021-88507190

برگزاری مراسم عرفانی معروف سما در استانبول

رویدادها و فستیوال ها ش.مافی 07 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از جذاب ترین مراسم های سنتی و قرون وسطایی ترکیه که شامل یک نمایش معنوی که همراه با رقص و موسیقی سنتی فارسی و ترکیه می باشد بر گزار می شود.این مراسم یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مراسم های سنتی و مذهبی ترکیه می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برگزاری مراسم عرفانی معروف سما در استانبول 

    ترکیه یکی از زیبا ترین و تاریخی ترین کشورها می باشد که با یک تاریخ غنی و جاذبه های بی نظیری که دارد گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. هر ساله جشنواره های بی نظیر در ترکیه برگزار می شود که باعث جذب بیشتر گردشگران به این این کشور زیبا می شود.
    یکی از جذاب ترین مراسم های سنتی و قرون وسطایی ترکیه که شامل یک نمایش معنوی که همراه با رقص و موسیقی سنتی فارسی و ترکیه می باشد بر گزار می شود. این مراسم یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مراسم های سنتی و مذهبی ترکیه می باشد.
    این مراسم یک مراسم فرهنگی و قدیمی ترکیه است که صوفی یا سما نامیده می شود. مراسم با یک گروه رقص صوفی که از تاریخ رومی الهام گرفته است آغاز می شود.
    این رقص که یک رقص چرخشی و هماهنگ می باشد و به چرخش درویش معروف است و در مورد عالم جهان که همه موجودات به دور آن می چرخند، مثل الکترون ها، قمرها، سیارات، کهکشان ها یا حتی گردش خون در بدن یا چرخه فصل ها و... که در طول زندگی با آن مواجه می شویم را به طور زیبایی بیان می کند.

    رقص سما در مراسم سما

    مراسم Mevlevi Sema 

    این مراسم با تکرار عرفان اصیل آغاز می شود و پیامبر اسلام را ستایش می کند. مراسم سما شامل چهار بخش است اول در مورد آفرینش و جایگاه انسان و موجودات صحبت می کند. دومی در مورد قدرت مطلق خدا سخن می گوید سوم در مورد عشق به خدا و چهارم در مورد بازگشت انسان به سوی خدا حرف می زد و در آخر با خواندن قرآن و نماز به پایان می رسد.
    این مراسم نیاز به مهارت و تمرکز دارد و شمال نهاد های عرفانی از اول تا انتها می باشد. مراسم سما عشق الهی را با هنر و رقص و موسیقی همراه کرده است و یک مراسم عرفانی زیبا و جذاب را برای مخاطب به نمایش درآورده اند.
    Mevleviye شناخته شده برای عمل معروف چرخش رقص درویش می باشد. در طول مراسم رقص یا سما یک موسیقی خاص به نام آینه پخش می شود و یکی از زیبا ترین و شنیدنی ترین موسیقی های ترکی می باشد. مراسم سما نشان دهنده یک سفر عرفانی از صعود روحانی انسان و رسیدن به تفکر و عشق است.
    اول مراسم سما یک موسیسقی سنتی به مدت پانزده دقیقه اجرا می شود و پس از آن مراسم سما به مدت چهل پنج دقیقه آغاز می شود. نور پردازی شگفت انگیز، فضای روحانی، و حضور بی نظیر مهمان ها و پذیرایی که به بهترین شکل انجام می شود یکی از بهترین مراسم ها را در ترکیه به نمایش گذاشته است.

    نمای رقص سما

    مراسم سما در کجا برگزار می شود 

    این مراسم در مرکز فرهنگی Hodjapasa در تاریخی ترین منطقه استانبول ترکیه برگزار می شود. این مکان یک حمام تاریخی 550 ساله است. این حمام در اصل برای یک معلم بود که در سال 1470 به فاطیف سلطان محمد واگزار شد. این حمام در زمان های قدیم زنان و مردان بنا شده بود.
    یک حمام با گنبد بزرگ و سنگ های برش خوده و دیوارها با طراحی های طااووسی شکل ساخته شد و سال های سال از آن استفاده می شد و الان به عنوان یک مرکز فرهنگی تاریخی به ثبت رسیده است و مراسم ها و جشنواره های فرهنگی زیادی در آن برگزار می شود.
    این فرهنک از قرن 13 به ترکیه آمده است با گذشت زمان تغییر کرد و به بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ ترکیه تبدیل شده است.
    این فرهنگ به موسیقی و عرفان از شعر های اصیل مولوی گرفته شده است و شعر ها و موسیقی از آثار این شاعر بزرگ برآمده است. در سال 2007 یونسکو رقص و موسیقی سما را به عنوان آثار و میراث جهانی به ثبت رساند.
    هر سال ترکیه برای این مراسم میزبان زیادی از مردم و گردشگران می باشند که برای دیدن این فرهنگ و تاریخ زیبا به این کشور سفر می کنند.
    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافری در تورهای ارزان استانبول در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    مراسم سما با رقص و موسیقی و نورپردازی عای

    برای سفر به ترکیه، سفر خود را از شهر زیبای استانبول  شروع کنید جهت رزرو یا خرید بلیط هواپیما استانبول می توانید به وب سایت مهرپرواز مراجعه نمایید.
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW