021-88507190

راهنمای سفر به دهلی

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 30 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دهلی یکی از بزرگترین شهرهای هند است که اغلب مردم در بدو ورود با دیدن بزرگی و عظمت آن کمی شوکه می شوند. دهلی شهری است که زندگی سنتی و مدرنیته را به همراه زیبایی های بی اندازه اش به نمایش گذاشته است. در مقایسه با بیشتر شهرهای کشور هندوستان البته به جز بمبئی، دهلی شهری نسبتاً گران است. در این شهر فوق العاده می توان فرهنگ ها، مذاهب و عقاید مختلف بسیاری را مشاهده کرد که اوایل ورود ممکن است گیج کننده باشد. دهلی پایتخت کشور هند به شمار می رود که جمعیت زیادی را هم در خود جای داده است. 
    برای ورود به هر شهر یا کشوری نیازمند یک سری اطلاعاتی هستیم که بتوانیم از آنها بهترین استفاده را داشته باشیم تا سفری خوب و خاطره انگیز را برای خود بسازیم. ما در این راهنمای سفر به دهلی سعی کردیم هرآنچه که ممکن است برای شما در سفر به این شهر بزرگ و شلوغ لازم باشد و به کار بیاید را آورده ایم تا سفری فراموش نشدنی برای خود و همراهانتان بسازید. چنانچه تمایل دارید به هند سفر کنید و از مواردی همانند اطلاعات لازم درباره ویزا و از این دست اطلاعات لازم بی اطلاع هستید، می توانید به وبسایت رسمی آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید و هرچه که لازم دارید را مطالعه کنید.

    راهنمای سفر به دهلی

    اطلاعات ضروری درباره دهلی

    اختلاف ساعت با تهران: 2:00+ (دو ساعت از تهران جلوتر است)
    زبان رسمی در دهلی: اردو، هندی
    واحد پول رسمی: روپیه هند
    جهت رانندگی: چپ

    اطلاعات ضروری درباره دهلی

    آب و هوای دهلی

    وضعیت آب و هوای دهلی بسیار جالب است. زمستان های دهلی سرد است. روزهای گرم ماه های نوامبر تا مارس را شب های خنکش جبران می کند که می توان گفت بهترین زمان برای سفر محسوب می شود. از ماه آوریل تا ژوئن درجه حرارت به سرعت بسیار زیادی بالا می رود و گاهی غیر قابل تحمل می شود و این شرایط زمانی بدتر خواهد شد که بدانید بیرون از محل اقامتتان و رستوران ها سیستم تهویه هوا بسیار کمیاب است. در آغاز ماه جولای، گرد و غبار و بارش های مکرر و شدید نیز شروع می شود و لذت بردن از سرگرمی ها و جاذبه های توریستی دهلی را تحت الشعاع قرار می دهد. بارش ها آنقدر زیاد هستند که می توانند سیل و مختل کردن زندگی را به همراه بیاورند، بنابراین این زمان از سال، موقع مناسبی برای سفر به دهلی نیست.

    آب و هوای دهلی

    بهترین زمان برای رزرو هتل در دهلی

    هتل ها در دهلی دو فصل عمده دارند. فصل پرگردشگر یا همان High-Season که معمولاً از اکتبر تا مارس است، و فصل کم پردشگر یا همان Low-Season که از ماه آوریل تا سپتامبر به طول می انجامد. در بیشتر هتل ها و خوابگاه های ارزان این شهر، قیمت ها در سراسر طول سال تغییر چندانی ندارند. اما در هتل های لوکس دهلی و رده متوسط آن در طول فصل کم گردشگر می توانید با قیمت های کمتر اتاق رزرو نمایید. 

    هزینه اقامت در خوابگاه های دهلی

    نکته جالب و قابل توجه در مورد هاستل های دهلی این است که قیمت ها بسیار وابسته به موقعیت مکانی نیستند، برای مثال ممکن است هاستلی در نزدیکی مرکز شهر، از هاستلی که چند کیلومتر دورتر قرار گرفته، قیمتی پایین تر داشته باشد. برای یک شب اقامت در اتاق اشتراکی باید 550 الی 820روپیه هند را پرداخت نمایید. چنانچه بخواهید اتاق خصوصی در هاستل داشته باشید، باید 400 الی 1500 روپیه هند بپردازید. البته باید توجه داشته باشید که با اندکی جستجو می توانید خوابگاه های ارزان تری را در نزدیکی شهر پیدا کنید.

    هزینه اقامت در خوابگاه های دهلی

    هزینه اقامت در هتل های دهلی

    هتل های شهر دهلی خیلی ارزان نیستند. قیمت هتل ها بر اساس نوع هتل و درجه آن و تعداد ستاره آنها به شرح ذیل می باشد:
    هتل 1 ستاره: 570 الی 1.200 روپیه هند
    هتل 2ستاره: 629 الی 4.538 روپیه هند
    هتل 3 ستاره: 673 الی 7.955 روپیه هند
    هتل 4 ستاره: 2.079 الی 12.000 روپیه هند
    هتل 5 ستاره: 3.952 الی 19.961 روپیه هند

    هزینه اقامت در هتل های دهلی

    میانگین قیمت وعده غذایی در دهلی

    غذا در دهلی قیمت کمی دارد، البته به شرط آنکه از دکه های خیابانی غذا تهیه نمایید. قضیه طبیعی ای است که اگر بخواهید در رستوران های خوب و توریستی دهلی در هند غذا میل کنید، بودجه شما زودتر به اتمام می رسد. 
    صبحانه: معمولاً هتل ها صبحانه را به صورت رایگان ارائه می دهند، اما اگر هتل شما به این شکل نبود، می توانید با پرداخت 80الی 150 روپیه از غرفه های خیابانی و رستوران های معمولی صبحانه برای خود تهیه نمایید. 
    نهار: شما می توانید با هر توان مالی در این شهر غذا میل نمایید. ولیکن این را در نظر داشته باشید که هرچقدر که رستوران ها بهتر باشند، هزینه بالاتری را از شما خواهند گرفت. برای صرف غذا با هزینه کمتر می توانید به غذافروشی های محلی بروید و با پرداخت 100 الی 250 روپیه هند وعده نهار خود را نوش جان نمایید. 
    شام: رستوران های دهلی درجه دارند و می توانید متناسب با بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید و به صرف شام بپردازید. برای شام نیز باید 200 الی 400 روپیه هند هزینه کنید.

    میانگین قیمت وعده غذایی در دهلی

    هزینه حمل و نقل در دهلی

    چهار انتخاب اصلی برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در دهلی عبارتند از اتوبوس، مترو، تاکسی و سه چرخه ها. بیشتر از 2.000 اتوبوس عمومی در این شهر بسیار بزرگ مشغول خدمت رسانی هستند اما متاسفانه بیشتر آنها استاندارد و راحتی اتوبوس های غربی را ندارند. البته تعدادی از آنها دارای سیستم تهویه مناسب هستند که با رنگ قرمز مشخص شده اند. سیستم متروی این شهر جدیدترین وسیله نقلیه است که به سیستم حمل و نقل شهری اضافه شده است و به صورت مکرر مسافران را در مسیرهای مختلف جابه جا می کند. در حال حاضر 6 خط مترو در اطراف شهر تعداد بسیاری ایستگاه را پوشش می دهند. با این وجود بهترین و راحت ترین راه برای دسترسی به بیشترین نقاط شهر، استفاده از تاکسی است، گرچه گرانترین وسیله نقلیه در دهلی نیز به شمار می رود. هزینه استفاده از انواع وسیله نقلیه در شهر دهلی به شرح ذیل می باشد:
    تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر: 200 الی 300 روپیه هند
    مترو از فرودگاه تا مرکز شهر: 100 روپیه هند
    برای هر 3 کیلومتر جابه جایی برای تاکسی: 53 الی 80 روپیه هند
    بلیط مترو: 40 الی 60 روپیه هند
    کرایه ماشین و راننده برای یک روز کامل: 1.500 الی 2.000 روپیه هند
    قطار اکسپرس به آگرا: 263 الی 700 روپیه هند

    هزینه حمل و نقل در دهلی

    بهترین مکان های دیدنی دهلی

    دهلی با جاذبه های بسیاری که دارد، به راحتی می تواند هر مسافری با هر سلیقه ای را راضی نگه دارد. این شهر مساجد، معابد، دروازه ها، کاخ ها و آرامگاه های متعددی را در خود جای داده است که تعداد زیادی از آنها از نظر فرهنگی و تاریخی در دنیا بی نظیر هستند. می خواهیم چند نمونه از بهترین مکان های دیدنی دهلی را برایتان نام ببریم تا در سفر بتوانید از آن استعفاده نمایید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. 

    • قلعه سرخ دهلی
    • معبد نیلوفر دهلی
    • معبد آکشاردام دهلی
    • گالری ملی هنر مدرن دهلی
    • آرامگاه صفدر جنگ دهلی
    • قلعه پورانا و پارک ملی جانور شناسی دهلی
    • باغ پنج حس دهلی

    بهترین مکان های دیدنی دهلی

    برای سفرهای خارج از کشور نیازمند پاسپورت هستید و بدون داشتن آن اجازه خروج از کشور و ورود به کشورهای دیگر را نخواهید داشت. بنابر این اگر خواهان سفرهای خارجی هستید و هنوز گذرنامه ندارید، با در دست داشتن مدارک لازم برای پاسپورت به دفاتر ادارات گذرنامه مراجعه کرده و اقدام به گرفتن گذرنامه خود کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW