021-88507190

کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 24 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کرابی و پوکت در همسایگی هم قرار دارند و خلیج فانگ نگا این دو همسایه را از هم جدا کرده است. انتخاب بین پوکت و کرابی مثل این است که بخواهید بین اسکای دایوینگ و پرش از صخره یکی را انتخاب کنید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کرابی و پوکت در همسایگی هم قرار دارند و خلیج فانگ نگا این دو همسایه را از هم جدا کرده است. انتخاب بین پوکت و کرابی مثل این است که بخواهید بین اسکای دایوینگ و پرش از صخره یکی را انتخاب کنید. این دو شهر هر دو جاذبه های طبیعی، تفریحات مهیج و مناظر بسیار زیبایی دارند. هر دو، مقاصد جذابی برای تجربه یک سفر رویایی و متفاوت هستند. به همین دلیل انتخاب بین این دو جزیره برای توریستان همیشه سخت بوده است. به همین خاطر ما در این مقاله پوکت و کرابی را با هم مقایسه کرده ایم تا شما بتوانید راحت تر مقصد بعدیتان را برای سفر انتخاب کنید.
    برای اطلاع از تور ارزان قیمت تایلند میتوانید با همکاران ما در مهرپرواز تماس بگیرید.

    کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

    نگاهی اجمالی به پوکت و کرابی
    جغرافیا: هر دوی این جزیره ها در قسمت جنوبی تایلند واقع شده اند. پوکت با 30 جزیره کوچک، مساحتی حدود 543 کیلومتر مربع دارد و کرابی با 80 جزیره 4708 کیلومتر مربع مساحت دارد.
    پوکت فقط کوهستان و ساحل دارد، اما کرابی جنگل و صخره های مرجانی نیز دارد که بر جاذبه های گردشگری کرابی افزوده است.

    کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

    آب و هوا: هر دو جزیره آب و هوای موسمی گرمسیری دارند، اما کرابی بارانی تر از پوکت است.
    بهترین زمان برای سفر: بهتر است ماه های دسامبر تا مارچ را برای سفر به پوکت انتخاب کنید، اما بیشتر توریست ها از ماه اکتبر تا آپریل به کرابی سفر می کنند.
    دسترسی: شما باید از بانکوک برای پوکت یا کرابی یک پرواز دیگر داشته باشید. پوکت یک فرودگاه بین المللی دارد، در حالی که کرابی یک فرودگاه داخلی دارد. زمان تقریبی از بانکوک به پوکت یا کرابی حدود 1.30 ساعت است.
    هزینه اقامت: اقامت در پوکت کمی گران تر است. شما باید برای اقامت دو نفر در یک هتل 3 یا 4 ستاره در پوکت حدود 300 دلار پرداخت کنید، در حالی که اقامت در کرابی با همان شرایط حدود 150 دلار هزینه دارد.

    کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

    کارهای تفریحی در پوکت و کرابی
    خوب هم پوکت و هم کرابی تفریحات مهیج و جذاب متعددی دارند، اما هر طور که مقایسه کنیم پوکت از نظر تفریحات برنده می شود!
    پوکت: هلیکوپتر سواری، تفریحات زیر آبی و مراکز خرید جذاب
    در مقایسه بین کرابی و پوکت، جزیره پوکت با تفریحاتی مثل هلیکوپتر سواری و تفریحات ساحلی رتبه بهتری را به خود اختصاص می دهد. یکی دیگر از تفریحات جذاب پوکت، بازدید از آکواریوم زیر آبی است. این آکواریوم زیستگاه هزاران موجود دریایی رنگارنگ و گرمسیری است. دیدن این آکواریوم برای توریستانی که تا به حال تجربه دیدن موجودات دریایی از این فاصله نزدیک را نداشته اند، بسیار جذاب است. دیدن خانه برعکس در بان تیلانکا و مراکز خرید ساحل پاتونگ هم معمولا برای همه توریستان بسیار خاص و جذاب بوده است.
    کرابی: سافاری طبیعت و جکوزی طبیعی
    بهترین انتخاب برای تفریح در کرابی، لذت بردن از سافاری طبیعت در جنگل های کرابی است. بازدید از پارک ملی جنگلی تونگ تئائو و خرید از فروشگاه های خیابانی نیز از دیگر جاذبه های سفر به کرابی است.

    کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

    غذا در کرابی و پوکت
    هر مقایسه ای بین دو جزیره زیبای کرابی و پوکت بدون مقایسه غذاهای لذیذشان کامل نخواهد بود. پس می پردازیم به غذاهای خوش طعمی که در هر دو جزیره سرو می شوند و متحیرتان خواهند کرد.
    پوکت: غذاهای جذاب خیابانی 
    پوکت یک بهشت به تمام معنا برای دوستداران غذاهای خیابانی است. در پوکت پنکیک های خوش طعم و میوه های تازه مثل آناناس و گوارا را باید حتما امتحان کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که قهوه های سرد و یخی فروشگاه های خیابانی را تست کنید و لذت ببرید.
    کرابی: غذاهای تایلندی و دریایی
    در کرابی غذاهای خوش طعم تایلندی سرو می شود و درواقع بهشتی جذاب برای دوستداران غذاهای دریایی است. کرابی که نزدیک یکی از بندرگاه های ماهی گیری تایلند است، غذاهای تایلندی را به بهترین و خوش طعم ترین حالت ممکن سرو می کند. رستوران های غذاهای دریایی لائم ساک، آشپزخانه تارا و آشپزهانه بان لای تای 3 تا از بهترین رستوران های کرابی است که باید حتما سری به آن ها بزنید و از طعم لذیذ غذاهایشان لذت ببرید.

    کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

    تفریحات و کارهای ماجراجویانه در کرابی و پوکت
    برای دوستداران کارهای مهیج و ماجراجویانه، بدون شک کرابی بهترین گزینه است، چراکه هم تراکم توریستان در آن کمتر است و هم مناطق جنگلی در کرابی بیشتر است.
    پوکت: پرواز را تجربه کنید!
    اصلی ترین جاذبه پوکت پرواز هانومان در کاتو است. زیپ لاینی طولانی که در جنگل های پوکت کشیده شده است و شما می توانید احساس شگفت انگیز پرواز را تجربه کنید. علاوه بر این می توانید اسب سواری کنید، قایق سواری رفتینگ را تجربه کنید، غواصی کنید و یا در جزیره گشت و گذار کنید.
    کرابی: از ماجراجویی، ماهیگیری و سافاری کواد لذت ببرید
    همان طور که گفتیم از نظر ماجراجویی و تفریحات مهیج کرابی برتر از پوکت است.پس اگر به کرابی سفر کردید، حتما سری به آئو لوئک بزنید و از تفریحات مهیج آن لذت ببرید. علاوه بر این ها می توانید در دریای آندامان ماهیگیری کنید، از سافاری کواد لذت ببرید، به کارتینگ بروید، از بانجی جامپینگ لذت ببرید و یا در 4 جزیره کوه پودا، چیکن آیلند، کوه توب و کوه مور غواصی کنید و دنیای زیر آب را تماشا کنید.

    کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

    زندگی شبانه در کرابی و پوکت
    پوکت: کلاب های شبانه
    در مقایسه جذابیت زندگی شبانه بین این دو جزیره ، پوکت رتبه بهتری را نسبت به کرابی می گیرد. پوکت شب های زنده ای دارد و حتما از شور و هیجان آن لذت خواهید برد.
    کرابی: مهمانی های ساحلی و بارهای جذاب
    در کرابی هم می توانید از مهمانی های برگزار شده در سواحل جذاب آن لذت ببرید.
    اکنون که این مقایسه را بین دو جزیره زیبای پوکت و کرابی مطالعه کرده اید و تفریحات آن ها برایتان شفاف تر شده است، می توانید مقصد سفر بعدیتان را انتخاب کنید.

    کرابی یا پوکت؟ کدام یک از این دو مقصد جذاب برای شما بهتر است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW