021-88507190

راهنمای سفر به گوا

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 25 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    گوا یکی از شهرهای کشور پهناور هندوستان است. سواحل بسیار زیبای گوا، یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان می باشد. در این راهنمای سفر به گوا، به صورت دقیق تری با گوا و طبیعت و زیبایی هایش و دیگر خصوصیات آن آشنا می شویم:
    برای گذراندن تعطیلات و در سرمای زمستان، تور گوا در هند، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. مهمترین جاذبه این منطقه سواحل شنی آن است، درواقع به دلیل وجود سواحل شنی فوق العاده گوا در دنیا محبوبیت پیدا کرد. فراتر از این سواحل شنی، ورزش ها و تفریحات آبی مهیج و خاص، غذاهای دریایی، فرهنگ هندی و پرتغالی، همه و همه باعث می شود بر جذابیت گوا افزوده شود. 
    تعداد بسیاری از گردشگران این منطقه برای شرکت در کلاس های یوگا و مدیتیشن به این شهر شگفت انگیز سفر می کنند. انجام ورزش های آبی متفاوت همانند قایق سواری در رودخانه، موج سواری و ورزش های آبی غیر موتوری از گوا یک مقصد گردشگری ورزشی کامل و بی نقص ساخته است. 

    راهنمای سفر به گوا

    غذاهای هندی در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد، ولیکن در گوا می توانید به شکلی دیگر غذاهای هندی را تجربه نمایید، چرا که مواد به کار رفته در آنها بسیار تازه است و آشپزان ماهر و محلی آنها را چنان لذیذ طبخ می کنند که تا همیشه طعم غذاها زیر زبانتان خواهد ماند. غذاهای لذیذ از دیگر دلایل جذب توریست ها به گوا می باشد. عطر و طعم و غذاهای این شهر، هر مسافر و گردشگری را متحیر می کند. آشپزی و غذاهای گوا نیز همانند معماری آن، ترکیبی از آشپزی هندی و پرتغالی می باشد. 
    در این راهنمای سفر، با نکات بسیار مهمی که در مورد شهر گوا زیبا و جاذبه های گردشگری آن آشنا می شویم و با کمک این نکات ضروری و مورد توجه، می توانید سفری بسیار خوب و خاطره انگیزی به گوا را برای خود و همراهانتان برنامه ریزی نمایید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. 

    راهنمای سفر به گوا

    اطلاعات ضروری گوا

    اختلاف ساعت با تهران: 2:30+ (دو ساعت و نیم از تهران جلوتر است)
    زبان رسمی: زبان کونکانی
    واحد پول: روپیه هند
    کد کشور: 91+
    شماره اضطراری : 112
    جهت رانندگی: چپ
    فرودگاه: فرودگاه بین المللی دابولیم

    راهنمای سفر به گوا

    آب و هوای گوا

    گوا یکی از شهرهای واقع شده در منطقه گرمسیری است و به علت نزدیکی به خط استوا هم گرم می باشد. در کل آب و هوای گوا در طول سال گرم و مرطوب است. ماه مه در گوا گرمترین ماه سال می باشد که دمای هوا به 35 درجه سانتی گراد نیز می رسد و میزان رطوبت هوا بسیار زیاد است. 

    راهنمای سفر به گوا

    بهترین زمان سفر به گوا

    بهترین زمان برای سفر به گوا فصل زمستان است، ولیکن شلوغ ترین فصل گردشگری نیز می باشد. فصل تابستان را اکثراً خانواده هایی برای سفر انتخاب می کنند که با کودکانشان قصد سفر دارند. در فصل بارندگی که به آن مانسون گفته می شود، گوا بسیار دیدنی و جذاب می شود. گردشگری در مانسون هر روز در حال پیشرفت می باشد و طرفداران بیشتری پیدا می کند. ولیکن در این فصل توانایی استفاده از برخی تفریحات ساحلی را از دست خواهید داد چرا که در این فصل تعطیل می شوند. 

    راهنمای سفر به گوا

    هزینه اقامت در هاستل در گوا

    هاستل ها در گوا تنوع بسیار زیادی دارند. برای اقامت در اتاق های اشتراکی باید بین 100 الی 200 روپیه بپردازید، قیمتی خوب برای آن دسته از کسانی که محدودیت بودجه ای دارند. چنانچه تمایل به ماندن در اتاق های خصوصی دارید، می توانید با پرداخت 300 الی 900 روپیه بستگی به جایی که در آن اقامت دارید، از یک اتاق خصوصی به همراه دو تخت بهره مند شوید. 

    راهنمای سفر به گوا

    میانگین هزینه مواد غذایی

    غذا و نوشیدنی در گوا قیمت های مناسبی دارند که کیفیت خوب و طعم این غذاها که به ویژه با سلیقه و ذائقه ما ایرانی ها سازگاری دارد، ارزش آن را بالاتر می برد. 
    صبحانه: به صورت معمول، هتل هایی که آژانس هواپیمایی رزرو می کنند یک وعده صبحانه ساده را به مهمانان خود می دهند. تعدادی کافه و غذافروشی خیابانی وجود دارد که اگر لازم بود، می توانید از آنها استفاده کنید. (100 الی 180 روپیه)
    نهار: از آنجایی که گوا مناطق بسیاری دارد، مشکل است که بخواهیم نرخ دقیقی برای وعده های غذایی بدهیم، اما می توان گفت کلبه های ساحلی وجود دارند که می توانید از آنها وعده های غذایی خوب و ارزان تهیه کنید. (150 الی 250 روپیه)
    شام: برای صرف شام نیز می توانید از غرفه های خیابانی و یا کلبه های ساحلی و یا رستوران های محلی و یا رستوران ها استفاده کرده و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. 

    راهنمای سفر به گوا

    هزینه حمل و نقل در گوا

    با وجود اینکه گوا سیستم حمل و نقل پیشرفته ای ندارد، ولیکن سفر به اطراف آن می توان گفت آسان است، زیرا شبکه جاده ای گسترده ی آن اکثر نقاط ایالت را از طریق ماشین قابل دسترسی و به هم متصل می کند. هزینه انواع وسیله نقلیه در گوا به شرح ذیل می باشد:
    کرایه تاکسی از فرودگاه تا سواحل محبوب: 1.200 الی 1.300 روپیه هند
    کرایه تاکسی از ایستگاه قطار تا سواحل محبوب: 500 الی 1.000 روپیه هند
    هر 3 کیلومتر جابه جایی با کالسکه: 60 الی 120 روپیه هند
    کرایه اتوبوس های عمومی: 8 الی 20 روپیه هند
    اجاره موتورسیکلت روزانه: 200 الی 300 روپیه هند

    راهنمای سفر به گوا

    صرفه جویی هزینه ها در گوا

    به صورت معمول گوا مقصد گردشگری و توریستی نسبتاً ارزانی به شمار می رود. با این حال بد نیست نکاتی را رعایت کنید تا هزینه هایتان کمتر شود.
    به جای رستوران، در کلبه های ساحلی غذا میل کنید: چنانچه در سفر به گوا به دنبال مکانی برای تفریح و سرگرمی هستید، نیازی نیست به جر ساحل ها به جایی دیگر بروید. کلبه های ساحلی غذاهای خوش طعم و لذیذ محلی را با قیمت های کمتری نسبت به رستوران ها به فروش می رسانند. 
    به جای هتل، در کلبه های روستایی اقامت کنید: چنانچه علاقه دارید برای چند روز هم که شده همانند محلی ها و روستایی های این منطقه زندگی کنید، و جدا از این موضوع هزینه هایتان کاهش پیدا کند، می توانید از مردم روستایی کلبه با خیمه هایشان را با قیمت های بسیار کم اجاره کنید.

    راهنمای سفر به گوا

    جاذبه های گردشگری گوا

    گوا یکی از شهرهاییست که برای گردشگران و توریست ها بسیار جذاب است و یکی از مقصد های محبوب گردشگری نیز به شمار می رود به ویژه برای افرادی که به ساحل علاقه دارند. البته گوا به غیر از ساحل و آفتاب جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد. بنابراین چنانچه مقصد بعدی سفرتان گوا بود، با استفاده از این مطلب می توانید از جاذبه های متنوع دیگر گوا دیدن نمایید. چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری گوا عبارتند از:

    • ساحل آگوندا گوا
    • ساحل پالولم گوا
    • آبشارهای دودساگار گوا
    • کلیسای بانوی مقدس پانجیم گوا
    • معبد شری مانگشی گوا
    • فورت آگودا گوا
    • بازار ماپوسا گوا

    راهنمای سفر به گوا

    غذاهای محبوب در گوا

    شهر گوا ترکیبی از شرق و غرب می باشد. این موضوع علاوه بر فرهنگ، در آشپزی این شهر نیز دیده می شود. چنانچه به روستاهای این منطقه سفر نمایید، خواهید دید که اهالی روستاها هنوز هم از ظروف گلی و هیزم برای پخت و پز استفاده می کنند. با وجود اینکه امکانات مدرن و به روز برای آشپزی وجود دارد، راه ها و شیوه های سنتی، عطر و طعم به خصوص و دیگری به غذاها می دهند. 
    در آشپزی این منطقه دمای آتش و میزان شعله اهمیت بسیاری دارد. برخی از غذاها با شعله ملایم و برخی از آنها با شعله بسیار زیاد حاضر می شوند. مواد اولیه غذاها تنوع خیلی زیادی دارند. برخی از محبوب ترین غذاهای گوا را برایتان نام می بریم:

    • ببینکا (Bebinca)
    • آمبوت تیک (Ambot Tik)
    • کرب (Crab Xec Xec)
    • برنج و کاری ماهی
    • چیکن کافریل (Chicken Cafreal)
    • سانا (Sanna)

    راهنمای سفر به گوا

    رستوران های گوا 

    به علت اینکه گوا یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب است، در آن انواع مختلفی از رستوران ها پیدا می شود. رستوران هایی که هم در آنها می توانید انواع غذاهای اصیل و محلی گوا را در آنها تجربه کنید و هم رستوران هایی مدرن و شیک که غذاهای بین المللی در آنها سرو می شوند. چند نمونه ازز برترین رستوران های گوا را برایتان نام می بریم:

    • رستوران آپر هاوس گوا (Upper House)
    • رستوران هتل ونیت گوا (Hotel Venite)
    • رستوران باغ های توسکانی گوا (Tuscany Gardens)
    • رستوران بحاتی ویلیج گوا (Bhatti Village)

    راهنمای سفر به گوا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW