021-88507190

معابد زیبای بالی را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 08 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معابد باستانی بالی جزء دیدنی ترین مکان های توریستی بالی هستند و معماری بسیار زیبا و مناظر فوق العاده ای دارند. اگر به بالی سفر کردید، حتما زمانی از اقامتتان را به بازدید از این معابد زیبا و شگفت انگیز اختصاص دهید. اما قبل از سفر به بالی بهتر است که این مقاله را تا پایان بخوانید تا با زیباترین و دیدنی ترین معابد بالی آشنا شوید.
    1.معبد تاناه لوت غرب بالی
    معبد تاناه لوت یکی از زیباترین معابد بالی و یکی از جاذبه های گردشگری بالی است که احتمالا تصاویرش را در کارت پستال های بالی دیده اید. منظره غروب آفتاب در کنار این معبد تصویری است که به هیچ عنوان نباید در طول اقامتتان در تور بالی از دیدنش صرف نظر کیند. معبد تاناه لوت در ساحل دهکده برابان واقع شده است. اطراف معبد تاناه لوت معابد کوچک دیگری علاوه بر رستوران، فروشگاه و پارک فرهنگی وجود دارد که حتما باید از آن ها دیدن کنید. بهترین زمان برای بازدید از معبد تاناه لوت روز مقدس کونینگان و یا در روز جشن سالیانه معبد (پنج روز بعد از روز کونینگان) است. جالب است که بدانید که جشن های مذهبی خاصی در این روزها در معبد تاناه لوت برگزار می شود.

    معبد تاناه لوت بالی

    2.معبد اولوواتو بالی
    اولواتو یکی از زیباترین و منحصر به فردترین معابد بالی است. این معبد بر فراز یک صخره زیبا در ارتفاع 70 متری موج های خروشان واقع شده است. در معبد اولوواتو نمایش های مذهبی و باله مخصوصی در آمفی تئاتر نزدیک به آن برگزار می شود. این نمایش های زیبا در ساعات غروب آفتاب برگزار می شوند. بدون شک معبد اولوواتو یکی از اماکن دیدنی بالی است که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را ازدست بدهید. منظره معبد اولوواتو به طرز غیر قابل باوری زیباست، چراکه جنگل های پرتراکمی این معبد را احاطه کرده اند که در کنار ساحل زیبای معبد منظره ای به یادماندنی را خلق کرده اند. از طرفی معماری باستانی و مجسمه های زیبای آن حتما شگفت زده تان خواهد کرد. 

    معبد اولوواتو بالی

    3.معبد بساکیه شرق بالی
    معبد بساکیه به نام معبد مادر بالی نیز شناخته میشود. در واقع بساکیه مجموعه ای بزرگ از معابد مختلف است که در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا در دامنه های جنوب غربی کوه آگونگ ساخته شده است.جالب است که بدانید حداقل 70 جشن مختلف در طول سال در مجموعه معابد بساکیه برگزار می شود،چراکه هر معبد جشن سالگرد خاص خودش را دارد. اگر بخواهید از کل مجموعه دیدن کنید، باید یکی از روزهای اقامتتان در بالی را به آن اختصاص دهید. اما معمولا توریستان از بزرگترین معبد مجموعه یعنی پورا پناتاران آگونگ دیدن می کنند. از طرفی کیوسک های بامزه ای در اطراف پارکینگ مجموعه وجود دارند که از آن ها می توانید پارچه های رنگارنگ جذابی به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

    معبد بساکیه بالی

    4.معبد گوا گاجاه مرکز بالی
    اگرچه معنی گوا گاجاه "غار فیل" است، اما شما هیچ جانوری در معبد نمی توانید پیدا کنید! گوا گاجاه یک مجموعه باستان شناسی زیبا و تاریخی است. این معبد در اصل به عنوان مکانی برای مدیتیشن در قرن 11 ساخته شده است. در قسمت جلویی این غار رمز آلود یک سالن ملاقات و یک معبد دیگر واقع شده است. در مجموعه گوا گاجاه یک موزه فضای باز از کلکسیون سنگ های بزرگ نیز وجود دارد که در نزدیکی آن یک استخر تطهیر نیز واقع شده است که در سال 1954 ساخته شده است. از طرفی پشت مجموعه یک رودخانه بسیار زیبا واقع شده است و در قسمت دیگر آن مناظر زیبای شالیزارهای برنج دیده می شود و این زیبایی ها به جذابیت مجموعه افزوده اند.

    معبد گوا گاجاه بالی

    5.معبد اولون دانو باراتان بالی
    این معبد بسیار زیبا و دیدنی در قسمت غربی دریاچه باراتان واقع شده است و در آب دریاچه شناور است. مناظر کوهستانی پشت بالی هم در نوع خودشان بی نظیر است و باعث شده اند که پس زمینه معبد بسیار رویایی جلوه کند. به هر حال چشم انداز بی نظیر معبد به همراه جو جالبش این معبد را به یکی از مهم ترین مراکز دیدنی بالی تبدیل کرده است. با بازدید از این معبد زیبا می توانید زمانی منحصر به فرد را در بالی سپری کنید و همراه خانواده و دوستانتان عکس های زیبا و به یادماندنی بگیرید. همچنین می توانید سوار قایق شوید و از گشت و گذار در دریاچه و یا دیگر ورزش های آبی لذت ببرید.

    معبد اولون دانو باراتان بالی

    6.معبد تیرتا آمپول بالی
    تیرتا آمپول یک معبد تاریخی است که قدمت آن به 960 سال بعد از میلاد مسیح باز می گردد. نام این معبد به معنای چشمه آب مقدس است. علت نامگذاری آن هم منبع آبی است که در داخل معبد واقع شده است. آب آن منبع در استخرهای مختلف تطهیر و برکه های ماهی می ریزد و بعد هم داخل آب رودخانه نزدیک معبد می شود. اگر شما هم قصد سفر به جزیره زیبای بالی را دارید، با همکاران ما در مهرپرواز تماس بگیرید تا تورهای خارجی ارزان قیمت را به شما معرفی کنیم. راستی بازدید از این معابد شگفت انگیز را در طول سفرتان به بالی از یاد نبرید!

    معبد تیرتا آمپول بالی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW