021-88507190

جشنواره لوی کراتونگ یا جشن ماه کامل و یی پنگ

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 08 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    یکی از بهترین و محبوب ترین جشن های تایلند، جشن لوی کراتونگ است که هر ساله در روز ماه کامل ماه دوازدهم سال قمری تایلند برگزار می شود. این روز در تقویم میلادی معمولاً یک روز در ماه نوامبر است. بنابراین این جشن یک فستیوال پاییزی تایلند به شمار می رود. 
    "لوی" به معنای شناور کردن و کراتونگ به معنای کلک، البته کلکی به شکل نیلوفر آبی و ساخته شده از برگ موز می باشد. در این جشن قایق هایی از گندم درست می شوند و بر روی آنها با عود، شمع و گل پوشیده می شود و آنها را روی آب شناور می کنند. این مراسم در سراسر کشور و به صورت ویژه ای در شهر سوخوتای (Sukhothai)، پایتخت سابق تایلند برگزار می شود.
    در سحرگاه روز جشن، بسیاری از مردم به نزدیک ترین رودخانه به محل زندگی خود می روند تا کلک های خود را که شمع و عود روی آنها روشن کرده اند، جهت ادای احترام و تشکر از الهه آبها، در رود رها کرده و تمام کینه ها، پلیدی ها و خشم ها را از خود دور می کنند. همچنین مردم مو و ناخن خود را کوتاه کرده و آن را همراه با کلک خود رها می کنند تا ناپاکی ها را از وجود خود پاک نمایند. مردم محلی بر این باورند که این کار برای آنها خوش شانسی می آورد و گناه ها و بدی ها را دور می کند. تایلندی ها هنگام رها کردن کلک خود، همراه آن آرزویی می کنند و بسیاری بر این باورند که چنانچه شمع آنها تا زمانی که از نظر خارج نشده، روشن بماند، آرزوی آنها برآورده خواهد شد. در آیین بودایی این عمل را نماد سفر روح انسان در دنیای مادی می دانند. 

    جشنواره لوی کراتونگ یا جشن ماه کامل و یی پنگ

    یکی از جنبه های رومانتیک جشنواره لوی کراتونگ اقبال زوج های جوان به اهدای کراتونگ به آب است. دلیل آن هم این است که زوج ها با دنبال کردن کراتونگ خود، آینده رابطه شان را می بینند که دوام خواهد داشت یا همانند کلک ها در آب فرو خواهد شکست. ریشه چنین باوری نیز در داستان ملکه سوخوتای است که کراتونگی را ساخته و برای تشکر از الهه آبها به جریان آب یکی از کانال های قصر سپرد تا پادشاه هم آن را به نشانه علاقه او ببیند. پادشاه نیز از این شیوه ابراز علاقه بسیار خرسند شده و آن را به عنوان رسمی نو در پادشاهی خود اعلام کرد.
    از این رو می باشد که زوج های جوان بر این باورند که اگر کلک آنها تا زمانی که از نظرشان دور نشده بر روی آب بماند، عشق آنها نیز تا ابد دوام خواهد داشت. به همین دلیل در این شب می توان حضور زوج های جوان را بیشتر از هر مراسم دیگری در شهر مشاهده کرد که کراتونگ به دست به سمت رودخانه ها در حرکتند. چنانچه شما تور تایلند پاییز 97 را رزرو کرده و یا قصد رزرو دارید و در ماه نوامبر در کشور تایلند باشید، می توانید این جشنواره زیبا را از نزدیک مشاهده نمایید. 
    جشنواره یی پنگ (Yi Peng) جشنی همانند لوی کراتونگ می باشد که یک روز قبل از آن و در شهرهای شمالی تایلند برگزار می شود و تفاوتش با لوی کراتونگ در این است که به جای روشن کردن شمع و انداختن آن درون رودخانه، آنها را توسط بالن به هوا می فرستند و با اینکار بر این باورند که بد اقبالی از آنها دور خواهد شد. 
    همزمان با این جشن، مسابقه ملکه زیبایی تایلند نیز برگزار می شود.

    جشنواره لوی کراتونگ یا جشن ماه کامل و یی پنگ

    جهت مشاهده و مطالعه رویدادهای بسیار مهم و پاییزی در سراسر دنیا می توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید. 

    همچنین می توانید از طریق ارتباط با ما، یعنی آژانس مسافرتی مهرپرواز تمامی اطلاعات لازم و کافی از تور تایلند و رزرو هتل و خرید بلیط را کسب نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW