021-88507190

جاذبه های گردشگری شهر زیبا و تاریخی قونیه(قسمت دوم)

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 09 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قونیه یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است. به همین دلیل شما در این شهر زیبا می توانید آثار باستانی متعددی را تماشا کنید که به خوبی در طول سال های متمادی نگهداری شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همانطور که در قسمت اول این مقاله شرح دادیم قونیه یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است! به همین خاطر شما در این شهر زیبا می توانید آثار باستانی متعددی را ببینید که به خوبی در طول سال های متمادی نگهداری شده اند.از زمان های قدیم، مردم قونیه به سنت های پیشینیانشان احترام زیادی می گذاشتند و به همین دلیل مردمی مهربان و صمیمی هستند و احترام زیادی برای مسافران و توریستان قائلند و به گرمی از شما پذیرایی می کنند.اولین کاری که هر توریستی باید در قونیه انجام دهد، این است که از موزه مولانا و مزار مولانای رومی دیدن کند. مولانا افتخار ایرانیان است و اشعار بی نظیر خود را در قرن سیزدهم سروده است و تمامی مردم جهان از اشعار بی نظیر او بهره برده اند. علاوه بر موزه مولانا جاذبه های گردشگری و آثار باستانی متعدد دیگری نیز در قونیه وجود دارد که در این مقاله به آن ها نیز می پردازیم. به هر حال هر شخصی که به تاریخ و آثار تاریخی علاقه مند است، به هیچ عنوان نباید بازدید از این شهر تاریخی ترکیه ای را از دست بدهد و همچنین میتواند با تور لحظه آخری وتور ارزان قونیه به این شهر زیبا سفر کند.
    همانطور که میدانید مراسم بزرگداشت مولانا از ۱۹ الی ۲۷ آذر ۱۳۹۷ در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می گردد.میتوانید با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید و تور قونیه آذر 97 را رزرو کنید.
    7.مسجد عزیزیه
    در همسایگی بازار پر جنب و جوش قونیه، مسجدی به نام مسجد عزیزیه وجود دارد که اگر به معماری علاقه مندید، به شما پیشنهاد می کنیم در طول سفرتان به قونیه از آن بازدید کنید. این مسجد در سال 1676 توسط مشاور عثمانی، مصطفی پاشا ساخته شد و در سال 1867 بعد از آتش سوزی دوباره سازی شد. به خاطر این مرمت در قرن 19، طراحی آن از سبک قرن 19 یعنی باروک تاثیر گرفته است. مسجد عزیزیه دو مناره با سبک روکوکو نیز دارد و محوطه داخلی آن به زیبایی نقاشی شده است. این دکوراسیون اروپایی در تضاد با طراحی سنتی خود مسجد قرار گرفته است و جذابیت خاصی به این بنای تاریخی در قونیه داده است.

    جاذبه های گردشگری شهر زیبا و تاریخی قونیه

    8.چاتال هویوک
    چاتال هویوک از نظر تاریخی بسیار ارزشمند است و قدمت این مکان به 9000 سال پیش بر می گردد و قدیمی ترین شهر ساخته شده توسط بشر است که تا کنون یافت شده است. هنوز تحقیقات روی این مکان ادامه دارد و اگر شما تابستان به قونیه سفر کنید، باستان شناسان را در حال کاوش روی زمین می بینید. این مکان یک موزه کوچک دارد که در آن می توانید با تمام کاوش ها و نکات مهم در مورد چاتال هویوک آشنا شوید.ار آن جا می توانید با یک کاروان به دو منطقه حفاری شده بروید و سطوح این شهر باستانی زیر اعماق زمین را تماشا کنید.

    جاذبه های گردشگری شهر زیبا و تاریخی قونیه

    9.دهکده سیل
    دهکده سیل در کناره شهر قونیه واقع شده است و خود قونیه ای ها برای تفریح و گشت و گذار یک روزه به آنجا می روند. دو کلیسای زیبای بیزانسی در دهکده سیل واقع شده است که می توانید از آن ها دیدن کنید. کلیسای سنت هلنا و کلیسای کوچوک که هر دو به تازگی بازسازی شده اند. داخل کلیسای سنت هلنا با سبک فرسکو (نقاشی آبرنگ روی گچ) دیزاین شده است.این کلیسای کوچک در روی یک تپه پشت دهکده واقع شده است و کاربری موزه دارد و در آن می توانید انواع ساعت ها و زمان سنج ها را ببینید .خیابان های دهکده با خانه های چوبی احاطه شده اند و زیبایی دلپذیری به فضا داده اند. 

    جاذبه های گردشگری شهر زیبا و تاریخی قونیه

    10.مجموعه صاحب عطا
    این مجموعه مذهبی شامل یک مسجد، یک کلبه درویشانه و حمام می شود و در بین سال های 1258 و  1283 هجری ساخته شده است. این مجموعه به زیبایی دیزاین شده است. مسجد صاحب عطا دیزاین زیبا و کاشی کاری های  آبی رنگ و آجر کاری های قرمز رنگ بی نظیری دارد. امروزه این مسجد به موزه تغییر کاربری داده است و شما می توانید کلکسیونی زیبا از مقادیر مذهبی را در آن تماشا کنید.
    در مسیر رفتنتان به مسجد صاحب عطا می توانید از مدرسه سیرچالی قونیه نیز دیدن کنید. این مدرسه که در سال 1242 ساخته شده است، کاشی کاری های زیبایی دارد که حتما از دیدنشان لذت خواهید برد. در این مدرسه کلکسیونی از سنگ مزارهای اسلامی و کوزه های تدفینی وجود دارد.

    جاذبه های گردشگری شهر زیبا و تاریخی قونیه

    11.مساجد قونیه
    داخل شهر قونیه اماکن مذهبی متعدد دیگری با معماری های زیبا وجود دارد که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید. دیدن مسجد یارن میکرز (تولیدکننده های نخ) را در خیابان علاء الدین از دست ندهید. این مسجد تنها بازمانده مجموعه ای است که در سال 1201 ساخته شده است و توسط خانواده ای که تولید کننده نخ بوده اند، وقف شده است. جالب است که بدانید که گفته می شود هم مولانا و هم پدرش روزگاری در این مسجد تدریس می کرده اند. مسجد برج هم در منطقه بازار شهر قونیه واقع شده است و ارزشش را دارد که زمانی از سفرتان را به دیدن آن اختصاص دهید. این مسجد در سال 1811 ساخته شده است و سقف آن که 8 گنبد دارد، با 10 ستون نگه داشته شده است و در یکی از اتاق های آن کلکسیونی از جامه های قرن 14 و 15 وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست.

    جاذبه های گردشگری شهر زیبا و تاریخی قونیه

    12.موزه کویون اوغلو
    احمد عزت کویون اوغلو عضو یکی از قدیمی ترین خاندان های قونیه ای بوده است که وصیت کرده بود تا کلکسیون عجیب و جذابش از اشیاء هنری، قوم شناسی و زمین شناسی بعد از مرگش وقف شهر قونیه شود. موزه ای که این اشیاء ارزشمند را نگه داشته است، یکی از جالب ترین اماکن دیدنی قونیه به حساب می آید. در این موزه می توانید آثار دیدنی از نقاشی های کمیاب گرفته تا کتاب های خطی ، فرش و ساعت های قدیمی را ببینید. اگر شما عاشق کلکسیون های قدیمی و جذاب هستید، حتما از این موزه زیبا و دیدنی در قونیه دیدن کنید.

    جاذبه های گردشگری شهر زیبا و تاریخی قونیه

    جهت خرید بلیط هواپیما به وبسایت ما مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در آژانس توریستی مهرپرواز تماس برقرار نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW