021-88507190

راهنمای سفر برای عاشقان موسیقی به استانبول

گردشگری م.مقیمی 21 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
رویدادهای موسیقی زنده متعددی در استانبول هر ساله برگزار می شود. بعضی اوقات این رویدادهای موسیقی و موزیک یک فستیوال بزرگ موسیقی و گاهی یک کنسرت کوچک مربوط به موزیسین های ترکی یا بین المللی هستند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    رویدادهای موسیقی زنده متعددی در استانبول هر ساله برگزار می شود. بعضی اوقات این رویدادهای موسیقی و موزیک یک فستیوال بزرگ موسیقی و گاهی یک کنسرت کوچک مربوط به موزیسین های ترکی یا بین المللی هستند. اگر شما هم مثل ما عاشق موزیک و موسیقی هستید، این راهنمای سفر به استانبول برای شماست!

    اپرای ثریا در استانبول

    سالن اپرای ثریا در بخش آسیایی استانبول در منطقه کادیکوی واقع شده است. این سالن اپرا در سال 1927 تاسیس شده است و یکی از مهمترین اماکن توریستی استانبول برای برگزاری فستیوال ها و کنسرت های موسیقی کلاسیک و باله به شمار می آید. اپرای ثریا با نمای تاریخی زیبایش که به سبک اروپایی ساخته شده است، حس و حال متفاوتی به کنسرت های موسیقی می دهد. پس معطل نکنید و خودتان را برای تماشای یک کنسرت موسیقی کلاسیک یا یک اجرای باله برای یک غروب منحصر به فرد و دل انگیز در تور ارزان استانبول آماده کنید.

    اپرای ثریا در استانبول

    ارکستر فیلارمونیک بوروسان استانبول

    این ارکستر که در سال 1993 توسط گروه صنعتی بروسان تاسیس شده است و هدف تاسیسش این بوده است که موسیقی همنوازی را به گوش مخاطبان ترکیه ای بیشتری برساند که به واقع در هدفش هم موفق بوده است. در سال 1999 ارکستر فیلارمونیک بوروسان استانبول به یک ارکستر سمفونی تبدیل شد و تا امروز هم یک ارکستر مشهور در استانبول باقی مانده است و در طول سال اجراهای جذابی در دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول برگزار می کند. اگر شما هم عاشق این نوع موسیقی هستید، به هیچ عنوان نباید شرکت در اجراهای ارکستر فیلارمونیک بوروسان استانبول را از دست بدهید.

    تصویری از یک ارکستر

    فستیوال موزیک آی کی اس وی 

    فستیوال موزیک آی کی اس وی یکی از مهمترین فستیوال های موزیک کلاسیک کشور ترکیه محسوب می شود و هر ساله بین ماه های می و ژوئن در استانبول برگزار می شود. به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد شروع این فستیوال، هنرمندان و گروه های بزرگی نظیر فیلارمونیک نیویورک، فیلارمونیک برلین و فیلارمونیک وینا و ارکستر پاریس در این فستیوال اجرا داشتند. این ها همه نشانگر این است که فستیوال موزیک آی کی اس وی در نوع خودش بی نظیر است و دنیایی از احساسات تازه را با شرکت در آن در وجودتان احساس خواهید کرد. برای شرکت در فستیوال موزیک 2019 در استانبول آماده اید؟

    فستیوال موزیک آی کی اس وی

    کلاب جاز ناردیس

    کلاب جاز ناردیس که به عنوان یکی از بهترین کلاب های جاز استانبول شناخته می شود، سال هاست که هر شب میزبان هنرمندان منحصر به فرد ترکیه ای و بین المللی برای اجرای موزیک هست. در کلاب جاز ناردیس چند میز و صندلی ساده چوبی وجود دارد که می توانید روی آن ها بنشینید و به زیباترین اجراهای جاز در یک فضای پنهان شده در پشت برج گالاتا در استانبول گوش دهید و از گذر زمان شگفت زده شوید!

    کلاب جاز ناردیس

    فستیوال جاز آی کی اس وی

    آی کی اس وی میزبان یکی دیگر از فستیوال های موزیک استانبول نیز هست، اما این بار تمرکز این فستیوال بر روی ژانرهای زیبای موسیقی جاز است. فستیوال جاز استانبول از سال 1994 هر ساله در ماه جولای برگزار می شود و نه تنها میزبان برترین نام های موسیقی جاز در جهان است، بلکه مشوق همکاری ها و شراکت هنرمندان و نابغه های موسیقی ترکیه ای و خارجی نیز هست و از آن ها حمایت می کند.

    سالن آی کی اس وی

    سالن زیبا و باحال کنسرت آی کی اس وی (سازمان فرهنگی و هنری استانبول) همیشه میزبان بهترین هنرمندان و موزیسین های ترکیه ای و خارجی است و تا به حال کنسرت های بی نظیری در آن اجرا شده است. اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص موسیقی گروه هایی هستید که در سالن های بسیار بزرگ اجرا ندارند، باید حتما یک اجرای متفاوت و منحصر به فرد موسیقی زنده در سالن آی کی اس وی تماشا کنید و از تفاوت های این کنسرت ها و حضور در جو بی نظیر آن لذت ببرید.

    سالن آی کی اس وی

    سالن کنسرت بابیلون بومونتی

    بابیلون بومونتی بدون شک یکی از بهترین و مشهورترین سالن های کنسرت استانبول به شمار می آید و تماشای یک کنسرت در آن مثل گذراندن لحظات در دنیای افسانه ها به نظر می رسد! اگرچه محل این سالن کنسرت از جای قدیمی خود در قلب منطقه بیوگو به بومونتی جا به جای شده است، اما هنوز هم مثل قدیم این سالن کنسرت میزبان بهترین بندها و گروه های کشور ترکیه هست و رویدادهای موزیک بی نظیری برای جشن گرفتن تاریخ موسیقی ترکیه در آن جشن گرفته می شود. اگر شما هم عاشق دنیای موسیقی هستید، باید حداقل یک بار در زندگیتان در سالن کنسرت بابیلون بومونتی استانبول یک اجرای به یادماندنی موزیک را تماشا کنید.همان طور که دیدید، استانبول مقصدی عالی برای سفر دوستداران صنعت موسیقی به شمار می آید. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، حتما سفر به استانبول را در برنامه آینده تان قرار دهید. همچنین می توانید برای رزرو تور استانبول نوروز 1401 با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    سالن کنسرت بابیلون بومونتی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW