021-88507190

مهم ترین و معروف ترین مراکز خرید در استانبول(بخش اول)

گردشگری م.لشکری 27 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معرفی برترین مراکز خرید در استانبول(بخش اول)

    در تمام طول سال استانبول جزء پر فروش‌ترین تورها، مخصوصا در فصل‌های حراج در استانبول است. استانبول یکی از بهترین و جذاب ترین شهرهای خرید و مد در دنیا در کنار کشورهای بزرگی از جمله  نیویورک،لندن،پاریس و ... است.این شهر در کنار تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی اش، امروز به عنوان یکی از بهترین نقاط دنیا برای تجربه ی یه خرید فوق العاده شناخته شده. با سفر به استانبول به مرکز بازارهای بزرگ، مراکز خرید بی نظیر و فروشگاه های لوکس و مدرن ترکیه سفر می کنید. بسیاری از مردم ایران، ترکیه را به عنوان مکانی برای خرید در نظر می گیرند. این غیر ممکن است که کسی به استانبول برود و بدون خرید کردن باز گردد.  اجناس ترکی در بسیاری از موارد ، بسیار با کیفیت بوده و دربین برندهای مختلف جهانی، قیمت های مناسبی دارند. از همین رو، تعداد مراکز خرید نیز در ترکیه بسیار بالا است و شما باید بتوانید تعدادی از بهترین آنها را بیابید تا بتوانید خریدهای مناسب خود را انجام دهید. بازار بزرگ استانبول، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده جهان به شمار رفته و گاهی آن را اولین مرکز خرید دنیا می‌نامند. بدون شک استانبول برای عاشقان خرید یک بهشت واقعی به شمار می‌رود. با مهرپرواز همراه باشید تا با هم به چند فروشگاه فوق العاده در استانبول سری بزنیم:

    تصویری از یک فروشگاه در استانبول
    1- استانبول مال (Mall of Istanbul)

    استانبول مال با نام اختصاری( MOI)، یکی از بهترین و بزرگ ترین مرکزهای خرید در ترکیه است که میزبان بسیاری از برند های مشهور جهانی میباشد. این فروشگاه  در فضایی به وسعت 156.000متر مربع ساخته شده و بزرگترین فروشگاه داخلی ترکیه است و دارای بیش از 350 مغازه متنوع و 83 پله برقی و 42 آسانسور است که برای راحتی هر چه بیشتر مشتریان فراهم شده‌اند.علاوه بر فروشگاه های متنوع این مرکز خرید دارای بزرگ ترین تم پارک سرپوشیده ، مرکز هنرهای نمایشی و رستوران های مختلف است.همچنین بزرگترین مجموعه سینمایی ترکیه با داشتن 16 سینما و 3050 صندلی در استانبول مال میباشد. استانبول مال یکی از شناخته شده ترین مراکز خرید در استانبول است که به خریداران قدرت انتخاب بالایی میدهد.از جمله برندهای معروف در این مرکز خرید می توان به ویکتوریا سیکرت (اولین و بزرگترین شعبه در ترکیه) ،زارا، میس سلفریج بریتانیا، ال سی واکیکی، دکالتون فرانسه و دبنهامزو ... اشاره کرد.

    آدرس : Ziya Gökalp Mahallesi, Süleyman Demirel Bulvarı, Başakşehir, Istanbul, Turkey

    بهترین مراکز خرید در استانبول

    بهترین مراکز خرید  در استانبول

    2- ایستینیه پارک استانبول(Istinye Park istanbul)

    ایستینه پارک یکی از بهترین و لاکچری ترین مراکز خرید استانبول است. این فروشگاه در فضایی به وسعت 87.000 متر مربع در 4طبقه ساخته شده و دارای 300 مغازه متنوع و 40رستوران است. در ایستینیه پارک می توانید شاهد اغلب برندهای بین المللی و مهم ترکی باشید که از جمله آنها می توان به شنل، دیور، گوچی، دی اند جی، بربری،فندی ،پرادا، آدیداس، اچ اند ام، بنتون ، زارا، گابانا، سلین، هوگوباس، مکس مارا و دبنهامز اشاره کرد.از دلایل شهرت زیاد این مرکز خرید، میتوانیم به دسترسی مناسب و تنوع و کیفیت بالای برندها اشاره کنیم.این مرکز خرید دارای معماری منحصر به فرد است که از ساختمانی زیبا با سقفی شیشه ای ساخته شده و اطراف آن پوشیده از برند های معروف دنیاست. لوکس‌ترین و خاص‌ترین مغازه‌ها بیرون و در مرکز فضای بازی قرار دارند که از طبقه‌ی بالاتر قابل دسترسی است. از جمله سرگرمی های موجود در ایستینه پارک می توان به ۱۲ سالن سینمای آیمکس اشاره کرد که میزبان بهترین فیلم های سینمایی دنیاست،همچنین بازدید از آکواریوم غول پیکر با ۱۰ هزار گونه مختلف آبزیان و قدم زدن در طولانی ترین تونل آبی دنیا و تماشای انواع ماهی ها و آبزیان از جذابیت های این مرکز خرید است. ایستینیه پارک که روحی تازه در ترکیه و استانبول دمیده، موفق شده تا به مقصدی ضروری برای افرادی شود که می‌خواهند یک روز خوب را در استانبول سپری کنند.

    آدرس : Istinye Bayiri Caddesi 34460, Istinye – Istanbul

    بهترین مراکز خرید  در استانبول

    بهترین مراکز خرید  در استانبول

    3- زورلو سنتر استانبول (Zorlu Center istanbul)

    زورلو سنتر یک مرکز خرید لوکس است که در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و دارای مرکزی برای هنرهای نمایشی، یک هتل ۵ ستاره، ادارات و... است.این مرکز خرید در فضایی به مساحت3000متر مربع ساخته شده و حدود 180فروشگاه در آنجا وجود دارد. علاوه بر برند های معروف مد مانند دولچه و گابانا، ولنتینو، سنت لورن، تیفانی اند کو، فندی، دیور، لویی ویتون، پرادا، بربری، کاوالی و ... منزل برندهای جذاب مد دیگری مانند گپ، تامی هیلفیگر، منگو، لاگوست و هم چنین بزرگ‌ترین فروشگاه H&M در ترکیه است. نخستین نمایندگی apple در ترکیه به نام cube store که منحصرا برای نیویورک است در مرکز خرید زورلو قرار دارد. برندهای مطرح دنیا در زمینه پوشاک، جواهرات، کیف و کفش، اسباب بازی و ... همگی در یکجا دیده میشوند. اولین فروشگاه های مارک های معروف دنیا مثل Brooks Brothers, Industrie Denim, Cos, Lanvin, Pomellato, Stella McCartney و Superdry تنها در مرکز خرید زورلو استانبول قرار دارد. رستوران‌های بین‌المللی مانند تامز کیچن، جیمیز ایتالین و مورینی برای اولین باردر زورلو به بازار ترکیه معرفی شده‌اند. رستوران‌های محلی مانند کوشه باشی، گونایدین، فار ایست و ول دان، برای مرکز خرید زورلو یک مفهوم جدید تعریف کرده‌اند.زورلو سنتر تنها محلی برای خرید نیست و سرگرمی های جالب توجهی از جمله مرکز هنری پی اس ام، سینما ماکسیموم، شهربازی فان لوفت و مجموعه ورزشی نیز دارد.این مرکز خرید دارای ۱۴ سینما با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر برای دوستداران فیلم میباشد. مرکز هنرهای نمایشی زورلو یک شاهکار عظیم با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر است. مرکز موسیقی استانبول که جایگاه هنرهای نمایشی متنوع مانند برادوی، فیلم‌های موزیکال و رقص است، موسیقی پاپ، کلاسیک، اپرا و جاز را ارائه می‌دهند.

    آدرس : Levazim Mh, Barbaros Bulvari Kavsagi, Istanbul, Turkey

    بهترین مراکز خرید  در استانبول

    بهترین مراکز خرید  در استانبول

    4- فوروم استانبول (Forum Istanbul)

    فوروم استانبول یکی از  بزرگ‌ترین مراکز خرید در اروپا میباشد. این مرکز خرید دارای ۵۰۰۰ نفر کارمند و محل حضور ۲۸۰ برند محلی و بین‌المللی است. این مرکز خرید در سال ۲۰ میلیون بازدیدکننده دارد که بازدید کنندگان  به راحتی می توانند یک روز خود را به آنجا  اختصاص دهند.فوروم استانبول در فضایی به وسعت ۴۹۵,۰۰۰ متر مربع ساخته شده واز برندهای معروف موجود دراین فروشگاه میتوان از مارکس اند اسپنسر، زارا، استرادیواریوس، منگو، ایکیا، سواروفسکی، دکتلون، نایک، آدیداس و ... نام برد. از جذابیت های اصلی  این مرکز خرید آکواریومی دارای 10.000 گونه‌ی آبزی در مساحت ۸۰۰۰ متر مربع است. تورکوآزو، بزرگ‌ترین آکواریوم ترکیه است که فوروم استانبول را تبدیل به اولین مرکز خرید دنیا با وجود آکواریوم می‌کند. این آکواریوم که با نام سی لایف استانبول شناخته می شود، تونلی ۸۳ متری دارد که دومین تونل طولانی آکواریومی اروپا محسوب میشود.علاوه بر این آکواریوم جذابیت های دیگری همچون ژوراسیک لند، پیست اسکی روی یخ، سینمای ۵ بعدی تیوکس، بولینگ آتلانتیس، شهربازی های لگولند، فان لب و اختاپوس در فروم استانبول وجود دارد.

    آدرس : Kocatepe Mahallesi, Paşa Caddesi, Bayrampaşa, 34045 Istanbul, Turkey 
    بهترین مراکز خرید  در استانبول

    بهترین مراکز خرید  در استانبول

    5-جواهیر استانبول(Cevahir Mall istanbul)

    جواهیر استانبول یکی از بزرگ‌ترین مرکزهای خرید در اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا است. این مرکز خرید در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته و دسترسی آسانی دارد. جواهیر استانبول در فضایی به وسعت 620.000 مترمربع ساخته شده و دارای 6 طبقه ،280 فروشگاه، 24 رستوران ،14 فست فود و یک پارکینگ ۴ طبقه میباشد. از جمله برندهای معروف جواهیر استانبول می توان به دوروتی پرکینز، آدیداس، زارا، بنتون، ریباک، الدو پرکینز، اسپریت ، داکرز، لیوایز، ریباک، کانورس، ناین وست، استارباکس و ... اشاره کرد.جواهیر دارای 12 سالن سینما و تاتر،یک سالن سینما ویژه کودکان،یک شهربازی سرپوشیده ویک سالن بولینگ ویک چرخ و فلک بزرگ میباشد. بزرگ‌ترین ساعت دنیا که هر کدام از اعدادش ۳ متر است از سقف این فروشگاه آویزان شده.

    آدرس : No22 Buyukdere Cad ,Sisli Merkez, Sisli, Istanbul, Turkey

    مهم ترین و معروف ترین مراکز خرید در استانبول

    مهم ترین و معروف ترین مراکز خرید در استانبول
    6- کنیون استانبول (Kanyon Shopping Center)

    کنیون مرکز خریدی جذاب و مشهور در محله بشیکتاش در نزدیکی تکسیم استانبول است که در فضایی به وسعت 40.000 متر مربع ساخته شده و شامل 26 طبقه اداری و 179 واحد اقامتی و 160 مغازه مختلف است. معماری خاص کنیون باعث شده در سال 2006 جایزه نمای معماری شهری را از آن خود کند.شما در همان ابتدای ورود شیفته ی معماری چشمگیر این مرکز خرید میشوید.در این مرکز خرید محوطه ی راهروها و فروشگاه ها کاملا سر پوشیده است اما بخشی از قسمت میانی مسقف نیست و شما میتوانید از همه جا آسمان را مشاهده کنید.اگر شما اهل خرید هم نیستید ما به شما پیشنهاد میکنیم از این مرکز خرید دیدن کنید. کنیون تنها در معماری برتر نیست بلکه در مجموع از مراکز خرید خیلی خوب محسوب می شود که بسیاری از برندهای معروف جهانی و ترکی در آنجا شعبه دارند.از جمله سرگرمی های این فروشگاه 9 سالن سینما، باشگاه ورزشی، کافه ها و رستوران های معروف است.

    آدرس :   Büyükdere Caddesi No:185 Levent, 34384 Istanbul, Turkey

    مهم ترین و معروف ترین مراکز خرید در استانبول

    مهم ترین و معروف ترین مراکز خرید در استانبول
    **در ادامه با بخش دوم این مقاله با ما همراه باشید.**
    آژانس مسافرتی
    مهرپرواز مجری تورهای ارزان استانبول و ترکیه میباشد.شما میتوانید جهت رزرو بلیط استانبول  و یا رزرو هتل در استانبول با مشاورین ما تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW