021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی یو-تاپائو پاتایا (U-Tapao International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 09 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرودگاه بین المللی یو-تاپائو پاتایا، فرودگاهی است بین پاتایا و استان رایونگ (Rayong) قرار گرفته است. این فرودگاه کاربرد مسافربری و نظامی دارد و 45 دقیقه رانندگی با شهر پاتایا فاصله دارد. فرودگاه پاتایا در ارتفاع 13 متری از سطح دریا واقع شده است و باند آسفالتی به طول 3505 کیلومتر دارد.
    شهر پاتایا شهر ساحلی و پر از جاذبه در کشور تایلند است که اخیراً توانسته گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کند. این شهر با جذب بیشتر از 5 میلیون گردشگر در سال، یکی از شهرهای توریستی مهم کشور تایلند محسوب می شود و بسیاری افراد در سفر به تایلند با رزرو تور پاتایا مستقیما به این شهر ساحلی بسیار زیبا و دیدنی سفر می کنند. فرودگاه پاتایا علاوه بر کاربرد مسافربری همگانی برای ماموریت های نیروی هوایی سلطنتی تایلند نیز استفاده می شود، به همین دلیل هنگام تیک-آف و فرود به مسافران گفته می شود از عکس گرفتن خودداری کنند.

    فرودگاه بین المللی یو-تاپائو پاتایا

    در فرودگاه پاتایا پروازهای داخلی و خارجی به مقاصد مختلف انجام می شود. از پروازهای داخلی می توان به پرواز از این فرودگاه به مقاصد فرودگاه پوکت، چیانگ مای (Chiang Mai)، اوندون تانی (Udon Thani) و هات یای (Hat Yai) در کشور تایلند و نیز پروازهای خارجی به شانگهای، ماکائو، نانچنگ و نانینگ در چین، کوالالامپور در مالزی و سنگاپور اشاره کرد. دولت تایلند قصد دارد با گسترش و توسعه این فرودگاه، آن را به سومین فرودگاه اصلی تایلند تبدیل کند. هم اکنون این فرودگاه یک ترمینال دارد که برای پروازهای خارجی و داخلی استفاده می شود، اما ترمینال شماره 2 نیز در دست احداث است و به زودی افتتاح خواهد شد. با وجود توجه گردشگران خارجی به شهر پاتایا و افزایش ورود گردشگران به این شهر پروژه گسترش این فرودگاه در حال انجام است و این فرودگاه ظرفیت جابجایی سالانه 5 میلیون مسافر را خواهد داشت.
    کد یاتا فرودگاه: UTP و همچنین کد ایکائو فرودگاه: VTBU می باشد.

    حمل و نقل فرودگاه پاتایا

    فرودگاه پاتایا در بین دو شهر پاتایا و رایونگ قرار گرفته است و با هر دو این شهرها 40 کیلومتر فاصله دارد. دسترسی از فرودگاه پاتایا به شهرهای نزدیک بسیار ساده است. از فرودگاه پاتایا به روش های مختلفی می توان خود را به شهر پاتایا و سایر شهرهای ساحلی نزدیک رساند. در محوطه خروجی ترمینال فرودگاه دفتر خدمات اتوبوس و تاکسی وجود دارد و هماهنگی های لازم برای رساندن شما به شهرهای اطراف مثل بانکوک، پاتایا و … را انجام خواهد داد. با 45 دقیقه رانندگی از فرودگاه پاتایا می توانید به شهر پاتایا برسید.

    فرودگاه بین المللی یو-تاپائو پاتایا

    امکانات فرودگاه پاتایا

    فرودگاه یو-تاپائو فرودگاه بزرگی نیست و تنها یک ساختمان ترمینال دارد. کلیه پروازهای ورودی و خروجی داخلی و بین المللی در همین ترمینال انجام می شود. این ترمینال در مساحت 2610 متر مربع ساخته شده است و گنجایش 400 مسافر را دارد. درست است که این ترمینال در مقایسه با سایر فرودگاه های دیگر نسبتاً کوچک است، ولیکن امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران را به خوبی فراهم کرده است. هر آنچه که به عنوان مسافر نیاز داشته باشید در این ترمینال پیدا می شود.
    صرافی و باجه تبدیل ارز، اطلاعات فرودگاه، مرکز خدمات درمانی، پارکینگ، دفتر اشیاء گمشده، فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free)، فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی، رستوران، کافی شاپ، کافی نت، هتل و میز اطلاعات تور،خدمات پستی همگی از امکانات تهیه شده برای مسافران می باشد.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق ارتباط با ما، با همکاران ما در تماس باشید و یا همچنین می توانید به صورت آنلاین از راهنمای سفر به نقاط گردشگری بسیاری استفاده کرده تا بتوانید سفری فراموش نشدنی و بسیار عالی را برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید.

    فرودگاه بین المللی یو-تاپائو پاتایا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW