021-88507190

از مضحک ترین جنگ تاریخ چه می دانید

گردشگری پ.هنرکار 25 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هر جنگی در هر نقطه از جهان که آغاز شده دلایل متفاوتی داشته و بیشتر به علت کسب قدرت و تصرف آن منطقه بوده است. اما در این میان جنگی رخ داده که دلیل شروع آن بسیار احمقانه بوده است. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با این جنگ آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هر جنگی در هر نقطه از جهان که آغاز شده دلایل متفاوتی داشته و بیشتر به علت کسب قدرت و تصرف آن منطقه بوده است. اما در این میان جنگی رخ داده که دلیل شروع آن بسیار احمقانه بوده است. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با این جنگ آشنا شوید.

    جنگ احمقانه زاپولینو بر سر یک سطل چوبی

    جنگ زاپولینو The Battle of Zappolino به دلیل احمقانه و مضحکی آغاز شد. این جنگ در ایتالیا در سال ۱۳۲۵ بین حریف‌های ایالت بولونیا City-states of Bologna و مودنا Modena بر سر سطل بلوطی آغاز شد.این جنگ به این صورت آغاز شد که سربازان مودنا به صورت پنهانی به بولونیا رفتند و یک سطل بلوط را دزدیدند. این سطل برای کشیدن آب از چاه که در مرکز شهر قرار داشت مورد استفاده قرار می گرفت. این سطل هیچگونه ارزش تاریخی یا معنوی نداشت ولی این دزدی یک بی‌حرمتی محسوب شده و لطمه ای به غرور بولونیا وارد کرد. بولونیایی‌های پس از اینکه فهمیدن این سطل دزدیده شده خواستار برگرداندن سطل شدند ولی مودنایی‌ها این خواسته را قبول نکردند که باعث شد این جنگ بین آنها آغاز شود.
    بولونیا با ارتش بزرگی متشکل از ۳۰ هزار سرباز پیاده و ۲۰۰۰ شوالیه اسب سوار به سمت میدان جنگ در نزدیکی جایی که امروزه بخش زاپولینو نامیده می‌شود حرکت کرد. اما ارتش مودنا تنها از ۵۰۰۰ پیاده و ۲۰۰۰ شوالیه اسب سوار تشکیل شده بود. ارتش مودنا به صورت پراکنده در میدان جنگ با دشمن قرار گرفت، در حالی‌ که بولونیا زمین‌های اطراف تپه‌ها را محاصره کرده ‌بود.
    با وجود جمعیت زیاد ارتش بوبلونیا و به عبارتی تقریبا ۶ نفر به ۱ نفر و مقاوت ارتش مودنا، در عرض چند ساعت جنگ پایان یافت و ارتش بولونیا پا به فرار گذاشت و ارتش مودنا آن‌ها را تعقیب‌ کردند. در این بین ارتش مودنا ارتش شکست‌‌ خورده‌ی بولونیا را تا بولونیا تعقیب کرد و از دروازه‌های شهر عبور کردن و چند قلعه و سد متحرک روی رود رنو (The Reno river) را  نیز تخریب کردند که باعث شد مردم شهر از آب محروم شدند. ( با مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید)

    سطل جنگ زاپولینو، ایتالیا-مهرپرواز

    ارتش مودنا در آن لحظه قادر بود تا شهر را محاصره کند ولی به جای آن تصمیم گرفت تا دشمن را تحقیر کند.سربازان مودنا خارج از دروازه‌های شهر، برای این دشمنان شکست خورده جشن پالیو (نوعی رویداد ورزشی قرون وسطایی) برپا کردند و به این شکل آنها را تحقیر کردند ولی برای اینکه بیشتر آنها را تحقیر کنند قبل از بازگشت به مودنا، سربازان از یک چاه خارج از یکی از دروازه‌های شهر سطل دیگری را دزدیدند.در این جنگ مضحک و کشمکش حدود ۲۰۰۰ سرباز جان خود را از دست دادند.

    بعد از جنگ، طرفین توافق کردند که صلح کنند و مودنا به منزله حسن نیت یک جفت دارایی را که در گذشته از بولونیا به تصرف خود در آورده بود مجددا به آنها بازگرداند. ولی آن سطل مذکور هیچ‌ وقت پس داده نشد.تا به امروز شهر مودنا، در زیرزمین توره دلا گیرلاندینا Torre della Ghirlandina برج ناقوس کلیسای جامع مودنا این سطل را نگه داشته شده است و در تالار شهر مودنا یک کپی از آن سطل اصلی قابل مشاهده است.( قیمت تورهای خارجی را از کارشناسان آژانس گردشگری مهرپرواز بخواهید)

    سطل جنگ زاپولینو-ایتالیا-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW