021-88507190

راهنمای سفر به آگرا

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 05 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    به محض شنیدن نام هند، تصویری از تاج محل در ذهن ها ایجاد می شود. تاج محل با جذابیت بسیاری که دارد و همچنین ظاهری سحرانگیز تاج محل، سال های زیادی است که گردشگران و توریست های بسیاری را به آگرا می کشاند. این جاذبه بسیار دیدنی و به نام، به اندازه ای که از آن تعریف می شود، جذاب و باشکوه است و بازدید از هند بدون دیدن تاج محل هرگز نباید هند را ترک کرد.
    آگرا شهری است که بناهای با شکوهی همانند تاج محل و قلعه آگرا را در خود جای داده است که برای هر توریستی از هرکجای دنیا با هر سلیقه ای که دارد، بسیار جذاب خواهد بود. بسیاری از افراد از سراتاسر دنیا خود را با تورهای گردشگری به هند و آگرا می رسانند تا بتوانند بناهای تاریخی و باستانی بسیار جذاب را در این شهر مشاهده کنند به خصوص مکانی که روزگاری به دست عاشق ترین پادشاه دنیا ساخته شده است و نام آن تاج محل گذاشته شده است. با خواندن این متن تا به اینجا فکر نکنید که تنها جاذبه آگرا، تاج محل است! میراث فراوانی از پادشاه گورکانیان در آگرا باقیمانده است که همه و همه نشانه ای از گذشته با شکوه این شهر تاریخی و زیبا هستند. مقبره ها و آرامگاه های با قدمت و با معماری های فوق العاده، مسجد و بازارهای تاریخی فقط قسمتی از نقاط دیدنی آگرا می باشند. 

    راهنمای سفر به آگرا

    جاذبه های آگرا به مکان های تاریخی و معماری های باستانی ختم نمی شود. باغ های سرسبز، رودهای مقدس و مناطق حفاظت شده حیات وحش از دیگر جذابیت های آگرا می باشد که نظر طبیعت دوستداران بی شماری را به خود جلب می کند. 
    این مطلب که راهنمای سفر به آگرا است، شما را با جاذبه ها و رژیم غذایی و نیز اطلاعات کامل و لازمی که در سفر برای شما لازم می باشد، آشنا می کند تا با استفاده از آن بتوانید سفری خاص و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.
    شهر زیبا و دوست داشتنی آگرا، در کناره رود جمنا در "ایالت شمالی اوتار پرادش هند" و در فاصله 206 کیلومتری دهلی قرار دارد. این شهر سومین شهر بزرگ ایالت است. 
    تاریخ آگرا ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با امپراطوری گورکانیان دارد، می گویند سکندر لودی حاکم مسلمان سلطنت دهلی در سال 1504 این شهر را تاسیس کرد سپس بعد از مرگ سلطان حکومت شهر به پسرش رسید ولیکن وی در سال 1526 از گورکانیان شکست خورد. دوران طلایی شهر در دوران گورکانیان بود چرا که در آن زمان، پایتخت شده بود.

    راهنمای سفر به آگرا

    اطلاعات کلی درباره آگرا

    اختلاف ساعت با تهران: 01:00+ (یک ساعت جلوتر از تهران می باشد)
    زبان رسمی: اردو، هندی
    پول رایج: روپیه هند
    کد کشور: 91+
    جهت رانندگی: چپ
    فرودگاه: فرودگاه آگرا هم پایگاه هوایی نظامی است و هم فرودگاه عمومی آگرا می باشد. 

    اطلاعات کلی درباره آگرا

    وضعیت آب و هوایی آگرا

    آب و هوای آگرا نیمه خشک می باشد و همچنین گاهی نزدیک به آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب دارد. زمستان های ملایم و تابستان های گرم و خشک و نیز فصل بارندگی های موسمی (مانسون) از خصوصیات اصلی آب و هوای آگرا می باشد. بارندگی های موسمی در آگرا به شدت شهرهای دیگر هند نیست، به همین دلیل است که آب و هوایش در رده نیمه خشک قرار دارد. 

    وضعیت آب و هوایی آگرا

    بهترین زمان سفر به آگرا

    بهترین زمان برای سفر به آگرا پاییز و زمستان است زیرا که از گرمای شدید و غیر قابل تحمل خبری نیست و آب و هوای مطلوب آن برای گردش و تفریح در شهر بسیار مناسب می باشد. 

    بهترین زمان سفر به آگرا

    هزینه اقامت در آگرا

    • هتل های 5 ستاره: یک شب اقامت متوسط 3952 الی 19961 روپیه هند
    • هتل های 4 ستاره: یک شب اقامت متوسط 2079 الی 12000 روپیه هند
    • هتل های 3 ستاره: یک شب اقامت متوسط 673 الی 7955 روپیه هند

    هزینه اقامت در آگرا

    هزینه خوراک در آگرا

    • هر وعده غذا در رستورانی ارزان: 150 روپیه هند
    • هر وعده غذای دو نفره در رستوران متوسط: 600 روپیه هند
    • هر وعده غذا در مک دونالد: 200 روپیه هند

    هزینه خوراک در آگرا

    هزینه حمل و نقل در آگرا

    بلیط تک سفره وسایل نقلیه عمومی: 10 روپیه هند
    تاکسی: هزینه ورود به تاکسی 40 روپیه هند و برای هر یک کیلومتر جابه جایی 15 روپیه به آن اضافه می گردد. 

    هزینه حمل و نقل در آگرا

    غذاهای محلی معروف و محبوب آگرا

    پسنده: در این غذا تکه های باریک گوشت را بعد از اینکه با موادی مثل ماست، پودر فلفل، سیر و ادویه مزه دار کردیم با پنیز، گشنیز، فلفل سیاه و گاهی هم دارچین سرخ می کنیم.
    کورما یا قورمه :(Korma)   ترکیبی از ادویه های مختلف، خامه و ماست به این غذا طعمی بینظیر می دهد. برای پخت این غذا معمولا از گوشت بره یا گاو استفاده می شود.
    نرگسی کوفته(Nargisi Kofta): این غذای گیاهخواری با پنیر و سیب زمینی درست می شود و در آن سیب زمینی و پنیر پوره شده را به شکل توپ در می آوریم.
    مرغ باخانی: مرغ را با خامه، ماست و ادویه مزه دار می کنیم سپس آن را درون نوع خاصی از اجاق می پرند.
    کاچوری (Kachori): برای درست شدن این اسنک معطر نان سرخ شده با سیب زمینی و ماش پر می شود.

    غذاهای محلی معروف و محبوب آگرا

    مهمترین جاذبه های گردشگری آگرا

    تاج محل: از معروف ترین جاذبه های دنیا و آرامگاهی باشکوه است که یکی از عجایب جدید هفتگانه به شمار می رود. شاه جهان، پنجمین پادشاه گورکانی اینجا را به عنوان یادبودی برای همسرش ممتاز محل ساخت.
    قلعه آگرا: قلعه ای تاریخی در شهر آگرا که تا سال ۱۶۳۸، تا زمان جابحایی پایتخت به دهلی، محل اصلی سکونت امپراتوران گورکانی بود. این قلعه که در نزدیکی تاج محل قرار دارد از سنگ ماسه ی سرخ رنگ درست شده و ظاهری زیبا دارد.
    باغ سوآمی (Soami):  این باغ در حومه ی شمالی آگرا قرار دارد و ساختش به بیش از ۱۰۰ سال قبل برمی گردد. سرسبزی و آب و هوای خوش از آن جاذبه ای محبوب ساخته است.
    باغ رام (Ram): در ۲ کیلومتری شمال تاج محل قرار دارد و برای ۵۰۰ سال پیش است. این باغ به ۴ قسمت اصلی تقسیم می شود و پیاده روها و حوضچه های زیبایی دارد. در این باغ آبشارها و فواره های کوچک و سایه درختان نخل بهترین جا را برای بودن در میان طبیعت پدید آورده است.
    باغ مهتاب (Mehtab): این باغ در کنار رود جمنا و در نزدیکی بنای باشکوه تاج محل قرار دارد. باغ مهتاب فرصتی مناسب برای لمس باغ گیاهشناسی هندی است و در آن می توانید در کنار رود جمنا و پرندگان به دور از شلوغی و هیاهو قدم بزنید.
    مسجد جامع (Jama): این مسجد را شاه جهان در سال ۱۶۴۸ ساخت و آن را به دختر مورد علاقه اش اختصاص دارد. این مسجد که یکی از بزرگ ترین مساجد هند است در روبروی قلعه آگرا و مشرف به ایستگاه راه آهن قرار دارد.

    مهمترین جاذبه های گردشگری آگرا

    رویدادهای آگرا

    همانند دیگر شهرهای بزرگ و مهم، آگرا هم فستیوال های متنوع و با شکوهی دارد که هرساله و منظم برگزار می گردد. "تاج ماهوتساو" یکی از بهترین جشنواره های شهر آگرا است که هرساله از 18 الی 27 فوریه برگزار می شود. 

    رویدادهای آگرا

    بایدها و نبایدهای شهر آگرا

    • چنانچه تمایل دارید از تاکسی استفاده نمایید، باید قبل از سوار شدن سر کرایه به توافق برسید.
    • لباس مناسب بر تن داشته باشید.
    • به غریبه های اعتماد نکنید و از دست افراد غریبه غذا یا خوراکی نگیرید.
    • به وقت خرید حواستان را جمع کنید که بیشتر از ارزش و قیمت جنس، هزینه ای پرداخت نکنید. 

    بایدها و نبایدهای شهر آگرا

    برای سفرهای خارج از کشور می بایست پاسپورت داشته باشید و تاریخ آن را هم حتماً چک کنید که اگر لازم بود و کمتر از 2 ماه اعتبار داشت، همراه با مدارک لازم برای پاسپورت به دفاتر پلیس+10 رفته و درخواست تمدید دهید. برای خارج شدن از کشور، می بایست هزینه ای به نام عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایید که البته به مقصد شما ارتباطی ندارد و هزینه ریالی محسوب می شود و در فرودگاه باید آن را پرداخت نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW