021-88507190

راهنمای سفر به ایروان

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 28 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ایروان بزرگترین شهر و پایتخت جمهوری ارمنستان می باشد که همیشه به ویژه در سال های اخیر به علت درگیری ها و نا امنی ها در ترکیه، به یکی از پرطرفدارترین و مهمترین مقاصد توریستی در ایران مبدل شده است. برای سفر به هر کشور یا شهری، نیاز دارید که کمی دقیق تر و بیشتر با آن آشنا شوید تا در سفر به آنجا بتوانید از سفر خود لذت ببرید و در عین حال اطلاعات پایه ای و لازم را با خود همراه داشته باشید. بنابراین راهنمای سفر به ایروان را با ما همراهی کنید:
    تاریخ غنی و بسیار دور و دراز ایروان که قسمت بسیاری از آن ریشه در تاریخ کشور ما نیز دارد، جدا از ویژگی های فرهنگی پربار از ایروان، مکانی جذاب و دوست داشتنی و تاریخی برای سفر ساخته است. چنانچه بخواهیم تاریخ حدودی قدمت این شهر را بیان کنیم، باید به 4.000 سال پیش که انسان ها در این منطقه ساکن شدند، اشاره کنیم. بین قرن های 4 و 6 قبل از میلاد مسیح، این شهر یکی از مهمترین مراکز ساتراپی در امپراطوری بزرگ هخامنشی به شمار می رفت. از آنجایی که این شهر مقصد استراتژیک بسیار مهمی محسوب می شد، در طول سالیان دور، بین امپراطوری ها و ملت ها و پادشاهان دست به دست می شد، به این گونه که بین سال های 1513 الی 1737 در جنگ ایران و عثمانی حدوداً 14 بار بین این دو کشور دست به دست شد. این شهر در اصل، بخشی از کشور ایران به شمار می رفت که طی قرارداد ننگین ترکمانچای در دودمان قاجار برای همیشه از ایران جدا شد.

    راهنمای سفر به ایروان

    اطلاعات ضروری ایروان

    اختلاف ساعت با تهران: 00:30+ (30 دقیقه از تهران جلوتر است)
    زبان رسمی: ارمنی
    واحد پول: درام
    کد کشور: 374+
    کد شهر: 10
    شماره های اضطراری: 112 یا 911
    جهت رانندگی: راست
    فرودگاه: فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

    راهنمای سفر به ایروان

    وضعیت آب و هوایی ایروان

    گرم ترین ماه های سال در ایروان، آوریل تا اکتبر به شمار می روند که در این میان، ماه های ژوئیه و اوت و سپتامبر گرمترین زمان سال محسوب می شوند. در دو ماه ژوئیه و اوت گاهی دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد هم می رسد. فصل زمستان با ماه های ژانویه و فوریه و مارس و نیز فصل پاییز با ماه های اکتبر و نوامبر و دسامبر سردترین ماه های سال به حساب می آیند که حتما برای سفر در این ماه ها باید لباس گرم همراه داشته باشید. 

    راهنمای سفر به ایروان

    موقعیت جغرافیایی ایروان

    ایروان به لحاظ جغرافیایی در دامنه کوه آرارات و در کرانه رود هرازدان قرار گرفته است. ارتفاع این شهر از سطح دریا 900 متر می باشد و همچنین از مراکز مهم صنعتی، فرهنگی و علمی منطقه قفقاز محسوب می شود. مساحت این شهر در ارمنستان برابر با 223 کیلومتر مربع بوده است. 

    راهنمای سفر به ایروان

    هزینه اقامت در خوابگاه در ایروان

    با هزینه ای معادل 11 الی 56 دلار آمریکا، می توانید اتاق هایی مناسب با بودجه خود در ایروان پیدا کنید و در آن اقامت کنید. گاهی اوقات هاستل هایی (اقامتگاه هایی) با قیمت بالا برای یک شب اقامت هم یافت می شوند که با وجود کیفیت مناسب به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شوند، چرا که با پرداخت این قیمت، می توانید در هتلی مناسب و اتاقی بهتر اقامت کنید.

    راهنمای سفر به ایروان

    هزینه اقامت در هتل های ایروان

    متوسط هزینه انواع هتل در ایروان بر اساس درجه هتل و کیفیت آن به شرح ذیل می باشد: 
    یک ستاره: 21 الی 37 دلار آمریکا
    دو ستاره: 44 الی 54 دلار آمریکا
    سه ستاره: 25 الی 63 دلار آمریکا
    چهار ستاره: 42 الی 116 دلار آمریکا
    پنج ستاره: 410 به بالا دلار آمریکا

    راهنمای سفر به ایروان

    متوسط هزینه مواد غذایی در ایروان

    ایروان یک شهر و مقصد گردشگری بسیار خوب و چهارفصل است. بنابراین همانند مقاصد گردشگری پرطرفدار دیگر در سرتاسر شهر پر از رستوران های متوع می باشد که گردشگران و توریست ها می توانند از طعم خوشمزه غذاهای محلی و بین المللی در آنها نهایت لذت را ببرند. رستوران های ایروان دارای کیفیت ها و درجه های مختلفی هستند. بنابراین شما می توانید یک وعده غذایی را در رستوران های ارزان با هزینه 6.32 دلار آمریکا نوش جان کنید. و یا به رستوران هایی با قیمت مناسب و متوسط بروید و با پرداخت 21 دلار آمریکا غذایی میان رده میل نمایید. 

    راهنمای سفر به ایروان

    هزینه حمل و نقل در ایروان

    بلیط تک سفره برای مترو و اتوبوس: 0.21 دلار آمریکا
    هزینه ورودی برای تاکسی: 1.26 دلار آمریکا
    هزینه هر کیلومتر جابه جایی با تاکسی: 0.21 دلار آمریکا
    انتظار یک ساعته تاکسی: 2.11 دلار آمریکا

    راهنمای سفر به ایروان

    جاذبه های گردشگری ایروان

    ایروان شهری بسیار قدیمی است که از این رو آثار تاریخی بسیاری از زمان های دور در آن به یادگار مانده است و سالانه هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا برای بازدید از این میراث تاریخی و فرهنگی راهی تور ارمنستان می شوند. به هنگام قدم زدن و گشتن در ایروان می توانید خیابان های عریض با درختان بلند و کهن سال، کافه های کنار پیاده روها، ساختمان های گران قیمت و بناهای تاریخی با معماری های فوق العاده را می توایند مشاهده کنید و از تماشای آنها نهایت لذت را ببرید. چند نمونه از برترین و بهترین مکان های دیدنی ارمنستان را برایتان نام می بریم تا در سفرتان بتوانید از آنها دیدن نمایید:

    • کاسکاد ایروان
    • خانه اوپرا ایروان
    • میدان جمهوری ایروان
    • مسجد کبود ایروان
    • قلعه اربونی ایروان
    • کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر ایروان
    • پارک عشاق ایروان
    • مجسمه مادر ارمنستان در ایروان
    • صومعه نوراوانک ایروان

    راهنمای سفر به ایروان

    جهت رزرو بلیط هواپیما به سرتاسر دنیا و همچنین رزرو هتل در هر شهر یا کشوری، می توانید از طریق ارتباط با ما، با همکاران ما در آژانس در تماس باشید و یا رزرو خود را به آنها بسپارید.







    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW