021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن استانبول (Sabiha Gokcen International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 16 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن بعد از فرودگاه بین المللی آتاتورک، دومین فرودگاه بین المللی شهر استانبول می باشد که به افتخار نخستین بانوی خلبان ترکیه به نام او، نامگذاری شده است. تا قبل از سال 2007 میلادی فرودگاه آتاتورک تنها فرودگاه شهر استانبول بوده است، اما به دلیل افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی و داخلی، دولت ترکیه با مشارکت مجموعه شرکت های لیماک، گروه جی ام آر هند و شرکت فرودگاه های مالزی، پروژه ساخت فرودگاه دوم استانبول را شروع کرد و در 31 اکتبر سال 2009 به بهره برداری رساند. در اوایل راه اندازی فرودگاه، ظرفین ترمینال خارجی حدود 3میلیون مسافر و ظرفیت ترمینال داخلی حدود 500هزار مسافر در سال پیش بینی شده بود، ولیکن بر خلاف پیش بینی هادر سال 2015 حدود 28میلیون مسافر در پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن به مقصدهای مختلف جهان، جابه جا شدند. همچنین فرودگاه صبیحه گوکچن در سپتامبر سال 2010 از جانب کنگره جهانی خطوط هوایی ارزان قیمت در لندن، عنوان بهترین فرودگاه جهان را کسب کرد و موفق به گرفتن جایزه شد. علاوه بر اینها، فرودگاه صبیحه گوکچن محل استقرار خطوط هوایی اصلی ترکیه همانند ترکیش ایرلاینز، پگاسوس ایرلاینز و بوراجت می باشد. چنانچه انتخاب شما برای سفر، تور استانبول پاییز 97 باشد، احتمالاً پرواز شما به این فرودگاه خواهد رفت، بنابر این راهنمای سفر به ترکیه را با معرفی فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن آغاز می کنیم. کد یاتا فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن استانبول SAW و کد ایکائو این فرودگاه LTFJ می باشد.

    فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن استانبول

    امکانات فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن

    ساختمان نوساز فرودگاه صبیحه گوکچن، دارای امکانات و بخش های متعددی برای پروازهای داخلی و خارجی است که از جمله آنها می توان به پارکینگ 4طبقه با ظرفیت 4718 خودرو سواری و 72 اتوبوس، هتلی 4 طبقه با 128 اتاق زیبا و جادار، 116 باجه پذیرش و 50 کانتر کنترل گذرنامه مسافران ورودی و خروجی، 112 گیشه چک این و 24گیشه سلف چک این، بخش های CIP , VIP-- پارکینگ و یا آشیانه هواپیما با ظرفیت 8 هواپیمای عظیم الجثه و یا 16 هواپیمای متوسط،  5هزار متر مربع فضا برای کافه و رستوران، سالن تشریفات و کنفرانس، فروشگاه های خرید مطابق با استانداردهای جهانی و بین المللی اشاره کرد. پارکینگ و آشینه روباز فرودگاه، ظرفین 55 هواپیما را دارد و در پمپ بنزین 5هزار متر مربعی این فرودگاه به صورت هم زمان می توانند سوخت گیری کنند. 
    ترمینال کارگو (جابه جایی هوایی کالا) در فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن دارای گنجایش سالانه 90.000 تن و نیز 18 سردخانه می باشد. در حال حاضر هیچگونه پرواز کارگویی از ایران به مقصد این فرودگاه انجام نمی شود. 

    فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن استانبول

    راه های دسترسی و موقعیت جغرافیایی

    فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن در بخش آسیایی شهر استانبول و در 35 کیلومتری از مرکز شهر به سمت جنوب شرقی شهر استانبول قرار گرفته است. همچنین این فرودگاه نیز همانند فرودگاه بین المللی آتاتورک دارای راه های دسترسی متفاوتی از مرکز شهر است. 
    مسیر مترو : خط M4 قطار شهری استانبول در نهایت به فرودگاه صبیحه گوکچن ختم می شود. 
    اتوبوس : شرکت حمل و نقل هاواش، به صورت منظم و هرروزه، در ساعات مختلف مسافران را در خط شهر-فرودگاه بدون توقف جابه جا می کند. در خطوط اتوبوسرانی هاواش، هر نیم ساعت یک اتوبوس به مقصد فرودگاه و بالعکس در حرکت می باشند و مدت زمان رسیدن از میدان تقسیم به این فرودگاه با اتوبوس های شرکت هاواش، حدوداً 1 ساعت و نیم یا به عبارتی 90 دقیقه به طول می انجامد.
    سرویس های فرودگاه : سرویس های فرودگاه در دو منطقه میدان تقسیم و نیز کادیکوی برای انتقال مسافران حضور دارند.
    تاکسی : تاکسی ها به صورت 24 ساعته در محوطه فرودگاه حاضر هستند و کرایه با تاکسی متر محاسبه خواهد شد. 

    فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن استانبول

    پروازهای مسافری از ایران به مقصد فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن

    بوراجت : اراک، اردبیل، سنندج (این پروازها حالت دائمی ندارند و به شکل فصلی انجام می پذیرند.)
    پگاسوس ایرلاینز : فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران
    ترکیش ایرلاینز : فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

    جهت خرید بلیط هواپیما می توانید به وبسایت رسمی آژانس مهرپرواز مراجعه نمایید.

    فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW