021-88507190

آشنایی با زادگاه بابانوئل در فلاند

گردشگری پ.هنرکار 09 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همزمان با تعطیلات کریسمس و آغاز سال نوی میلادی، گردشگران زیادی هستند که به شهر رووانیمی در فنلاند که به زادگاه بابانوئل شهرت دارد سفر می کنند. اما تاریخچه این شهر به چه صورت است؟ در ادامه با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همزمان با تعطیلات کریسمس و آغاز سال نوی میلادی، گردشگران زیادی هستند که به شهر رووانیمی در فنلاند که به زادگاه بابانوئل شهرت دارد سفر می کنند. اما تاریخچه این شهر به چه صورت است؟ در ادامه با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    تاریخچه بابانوئل از گذشته تا امروز

     شهر رووانیمی Rovaniemi واقع در لاپلاند در کشور فنلاند، بزرگ‌ترین شهر مسکونی است که در نزدیکی مدار قطب شمال قرار دارد که به زادگاه بابانوئل شناخته شده است. فصل زمستان که فرا می رسید دهکده سانتا کلاز Santa Claus Village واقع در رووانیمی در فنلاند پذیرای گردشگران بسیاری می شود. ملاقات با بابائول و گوزن او یک تجربه جذاب و جالب است به طوری که هر سال حدود 300 هزار گردشگر را به سمت خود جذب می کند و از همه جالب تر این است که اکثر این گردشگران چینی هستند زیرا در این کشور قدغن کریسمس قدغن است.

    در مورد تاریخچه اینکه چرا دهکده کوچک سانتا کلاز در لاپلند به زادگاه رسمی بابانوئل تبدیل گشت باید گفت که در گذشته برای سالهای مختلف، اشکال اولیه و شبیه به بابانوئل در لاپند وجود داشت. به عبارتی بابانوئل در اساطیر اسکاندیناوی وجود داشت که با الهام از خدای اودین به‌عنوان بز یول Yule Goat شناخته می‌شد که در شبهای سرد زمستان به مردم هدایایی اهدا می‌کرد که امروزه نیز در فنلاند بابانوئل را بز یول می نامند. ( برای اطلاع از قیمت تورهای مسافرتی با آژانس مسافرتی مهرپراز همراه باشید.)

    دهکده سانتا کلاز-مهرپرواز

    این اسطوره‌ها در قرن شانزدهم با داستان سنت نیکلاس ادغام شدند و اینگونه بود که بابانوئل امروزی شکل گرفت. در مجله‌ی هفتگی هارپر که در سال ۱۸۶۶  چاپ شده بود تصویری از بابانوئلی را نشان ‌داد که در قطب شمال زندگی می‌کرد و رابطه‌ی او با مناطق سرد و برفی را نشان می داد.

    لاپلاند محل خیلی مناسبی برای زندگی بابانوئل بود و با وجود هوای سرد و برفی، گوزنهای وحشی زیادی نیز در آن زندگی می کردند.مارکوس روتویو در سال ۱۹۲۷ از رادیو فنلاند به کل دنیا اعلام کرد که اتاق کار بابانوئل در کورواتونتوری (Korvatunturi) قرار دارد. از آن زمان تا کنون این موضوع به‌عنوان داستان رسمی دهکده سانتا کلاز شناخته شد.

     پس از گذشت سالها امروزه هر سال در کریسمس، کودکان سراسر دنیا کارتون‌ها،‌ فیلم‌ها و تبلیغات زیادی از بابانوئل را در تلویزیون مشاهده می کنند که اشتیاق زیادی را برای ملاقات با بابانوئل برای آنها ایجاد می کند.این محبوبیت بابانوئل  باعث شد تا هزینه حمل‌و‌نقل هوایی کاهش پیدا کند و با اینکه رووانیمی شهر دور افتاده ای است ولی سفر به آن آسان شود. ( مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید)

    دهکده سانتاکلاز-مهرپرواز

    در سال ۱۹۸۴ فرماندار لاپلند این شهر را رسما «سرزمین سانتا کلاز» اعلام کرد و یک سال بعد، دهکده سانتا کلاز به‌عنوان یک مجموعه تفریحی افتتاح شد که برای بازدیدکنندگان امکاناتی از جمله ملاقات با بابانوئل، سوار شدن بر سورتمه‌های که گوزن‌های شمالی آن را می کشیدند و همچنین فرستادن نامه با تمبر قطب شمال از اداره پست فراهم شد.

    حضور بابانوئل در رووانیمی آن را به یک مکان گردشگری محبوب در زمستان و کریسمس تبدیل کرده است که برای بازدیدکنندگان و البته کودکان لحظات به یاد ماندنی را می سازد.اداره پست رووانیمی نیز هر سال بیشتر از نیم میلیون نامه در کریسمس از سراسر نقاط دنیا دریافت می‌کند. بابانوئل نیز به تمامی نامه‌ها پاسخ می‌دهد و این نامه‌ها یک تمبر مخصوص از دفتر پست این شهر دریافت می‌کنند. هر سال نیز بابانوئل سوار بر سورتمه‌ خود شده و دهکده را ترک می‌کند تا به کودکان هدیه بدهد. در روز ۲۳ دسامبر نیز مراسم بدرقه‌ی او به‌ شکل بین‌المللی در تلویزیون نشان داده می‌شود.

    دهکده سانتا کلاز-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW