021-88507190

قلعه تسخیر شده رازآلود در اسکاتلند

گردشگری پ.هنرکار 24 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در کشور اسکاتلند قلعه ای وجود دارد که توسط روح یک پرنسس تسخیر شده است و این قلعه تا حدی شهرت دارد که در برنامه تلویزیونی تسخیر شده ترینها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. برای آشنایی با این قلعه ترسناک آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در کشور اسکاتلند قلعه ای وجود دارد که توسط روح یک پرنسس تسخیر شده است و این قلعه تا حدی شهرت دارد که در برنامه تلویزیونی تسخیر شده ترینها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. برای آشنایی با این قلعه ترسناک آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.

    روح سرگردان شاهزاده در قلعه فریز

    قلعه‌ی فریزر Fraser Castle در کشور اسکاتلند و در نزدیکی کیمنای Kemnay در منطقه‌ی ابردین‌ شایر Abeerdinshire واقع شده است و جزو یکی از تسخیر شده‌ترین قلعه های این کشور محسوب می شود.این قلعه به اندازه‌ای شهرت دارد که سالها قبل در برنامه تلویزیونی تسخیر شده‌ترین‌ها Most Haunted کارشناسان آن را مورد بررسی قرار دادند. روایت شده است که روح شاهزاده خانمی که در زمان اقامت خود در قلعه فریزر به قتل رسیده، این قلعه را به تسخیر خود درآورده است. در مورد قلعه فریزر باید گفت که دارای معماری خارق العاده ایی است که برای ساخت آن از «Z Plan» استفاده کرده اند که شامل یک هسته‌ی مرکزی به شکل مستطیل است که در گوشه و کنار آن برج‌های کوچک‌تر به شکل مورب قرار گرفته اند.

     این قلعه در زمینی به وسعت ۱/۲ کیلومتر مربع بنا شده و چشم‌اندازهای حیرت انگیزی رو به زمین‌های چمن و مزارع دارد، بر اساس مدارک باستان شناسی، در ابتدا این قلعه‌ی فعلی پیرامون یک برج مربعی شکل قدیمی که به ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تعلق دارد ساخته و به تدریج شکل گرفته است. ساخت این قلعه به دستور ملاک اسکاتلندی و نسل ششم خاندان فریز «مایکل فریز» در سال ۱۵۷۵ آغاز و در سال 1636 میلادی به اتمام رسید. در قسمت شمالی قلعه علامتی نصب شده که خیلی ها باور دارند که این علامت استاد و سنگ‌تراش اصلی این عمارت جان بل  است. اما در سالهای بعد سنگ‌تراش دیگری به نام توماس لیپر کار سنگ تراشی این قلعه را به عهده داشته است.

    در اواخر سال ۱۷۰۰ قلعه فریزر به سبک کلاسیک مدرنیزه ساخته شد که این تغییرات شامل یک ورودی جدید رو به سمت بخش شرقی قلعه و همچنین پنجره‌های قاب دار جدیدی که در این محل کار گذاشته شدند بود.  بازسازی این قلعه به دستور الیزا فریزر بانوی جدید قلعه انجام شد که در پی آن چشم اندزای زیبا و متفاوتی برای قلعه ایجاد شد و همچنین بقایای باغ و باغچه‌های قدیمی قلعه نیز حذف گردید و یک اصطبل بزرگ نیز ساخته شد.خوشبختانه این بنای تاریخی در طول دو دوره شورش راهبان فرقه دومینیکن نیز از گزند هر گونه حمله و تخریبی دور ماند. ( مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.)

    قلعه‌ی فریزر-اسکاتلند،مهرپرواز

    تا سال ۱۹۲۱ قلعه فریزر در نسلهای مختلف خانواده فریزر دست به دست می گشت و به این خانودا تعلق داشت، ولی در نهایت ویکونت کاودری آن را خریداری کرده و آن را به پسرش کلایو پیرسون بخشید. آقای پیرسون و دومین دختر او از جمله ساکنین این قلعه بودند تا اینکه فریز در سال ۱۹۷۶ این قلعه به نشنال تراست اسکاتلند (National Trust for Scotland) واگذار شد.اما در مورد بحث ترسناک این قلعه شهرت آن به این علت است که روح یک شاهزاده خانم که به نظر می رسد در موقع خواب در اتاقی به نام اتاق سبز به قتل رسیده است تسخیر شده است. بر اساس افسانه‌ها، جسد او را از پله‌های سنگی قلعه به پایان کشیدند و حین این جابجایی دنباله لباس او قطراتی از خون او را برجای گذاشت. با وجود تلاشهای زیاد، این رد خون هرگز از روی سنگفرش پله‌ها پاک نشد و در نهایت مالکان به اجبار با پنل‌های چوبی روی همه پله‌های این قسمت از قلعه را پوشانند که تا به امروز نیز باقی مانده است. در طول سال‌های متوالی تعداد زیادی از ساکنان قلعه، روح سرگردان این پرنسس را مشاهده کردند که در راهروهای قلعه به این سو و آن سو می‌رفته است.

    بازدیدکنندگان قلعه و کارمندان نیز بارها در مورد شنیدن صدای پیانوی ارواح صحبت کرده اند و همچنین در راهروهای خالی صدا و نجواهای مختلف را شنیده اند. عده زیادی نیز روح لیدی «بلانش دورموند» دیده اند، این روح که لباس سیاه بلند بر تن داشته در زمین‌های اطرف قلعه و روی پلکان‌ها دیده شده است.کارکنان آشپزخانه نیز بارها صدای خنده و آوازخواندن کودکان را شنیده اند در حالی که در آن قلعه در آن زمان هیچ بچه‌ای حضور نداشته است. از طرفی از قلعه فریزر به عنوان لوکیشن فیلمهای سینمایی استفاده شده است که برخی از صحنه‌های که در آن فیلم برداری شده برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب شده است مانند فیلم ملکه (The Queen) با بازی هلن میرن Helen Mirren .از عید پاک تا اکتبر مردم می توانند از این قلعه بازدید کنند ولی تماشای باغ ها و زمینهای اطراف برای گردشگران همیشه امکان پذیر است. قلعه فریزر همچنین برای مراسمهای مانند عروسی قابل اجاره کردن است. ( قیمت تورهای مسافرتی را از کارشناسان آژانس گردشگری مهرپرواز بخواهید.)

    قلعه‌ی فریزر-اسکاتلند-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW