021-88507190

جشنواره نیمه پاییز چین

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 11 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنواره نیمه پاییز که به آن جشنواره ماه چینی هم گفته می شود، یکی از مهمترین و بهترین جشنواره ها برای مردم چین محسوب می شود و یک تعطیلی رسمی در چین می باشد. با ارزش ترین قسمت این جشن جمع شدن مجدد خانواده ها دور هم می باشد. این جشن پر شور و بسیار شاد در پانزدهمین روز از ماه هشتم تقویم قمری چینی هر ساله برگزار می شود و به همین علت تاریخ دقیقی روی تقویم غربی ندارد، بنابراین چنانچه برای شرکت در این فستیوال بسیار شاد علاقه دارید با تور گردشگری چین خود را به این منطقه و جشن برسانید، باید در تقویم قمری چینی دنبال تاریخ آن باشید و با تقویم خود تطابق بدهید. در این شادی و هیجان، دوستان و عزیزان کنارهم جمع می شوند و دلیل گرامیداشت آن، قرص کامل و درخشان ماه است. به همین دلیل این زمان در سال را جشن می گیرندو دور هم کیک های ماه که غذای سنتی این مراسم می باشد را میل می کنند و نهایت لذت را می برند. 
    چنانچه علاقه دارید با این فستیوال بیشتر آشنا شوید، با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید:
    در این روز که یکی از دو رویداد بسیار مهم در تقویم چینی است، مردم به سوی خانواده های خود می روند و افرادی که دور از خانه هستند، به مدت طولانی به ماه خیره می شوند و به فکر خانواده خود می افتند. این جشن ریشه ای چند هزار ساله دارد که به مرور زمان و به تدریج تکمیل شده است. امپراطوران قدیم در زمان های باستان ماه پاییزی را می پرستیدند و برای آن قربانی هدیه می کردند. پس از آن نجیب زاده ها و افراد مهم کشور با گرامی داشت ماه کامل در نیمه پاییز، احساسات و تفکرات خود را بیان می کردند. 

    جشنواره نیمه پاییز چین

    در جشن نیمه پاییز در سلسله ژو پرستش ماه بسیار رواج داشت. زیر ماه میزهای بزرگ با چراغ های فانوسی چیده می شد که روی آنها کیک های ماه، سیب، هندوانه، آلو، انگور، خرمای سرخ و دیگر هدایای قربانی عرضه می شدند. کیک های ماه و هندوانه پیش فرض این مراسم بودند. بعد از پرستش، کیک بزرگ دایره ای ماه به تعداد اعضای خانواده قسمت می شد. در سلسله تانگ، توجه به ماه نکته اصلی مراسم نیمه پاییز بود و مردم تاکید بیشتری برای پرستش ماه داشتند. جشن نیمه پاییز در سلسله تانگ تبدیل به یک جشنواره دائمی شد. 
    چنانچه مایل هستید که دیگر رویدادهای پاییزی را مشاهده و مطالعه نمایید و از زمان و مکان و تاریخچه آنها مطلع شوید، می توانید به وبسایت رسمی مهرپرواز مراجعه نمایید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW