارد، ممکن است کمی تغییر پیدا کند. به همین خاطر اگر به یک هتل عبارت آل اینکلوسیو نسبت داده شده بود، باید نگاهی هم به خدمات هتل بیندازید تا دقیقا متوجه شوید که این هتل چه خدماتی را به مهمانانش به صورت رایگان ارائه می دهد.

    اصولا در هتل های آل اینکلوسیو (All-inclusive) با یک قیمت مشخص که در واقع قیمت رزرو یک اتاق در آن هتل است، خدمات رایگانی به مهمانان ارائه می شود و این خدمات می تواند شامل سرو غذا، نوشیدنی و خوراکی های میان وعده به صورت رایگان و همین طور امکان استفاده از تفریحات و برنامه های تفریحی به صورت رایگان باشد. البته نکته اینجاست که معمولا در خدمات آل اینکلوسیو یک ساعت پایانی در شب برای ارائه این خدمات در نظر گرفته شده است و بعد از آن دیگر غذا، نوشیدنی یا خدمات دیگر رایگان نیستند.

    اینجاست که بحث هتل های یو آل یا آلترا آل اینکلوسیو مطرح می شود. نکته اینجاست که در هتل های یو آل معمولا خدمات رایگان 24 ساعته هستند.

    نکته دیگری که باید درباره خدمات آل اینکلوسیو در هتل ها به آن اشاره کنیم، این است که یک سری از خدمت مثل دسترسی به مرکز اسپا و استفاده از خدمات آن مثل ماساژ و همین طور تجربه بازی گلف و ورزش های دیگر می توانند در این هتل رایگان نباشند و شما باید از قبل در مورد آن ها سوال بپرسید.

    منظور از هتل های آل اینکلوسیو چیستنمایی از یک هتل آل اینکلوسیو و بسیار زیبا

    هتل فولبرد چیست؟

    وقتی عبارت فولبرد (Full Board) به خدمات یک هتل نسبت داده می شود، بدین معنی است که در آن هتل صبحانه، ناهار شام به صورت رایگان برای مهمانان سرو می شود. اما نکته اینجاست که در این هتل ها سرو نوشیدنی یا هر خوراکی خارج از وعده های غذایی اصلی روزانه رایگان نیستند و مهمانان باید صورتحساب مربوط به آن ها را پرداخت کنند. 
    با این حساب می توان گفت که خدمات فولبرد معمولا مطلوب توریستانی است که می خواهند صبحانه، ناهار و شامشان را در هتل میل کنند، اما خیلی هم دلشان نمی خواهد که در کل ساعات روز به برنامه های هتل محدود باشند و مدام در هتل بمانند.

    منظور از هتل های فولبرد چیستگردشگران در مسیر هتل

    هتل هافبرد چیست؟

    حالا گذشته از خدمات آل اینکلوسیو، آلترا آل اینکلوسیو و فولبرد، یک نوع خدمات دیگر هم در بعضی از هتل ها به مهمانان ارائه می شود که به آن هافبرد (Half Board) گفته می شود. نکته اینجاست که در هتل هایی که خدمات هافبرد ارائه می شود، صبحانه و شام به صورت رایگان برای مهمان سرو می شود. این بدین معنی است ناهار و خوراکی های دیگر شامل پکیج رایگان آن هتل نیستند و مهمانان باید در صورت نیاز به استفاده از خدمات دیگر هزینه جداگانه ای را به آن هتل پرداخت کنند. 
    با این اوصاف می توان گفت که کسانی باید خدمات هافبرد را در نظر داشته باشند که می خواهند کل روز را خارج از هتل بگذرانند و می خواهند بعد از خوردن صبحانه از هتل خارج شوند و در شهر گشت و گذار کنند و دوباره موقع شام به هتل برگردند.

    کدام هتل ها غذاها را رایگان سرو می کنند؟

    همان طور که تا اینجای مطلب گفتیم، هم در هتل های آل، هم در هتل های فولبرد و هم در هتل های هافبرد غذای رایگان برای مهمانان سرو می شود. اما نکته اینجاست که در خدمات آل اینکلوسیو هم صبحانه و ناهار و شام و هم خوراکی های میان وعده و نوشیدنی ها تا یک ساعت مشخص برای مهمانان رایگان است.

    اما معمولا در هتل های آلترا آل اینکلوسیو یا هتل های یوآل همان خدمات هتل های آل به صورت شبانه روزی به مهمانان به صورت رایگان ارائه می شود.

    از آن طرف در هتل های فولبرد هر سه وعده غذایی به صورت رایگان برای مهمانان سرو می شود و هر خوراکی یا خدماتی خارج از این سه وعده غذایی هزینه مخصوص به خودش را به صورت جداگانه دارد.

    همچنین در هتل های هافبرد هم فقط صبحانه و شام برای مهمانان سرو می شود و در آن ها خبری از سرو ناهار و خوراکی های میان وعده به صورت رایگان نیست.

    هتل BB چیست؟

    یک سری از هتل ها نیز به نام هتل های B&B یا هتل های بی بی شناخته می شوند. نکته اینجاست که B ابتدایی در این عبارت حالت مختصر کلمه bed به معنی تخت خواب است و B انتهایی هم مختصر کلمه breakfast به معنی صبحانه است. این یعنی در هتل های BB شما می توانید با رزرو اتاقتان از خدمات سرو صبحانه به صورت رایگان هم بهره مند شوند. این هتل ها معمولا برای کسانی مناسب هستند که می خواهند یک صبحانه مفصل را در هتلشان میل کنند و خیال این را ندارند که از خدمات دیگری در هتلشان استفاده کنند.

    هتل SC چیست؟

    نکته دیگر اینکه یک سری هتل وجود دارند که مجهز به آشپزخانه هستند و شما در آن ها می توانید در آن ها خودتان آشپزی کنید. این مدل هتل ها که عبارت self catering به آن ها نسبت داده می شود، هتل هایی هستند که کسانی از اقامت در آن ها استقبال می کنند که قصد این را ندارند که هزینه سرو غذا در هزینه رزرو اتاقشان لحاظ شود و می خواهند دستشان برای درست کردن غذا برای خودشان باز شود. در واقع باید بگوییم که این هتل ها برای خانواده ها و همین طور کسانی که به دنبال تجره یک سفر فوق العاده ارزان هستند، مناسب تر هستند.

    امیدواریم که حالا دید بازتری به خدمات مختلف ارائه شده در هتل های مختلف داشته باشید و حالا بدانید که برای شما چه هتلی با چه خدماتی مناسب تر است.

    کدام هتل ها غذاها را رایگان سرو می کنند

    هتل هایی که غذاهای رایگان سرو می کنند


    درباره راهنمای سفر بیشتر بخوانید:

    مهم ترین نکات و وسایل که در سفر باید به آن ها توجه داشت

    با مشکل زبان در سفر چه باید کرد؟

    اشتباه های توریستان در سفر به استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW