021-88507190

5 جزیره شگفت انگیز در ترکیه

گردشگری م.مقیمی 27 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با پنج تا از زیباترین و معروف ترین جزایر کشور ترکیه 

    ترکیه که در شرق اروپا و غرب آسیا واقع شده است، ترکیه نه تنها به خاطر فرهنگ تلفیقی جذابش، آثار تاریخی بی نظیرش و سواحل زیبایش مشهور شده است، بلکه جزیره های شگفت انگیزی نیز دارد که بر محبوبیت آن افزوده اند. زیبایی جزایر ترکیه حیرت انگیز است و به قدری زیبا هستند که در صورت بازدید از آن ها آرزو خواهید کرد که زمان بایستد و تا ابد محو زیبایی آن ها بشوید! در ادامه این جزایر بی نظیر ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

    جزیره شگفت انگیز در ترکیه

    جزایر ترکیه در مدیترانه

    1-جزیره آکدامار ترکیه

    بزرگترین جزیره دریاچه وان، جزیره آکدامار است و به عنوان جزیره صبر و بردباری شناخته می شود. جزیره آکدامار که توسط صخره های زیبایی احاطه شده است 80 متر از سطح آب ارتفاع دارد. در همه ماه های سال جزیره آکدامار چشم انداز بی نظیری دارد، اما فصل بهار حال و هوای متفاوت تری دارد. جزیره آکدامار مساحت 70،000 متر مربع و خط ساحلی 3 کیلومتری دارد. کلیسای زیبای آکدامار در جزیره آکدامار واقع شده است و امروزه به مثال یک موزه آثار باستانی است کلیسای آکدامار سالی یک بار برای زائران باز می شود. در زمان کوچ پرندگان، جزیره آکدامار مملوء از پرنده های زیبای سفید رنگ می شود و جذابیت جزیره آکدامار برای توریستان دو چندان می شود. توریستان زیادی برای پیک نیک به جزیره آکدامار مراجعه می کنند و بعد از دیدن چشم اندازهای بی نظیر جزیره در دریا شنا می کنند. به هر حال بدون بازدید از جزیره آکدامار سفرتان به ترکیه  با تور لحظه آخری ترکیه کامل نخواهد بود!
    مکان: ترکیه، استان وان، حدود 4 کیلومتر فاصله از ساحل شهر گواش
    دسترسی: به راحتی می توانید از شهر گواش 20 دقیقه ای با قایق به جزیره آکدامار برسید.

    جزیره آکدامار

    آکدامار، زیبا ترین جزیره ترکیه

    2-جزیره بوزجاآدا ترکیه

    سفر به جزیره بوزجاآدا برای توریستانی که دنبال کسب آرامش در کنار خانه های قدیمی یونانی و آثار تاریخی باستانی هستند، بهترین انتخاب در بین جزایر ترکیه است. این جزیره زیبای ترکیه ای نه تنها سومین جزیره بزرگ ترکیه است، بلکه یکی از دو جزیره ایست که در دریای اژه واقع شده است. این جزیره به خاطر آسیاب های بادی، تاکستان ها، خانه های زیبا و آثار تاریخی جذابش و سواحل زیبایش با آب های کریستالی مشهور شده است، یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه است که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را از دست بدهید. صخره های اطراف، جزیره بوزجاآدا را از سطح آب مرتفع کرده است، اما با این حال می توانید خلیج های کوچکی با سواحل شنی پیدا کنید. حتی می توانید یک غذای خوش طعم در رستوران های بندرگاه و ساحل آیازما میل کنید و زیبایی جزیره را با تمام وجود در دل تحسین کنید. غذاهای دریایی رستوران های جزیره معرکه هستند و به شما توصیه می کنیم که امتحانشان کنید. یکی از تفریحات هیجان انگیز و ماجراجویانه ای که در جزیره بوزجاآدا می توانید داشته باشید این است که با دوچرخه در ساحل گشت و گذار کنید و بعد پایان روزتان را به ریلکس کردن و استراحت در سواحل آن اختصاص دهید.
    مکان: ترکیه، نزدیک استانبول، شهر کاناکاله، دریای اژه
    دسترسی: می توانید از خدمات حمل و نقل قایقی بندرگاه گییکلی یوکیری استفاده کنید و ماشین خود را همراه خود به جزیره ببرید و یا از قایق های کاناکاله به بورکادا استفاده کنید و بدون ماشین به جزیره وارد شوید.

    جزیره بوزجاآدا

    اسکله گییکیلی

    3-جزیره کوندا ترکیه

    جزیره چوندا یا کوندا یکی از زیباترین جزایر ترکیه است و تعطیلاتی رویایی و فراموش نشدنی را برای توریستان به ارمغان می آورد. جزیره کوندا یک اقامتگاه زیبای ساحلی است و با نام جزیره علی بی نیز شناخته می شود و آثار تاریخی متعددی مثل کلیسا، صومعه و مسجد در آن واقع شده اند. تماشای دریای بیکران و آبی رنگ اطراف جزیره کوندا شما را به اعماق رویا فرو می برد. رستوران های کوچک و بزرگ متعددی نیز در جزیره کوندا واقع شده اند که ماهی های خوش طعم سرو می کنند و در هر گوشه جزیره ساختمان های زیبا با سبک نئوکلاسیک و درختان زیتون و کاج خودنمایی می کنند. برای کشف جزیره زیبای کوندا باید پا به کوچه پس کوچه های جزیره بگذارید و خانه های زیبای یونانی را در اطراف بقایای کلیسای بزرگ تاکسیارهیس تماشا کنید و به بیش از 100 سال گذشته سفر کنید. جزیره کوندا یکی از زیباترین جزیره های ترکیه ای است که همه گردشگران از سراسر جهان از دیدن آن لذت می برند.
    مکان: ترکیه، استان بالیکسیر، شهر آیالیک، دریای اژه
    دسترسی: از ساحل آیالیک می توانید به راحتی 15 دقیقه ای با قایق یا اتوبوس به جزیره کوندا برسید. 

    جزیره کوندا

    کوندا، شگفت انگیزترین جزیره در ترکیه

    4-جزیره خیوس ترکیه

    در سواحل شرقی و غربی ترکیه یک سری جزایر یونانی نیز واقع شده اند که شما در صورت تمایل می توانید از آن ها نیز بازدید کنید، با یک تیر دو نشان بزنید و در طول یک سفر از دو کشور بازدید کنید. جزیره خیوس در شمال شرقی ترکیه واقع شده است و به قدری نزدیک ترکیه است که حتی شناگران می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. جالب است که بدانید نوعی درخت در جزیره خیوس وجود دارد که فقط در این منطقه رشد می کنند و در تولیدات دارویی از آن استفاده می شود و بازدید از آن ها حتما برایتان جالب خواهد بود. به هر حال در صورت امکان برای اخذ ویزا، می توانید در طول سفرتان به ترکیه از جزایر یونانی نیز دیدن کنید.
    مکان: 7 کیلومتری شهر چشمه در استان ازمیر 
    دسترسی: برای رسیدن به جزیره خیوس باید اول به شهر چشمه در استان ازمیر بروید و با یک اتوبوس می توانید در طول 1 ساعت و 45 دقیقه به این جزیره زیبا برسید.

    جزیره خیوس

    جزایر اطراف ازمیر

    5-جزایر پرنس ترکیه

    جزایر پرنس از 9 جزیره تشکیل شده است و در ساحل آسیایی استانبول واقع شده است. بازدید از جزایر پرنس راهی عالی برای دور شدن از شلوغی شهر استانبول و کسب آرامش و گذران وقت در طبیعت است. کافیست که یکی از این 9 جزیره را انتخاب کنید و یک قایق اجاره کنید و خودتان را برای دیدن یکی از زیباترین چشم اندازهای زندگیتان آماده کنید. به هر حال در صورت تمایل می توانید بازدید از چند جزیره از جزایر پرنس را نیز در طول یک روز انجام دهید و با سرعت بیشتری از جزیره ها دیدن کنید. در این جزایر می توانید یک دوچرخه اجاره کنید و در خیابان های جزایر زیبای پرنس گشت و گذار کنید و از عمارت های چوبی و باغ های زیبای جزیره دیدن کیند. همچنین می توانید از طبیعت بکر و زیبای جزایر پرنس استفاده کنید، یک چای خوش طعم ترکی میل کنید و در سواحل زیبای آن ها استراحت کنید. سواحل زیبا و حیرت آور جزایر پرنس آب های کریستالی و تمیزی دارند و برای شنا کردن بسیار مناسب هستند. به شما توصیه می کنیم که یکی از روزهای اقامتتان در استانبول را به گشت و گذار در جزایر پرنس و تجربه آرامش اختصاص دهید.
    مکان: جزایر پرنس در ساحل جنوب شرقی استانبول در دریای مارمارا واقع شده اند.
    دسترسی: با یک قایق یا اتوبوس دریایی از محله های امینونو، کاباتاش، کادیکوی یا بوستانچی در استانبول، می توانید به این جزایر دسترسی داشته باشید.
    برای اطلاع از بهترین تورهای گردشگری استانبول از طریق تماس با ما می توانید با همکاران ما در مهرپرواز در ارتباط باشید.


    ترکیه زیبا را بیشتر بشناسید

    اروپایی ترین شهر ترکیه را بشناسید

    زیباترین روستاهای ترکیه

    زندگی در ازمیر یا استانبول، کدام بهتر است

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW