021-88507190

کلیسایی پر از شبح در جمهوری چک

گردشگری پ.هنرکار 03 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
از دیگر مکانهای ترسناک دنیا کلیسایی است که در آن پر است از اشباحی که به نظر می رسد مشغول دعا و نیایش هستند. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با این مکان مذهبی ترسناک آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    از دیگر مکانهای ترسناک دنیا کلیسایی است که در آن پر است از اشباحی که به نظر می رسد مشغول دعا و نیایش هستند. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با این مکان مذهبی ترسناک آشنا شوید.

    کلیسای سنت جورج جمهوری چک با حضور ارواح 

    در روستایی به نام لاکووا در شمال غربی منطقه بوهمیای در کشور جمهوری چک، کلیسای قدیمی به نام سنت جورج وجود دارد که زمان ساخت آن مربوط به سال 1352 میلادی می باشد. این کلیسای پرقدمت که مکان مذهبی در بین مردم محسوب می شد در پی یک حادثه تلخ، به محلی ترسناک تبدیل گشت.ماجرا از این قرار بود که در سال 1968 یک مراسم تدفین در این کلیسا برگزار شد و در حین اجرای مراسم، سقف کلیسای سنت جرج فرو ریخت و عده ی زیادی از مردم محلی روستا در زیر آوار ریزش سقف آن مانند و جان خود را از دست دادند و بقیه که جان سالم به در آورده بودند شاهد مرگ عزیزان خود بوده و هراسان محل را ترک کردند. آن روز، به یک روز شوم تبدیل شد و پس از آن دیگر مردم محلی به سراغ این کلیسا نرفتند و در نتیجه کلیسای سنت جورج به مکانی متروکه تبدیل شد.( با همراهی مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز، با دیگر مکانهای ترسناک دنیا آشنا شوید)

    کلیسای سنت جورج ،جمهوری چک،مهرپرواز

    پس از مدتها که از آن حادثه تلخ می گذشت، این کلیسا مورد توجه یک هنرمند قرار گرفت. این هنرمند که ژاکوب هادراوا  Jakub Hadrava نام داشت تلاش کرد تا با استفاده از شیوه جالب و خلاقانه این کلیسا را مجددا به حالت گذشته خود برگرداند. این هنرمند تلاش کرد تا کلیسای قدیمی سنت جورج را مرمت و احیا کند چراکه این مکان از لحاظ تاریخی و مذهبی محلی مقدس و ارزشمند محسوب می شد و نباید به علت یک حادثه غیر قابل پیش بینی به محلی متروک تبدیل می شد.
    اما راهکار عجیب ولی ترسناک ژاکوب هادراوا چه بود؟ او با شیوه ای عجیب این مکان را به جایی ترسناک تبدیل کرد. او تعدادی پیکره ای شبح مانند را وارد کلیسا کرد و بر روی نمیکتهای صحن قرار دارد و این طور به نظر می رسد که این اشباح مشغول دعا و نیایش هستند. این شبح های سفید پوشر، جو و فضای عجیب و مخوف به این کلیسا بخشیدند و کلیسای سنت جورج را به محلی متفاوت تبدیل کردند.
    ابتکار این هنرمند برای این کلیسای در حال تخریب منجر شد تا دوباره این کلیسا مورد توجه قرار بگیرد و بازدید کنندگان زیادی از اقصا نقاط دنیا به تماشای این کلیسای رعب آور بروند. پس از آن بودن برای ترمیم و مرمت این کلیسا کمکهای مالی زیادی شد و باعث شد این کلیسا مجددا بازسازی شود. ( با همراهی آژانس گردشگری مهرپرواز از قیمت تورهای مسافرتی مقاصد مختلف مطلع شوید)

     کلیسای سنت جورج-جمهوری چک-مهرپرواز

    این هنرمند این پیکره‌هایی را که از گچ ساخته شده که در ابعاد واقعی هستند را داخل راهروها و روی نمیکت‌های کلیسا قرار داده است. ژاکوب هادراوا می‌گوید که برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد، برای ساخت این اشباح از گچ استفاده کرده است. او این پیکره های گچی را با پلاستیک پوشانده است و روی آنها بارانی انداخته است. هادراوا پارچه‌ای را در گچ خیسانده و تمام پیکره و سر و صورت آنها را زیر آن قرار داده تا فضای ترسناکتر و اثر گذارتری به کلیسا ببخشد.
    این هنرمند مبتکر حدود 12 مجسمه را در فضای این کلیسا قرار داده و به علت فضای تاثیر گذاری که ایجاد کرده، افرادی زیادی را از سراسر دنیا به سمت تماشای آن میکشاند.درحال حاضر پول کافی برای این کلیسا جمع شده و سقف آن نیز تعمیر شده است.

    کلیسای سنت جورج-جمهوری چک-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW