021-88507190

فستیوال های هیجان انگیز در آگرا

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 03 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ادامه 4 تا از بهترین فستیوال های آگرا را به شما معرفی خواهیم کرد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آگرا یکی از مشهورترین مقاصد توریستی  هندوستان و قسمت اوتار پرداش (ایالت شمالی هندوستان) است و ساختمان مشهور تاج محل در آگرا واقع شده است، البته بهتر است که بدانید تاج محل تنها جاذبه گردشگری آگرا نیست! هر ساله در آگرا تعدادی فستیوال جالب برگزار می شود و توریستان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. توریستان به آگرا سفر می کنند تا فرهنگ و سنت این شهر تاریخی و بی نظیر را از نزدیک ببینند و به تجربه های خود اضافه کنند. آگرا هیچ وقت توریستان را نا امید نمی کند و بهترین های جهان را چه در غذا و چه در مهمان نوازی، فرهنگ و یا معماری به آن ها آفر می دهد. حالا که حرف از مهمان نوازی مردم آگرا شد، بگذارید به شما بگوییم که هتل های آگرا به شما لاکچری ترین، صمیمانه ترین و راحت ترین خدمات ممکن را ارائه می دهند. اگر هم عاشق غذا هستید که بابت انتخاب آگرا به عنوان مقصد سفر بعدیتان تبریک می گوییم! چراکه می توانید بعضی از بهترین غذاهای دنیا را در کافه ها و رستوران های جذاب آگرا امتحان کنید. اگر هم تجربه فرهنگ و معماری آگرا برایتان جذاب است، می توانید در فستیوال های آگرا شرکت کنید و به بهترین شکل با آگرا و فرهنگ مردمانش آشنا شوید. در ادامه 4 تا از بهترین فستیوال های آگرا را به شما معرفی خواهیم کرد.

    تاج محل

    فستیوال تاج ماهوتساو در آگرا
    فستیوال تاج یا تاج ماهوتساو مشهورترین فستیوال آگراست که هر ساله با اشتیاق تمام عیار جشن گرفته می شود. زمان برگزاری فستیوال تاج هر ساله  در تاریخ 18 تا 27 فوریه است. در فستیوال تاج ماهوتساو فیل ها و شترهای عظیم الجسه به زیبایی تزئین می شوند و نوازندگان طبل لباس های مخصوص می پوشند و به هنرنمایی می پردازند. هنرمندان آگرا صنایع دستی خود را به نمایش عموم می گذارند و سور و سات بزرگی در آگرا برپا می شود. این فستیوال 10 روزه اولین بار در سال 1992 برگزار شد و هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده شد. در طول فستیوال تاج ماهوتساو نمایش ها و اجراهای متفاوت سنتی برگزار می شود و جذابیت این جشن زیبا را دوچندان می کنند. در فستیوال تاج ماهوتساو می توانید قالیچه های دست بافت، وسایل منبت کاری شده و صنایع دستی دیگر را خریداری کنید. پس اگر شما عاشق برنامه های فرهنگی و یا خرید کردن هستید و از فستیوال و جشن هم خوشتان می آید، معطل نکنید و همین الان برای شرکت در فستیوال تاج ماهوتساو امسال برنامه ریزی و تور هند نوروز 98 را رزرو کنید کنید.

    فستیوال تاج ماهوتساو در آگرا

     فستیوال رام بارات در آگرا
    فستیوال رام بارات یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آگرا و از فستیوال های مشهور آگرا است. این فستیوال برای جشن گرفتن سالگرد ازدواج لرد راما با سیتا (ایزدبانوی آئین هندو) برگزار می شود. فستیوال رام بارات یکی از رنگارنگ ترین فستیوال های آگرا است و همه چیز در آن تم عروسی دارد. در این فستیوال موزیک های زنده و مهیج برگزار می شود و بعضی از افراد به جای شخصیت واقعی راما و سیتا نقش بازی می کنند. جالب است که بدانید این شخصیت ها با حساسیت فوق العاده زیاد انتخاب می شوند. پس اگر دوست دارید که آگرا را در شادترین حالت خودش ببینید، در زمان برگزاری فستیوال رام بارات به آگرا سفر کنید.

    فستیوال رام بارات

    فستیوال کایلاش در آگرا
    فستیوال کایلاش در معبد کایلاش در فاصله 2 کیلومتری از شهر آگرا برگزار می شود. فستیوال کایلاش هر ساله در ماه آگشت و یا سپتامبر برای ادای احترام به شیوا (خدای هندیان) برگزار می شود. این فستیوال جذاب در داخل معبد و محوطه اطراف آن برگزار می شود و افراد زیادی در آن شرکت می کنند و به جشن و پایکوبی می پردازند.

    فستیوال کایلاش در آگرا

    فستیوال باتشوار در آگرا
    فستیوال باتشوار در شهری به نام باتشوار در 70 کیلومتری شهر آگرا برگزار می شود. شهر باتشوار به خاطر فرهنگ و مفاهیم روحانیش شهرت زیادی دارد. در این شهر 108 معبد مختلف برای خدایان و الهه های هندو وجود دارد. یک فستیوال سالانه به نام باتشوار نیز در ماه های اکتبر یا نوامبر در شهر باتشوار برگزار می شود که به شیوا (خدای هندو) اختصاص دارد. در این فستیوال یک ماهه، طرفداران زیادی جمع می شوند و در آّب مقدس رودخانه یامونا غسل می کنند.آیا شما هم کنجکاو شده اید که در فسیتوال های آگرا شرکت کنید؟ به شما کاملا حق می دهیم. کافیست که یک تور مثلث طلایی هند خریداری کنید و به شهر زیبای آگرا سفر کنید. فقط یاتان باشد که برای سفر به آگرا در زمان برگزاری این فستیوال ها، هتلتان در آگرا را از قبل با آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.

    فستیوال باتشوار در آگرا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW