021-88507190

راهنمای سفر کوالالامپور

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 09 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کوالالامپور که پایتخت مالزی است، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جنوب شرقی آسیا است که در سال گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. از دیگر ویژگی های بسیار مناسب این شهر که باعث جذاب تر شدن آن می شود، امکانات رفاهی خوب و قیمت نسبتاً مناسب خدمات در این شهر است. کوالالامپور اگرچه که از دیگر کشورهای مالزی گران تر است، ولیکن به دلیل ترکیب فرهنگ های متفاوت هندی، مالایی، چینی و غربی همواره توانسته جذابیت خود را به خوبی حفظ کند و جزو نخستین انتخاب ها برای سفر به مالزی محسوب شود. 
    کوالالامپور از نظر جغرافیایی در غرب کشور قرار گرفته است. کوالالامپور بزرگترین شهر و پایتخت کشور مالزی می باشد. آسمان خراش های شهر بسیار خیره کننده هستند و معماری استعماری که در ساخت و سازهای شهر به کار گرفته می شود، باعث شده تا ظاهر شهر زیبا تر به نظر برسد. مرکز اصلی کوالالامپور، مثلث طلایی نام دارد که شامل بخش های بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)، مرکز شهر (KLCC) و محله چینی ها (China Town) می باشد. کوالالامپور بیشتر به دلیل وجود نمادهای بی شماری که دارد شناخته شده است، همانند برج های دوقلو پتروناس که بلندترین آسمان خراش دوقلو در جهان می باشد. 
    همانند هر مقصد دیگری قبل از سفر به این شهر، می بایست اطلاعات پایه ای و نیز اطلاعات کافی و لازمی را داشته باشید تا بتوانید سفری خاطره انگیز را در تور مسافرتی کوالالامپور خود تجربه نمایید. بنابراین آژانس هواپیمایی مهرپرواز سعی کرده تا راهنمای سفر به کوالالامپور را فراهم آورد تا بتوانید با استفاده از آن سفری بسیار عالی را برای خود رقم بزنید. 

    راهنمای سفر کوالالامپور

    اطلاعات ضروری کوالالامپور

    زبان رسمی: مالایی
    واحد پول: رینگت مالزی
    نوع برق شهری: ولتاژ 240
    کد کشور: 60+
    اختلاف ساعت با تهران: 4:30+ (چهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است)
    شماره های پلیس و آمبولانس: 999
    شماره آتش نشانی: 994
    فرودگاه: فرودگاه بین المللی کوالالامپور

    آب و هوای کوالالامپور

    کشور مالزی به دلیل نزدیکی به خط استوا، دارای آب و هوایی اسوایی می باشد. به این دلیل در تمام طول سال هوا گرم و مرطوب است. میانگین بارش سالیانه 250 سانتی متر و متوسط دمای هوا 27 درجه سانتی گراد می باشد. خنک ترین ماه های سال در این شهر بهمن و اسفند هستند و گرم ترین ماه سال هم مرداد می باشد. بهتر است که در مرداد ماه به کوالالامپور سفر نکنید، چرا که گرما اذیت کننده ای در شهر حاکم است. بهترین زمان سفر به کوالالامپور از نظر تفریحی و فرهنگی به این شهر ماه رمضان و همچنین سال نو چینی که در بازه زمانی 15 روزه (در دی یا بهمن) است، زیرا فستیوال های متفاوت و گوناگونی در این شهر برگزار می شود.

    راهنمای سفر کوالالامپور

    هزینه اقامت در کوالالامپور

    جهت اقامت در کوالالامپور هتل های متعددی برای انتخاب شما وجود دارد، شما تنها باید با توجه به بودجه ای که دارید، مناسب ترین و بهترین آنها را برای اقامتتان انتخاب نمایید. نکته قابل ذکر این است که نسبت به بسیاری از مقاصد گردشگری در دنیا، هتل های لوکس کوالالامپور، حتی ارزان تر می باشند. از بهترین هتل های کوالالامپور می توان به هتل مندرین اورینتال کوالالامپور (Mandarian Oriental Hotel)، هتل شانگری لا کوالالامپور (Shangri La Hotel) و هتل کنکورد کوالالامپور (Concorde Hotel Kuala Lumpur) اشاره کرد. 
    هتل های دو ستاره: 150.000 الی 280.000 تومان
    هتل های سه ستاره: 225.000 الی 355.000 تومان
    هتل های چهار ستاره: 350.000 الی 680.000 تومان
    هتل های پنج ستاره: 550.000 الی 1.000.000 تومان
    تمامی این مبلغ ها مربوط تا آخر سال 1396 بوده است. 

    راهنمای سفر کوالالامپور

    هزینه خوراک در کوالالامپور

    به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در شهر کوالالامپور، باید 12 رینگت مالزی هزینه نمایید. همچنین چنانچه بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس یک میز، غذای دونفره سفارش دهید، باید مبلغ 70 رینگت مالزی را پرداخت نمایید. اگر هم تمایل داشته باشید که یک برگز میل کنید باید 13 رینگت مالزی پرداخت کنید. بطری آب معدنی 2 رینگت مالزی می باشد. اگر جزو آن دسته از آدم هایی هستید که به نوشیدن قهوه تمایل دارید، برای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 10 رینگت باید پرداخت بنمایید. 

    راهنمای سفر کوالالامپور

    هزینه حمل و نقل در کوالالامپور

    سیستم حمل و نقل کوالالامپور شامل اتوبوس ، تاکسی و مترو می شود. هزینه حمل و نقل در این کشور بسیار مقرون به صرفه و ارزان می باشد. ولیکن به هنگام استفاده از تاکسی، قبل از سوار شدن حتماً در مورد کرایه به توافق برسید و با راننده حسابی چانه بزنید زیرا تاکسی های مالزی از تاکسی متر استفاده نمی کنند. 
    هزینه بلیط تک سفره: 3 رینگت مالزی
    هزینه بلیط ماهانه: 125 رینگت مالزی
    هزینه تاکسی: 3 رینگت مالزی تنها برای ورودی است و بعد از آن به ازای هر کیلومتر 1.50 رینگت مالزی به مبلغ اضافه می شود. چنانچه بخواهید تاکسی اختیار کنید و منتظر شما بماند، 25 رینگت باید پرداخت نمایید.

    راهنمای سفر کوالالامپور

    جاذبه های توریستی کوالالامپور

    کوالالامپور بزرگترین شهر و پایتخت کشور مالزی است که ادغام بسیار جالب و دیدنی از فرهنگ، سنت قدیمی و زندگی مدرن را در خود به زیبایی جای داده است، به طوری که در کنار آسمان خراش های بسیار زیبا و خیره کننده و لوکس می توانید عمارت هایی با عمر بسیار طولانی را تماشا نمایید. هرکسی که یکبار به کوالالامپور سفر کرده باشد، بازهم برای سفری مجدد به این شهر پر رمز و راز علاقه نشان می دهد. توریست هایی که به این شهر زیبا و دیدنی سفر می کنند، از هر ساعت و هر دقیقه سفر خود نهایت لذت را می برند. در اینجا برایتان چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی را نام می بریم:

    • برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور
    • موزه ملی مالزی در کوالالامپور
    • برج کی ال کوالالامپور
    • بوکیت بینتانگ کوالالامپور
    • بازار مرکزی کوالالامپور
    • غارهای باتو کوالالامپور
    • مجموعه تفریحی سان وی لاگون کوالالامپور
    • پارک پروانه کوالالامپور
    • آکواریوم کوالالامپور
    • محله چینی ها در کوالالامپور
    • معبد تیان هو کوالالامپور
    • برجایا تایمز اسکوئر کوالالامپور
    • پارک پرندگان کوالالامپور
    • گنتینگ های لندز کوالالامپور
    • برجایا هیلز کوالالامپور
    • مسجد جامع کوالالامپور

    جهت اطلاعات بیشتر درباره تورهای خارجی، می توانید به راحتی و از طریق تماس با ما، از همکاران ما تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید.

    راهنمای سفر کوالالامپور

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW