021-88507190

بهترین پارک های شهر زیبای مسکو

گردشگری م.مقیمی 08 اسفند ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک های مسکو مانند ریه های بزرگ شهر هستند.جایی که می توانید از همهمه همیشگی جاده ها و شلوغی های شهر فاصله بگیرید و دغدغه های کاری زندگیتان را به دست فراموشی بسپارید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پارک های مسکو مانند ریه های بزرگ شهر هستند.جایی که می توانید از همهمه همیشگی جاده ها و شلوغی های شهر فاصله بگیرید و دغدغه های کاری زندگیتان را به دست فراموشی بسپارید.در ادامه بهترین پارک های مسکو را به شما معرفی می کنیم تا در زمان اقامتتان در مسکو بتوانید با بازدید از آن ها یک بعد از ظهر به یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید.

    بهترین پارک های شهر زیبای مسکو

    پارک فرهنگی تفریحی گورکی در مسکو
    یکی از قدیمی ترین پارک های فرهنگی تفریحی روسیه، پارک گورکی است که درست در حاشیه رودخانه میکو در سال 1928 ساخته شده است. این پارک فضایی عالی برای گذراندن یک تعطیلات سرشار از آرامش دارد و به نوعی مشهورترین پارک مسکو به شمار می آید. ویژگی جالب توجه این پارک این است که شکل و شمایل آن به همان شکل قدیمی خود حفظ شده است و همیشه مملوء از جمعیت است. در ماه های سرد سال افراد زیادی در این پارک دور هم جمع می شوند تا در پیست پاتیناژ آن روی یخ اسکی کنند. در روزهای تابستانی سال هم مردم به سادگی در پارک استراحت می کنند و یا در فضای سرسبز آن قدم می زنند. یک برکه زیبا نیز در این پارک وجود دارد که می توانید یک قایق اجاره کنید و در آن پدال بزنید و ساعتی را با آرامش کامل در برکه ای میان انبوهی از گیاهان و درختان قایق سواری کنید.

    پارک فرهنگی تفریحی گورکی در مسکو

    منطقه محافظت شده تزارتسینو
    از بین همه پارک های مسکو، یکی از آن ها از مهمترین جاذبه های توریستی روسیه به شمار می آید. این مجموعه تاریخی و زیبا در بخش جنوبی مسکو واقع شده است و یک قصر، یک فضای سرسبز و سه برکه را شامل می شود. مزرعه تزارتسینو بزرگترین منطقه حفاظت شده طبیعی در تور ارزان روسیه است. جالب است که بدانید در سال 1775 بانو کاترین دوم دستور داد تا فضای این پارک ساخته شود. به هر حال ساخت آن سال ها به طول انجامید و در نهایت تا پایان عمر او کامل نشد. امروزه این مجموعه تنها مجموعه قصری در اروپا است که به سبک معماری گوتیک روسی ساخته شده است. در فضای سرسبز این مجموعه می توانید قدم بزنید وی اسب سواری کنید. جالب است که بدانید در سمت دیگر برکه اصلی ، مجموعه ای از وسایل و تجهیزات ورزشی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

    منطقه محافظت شده تزارتسینو

    پارک وروبیوی گوری
    این پارک زیبا در واقع یک فضای سبز بسیار بزرگ است که در کنار رودخانه مسکو و در خروجی ایستگاه مترویی به همین نام واقع شده است. یک منظرگاه زیبا در این پارک وجود دارد که همیشه توریستان زیادی داخل آن مشغول تماشای مناظر زیبای اطراف با دوربین های کار گذاشته شده در آن هستند. با این دوربین ها می توانید چشم انداز بی نظیری را از خط آسمان جذاب مسکو، رودخانه مسکو، استادیوم لوژنیکی، صومعه نوودویچی، صومعه سنت آندرو و آسمان خراش های مسکو را تماشا کنید. اگر در این پارک کمی جلوتر بروید می توانید در رو به روی ساختمان دانشگاه مسکو در کوچه ای قدم بگذارید که در آن تندیس های زیادی از دانشمندان مشهور قرار داده شده است و یک برکه زیبا نیز در آن وجود دارد.

    پارک وروبیوی گوری در مسکو

    باغ گیاهشناسی آپتکارسکی 
    در اوایل قرن 17 پیتر اول تصمیم گرفت که یک باغ بسازد. به دستور او در همین مکان باغی ساخته شد که بعدها در دوران شوروی متروکه شد. امروزه در این نقطه از شهر مسکو یک باغ کوچک و دنج باقی مانده است که در آن می توانید یک ناهار پیک نیکی میل کنید و یا یک بعد از ظهر رومانتیک را در آن سپری کنید. فضای سرسبز این پارک با گل های رنگارنگش را در هیچ نقطه دیگری از مسکو نمی توانید پیدا کنید. در این پارک یک برکه زیبا نیز وجود دارد که زیبایی این پارک را دوچندان کرده است. در طول زمستان در این پارک فستیوال مجسمه های یخی برگزار می شود و در فصل بهار این پارک میزبان نمایشگاه گل ارکیده می شود. فصل تابستان هم که برای گشت و گذار در این پارک زمان ایده آلی است. اگر در فصل تابستان به مسکو سفر کردید، حتما سری به این پارک بزنید.

    باغ گیاهشناسی آپتکارسکی در مسکو

    پارک ایزمایلوفسکی
    پارک فرهنگی تفریحی ایزمایلوفسکی فضای سرسبزی دارد که در آن تفریحات فرهنگی و ورزشی زیادی انجام می شود. این پارک در سال 1931 ساخته شده است و از آن موقع تا کنون همه روزه درب های سبز رنگش به روی عموم باز بوده است. جالب است که بدانید رفتن به این پارک همراه با اعضای خانواده به یکی از سنت های مردم مسکو تبدیل شده است. این پارک با درختان سرسبز و کنده هایی که با خزه پوشیده شده اند و چمن های بلندی که دارد، بیشتر به یک جنگل واقعی شباهت دارد و بدون شک یکی از جذاب ترین پارک های مسکو به شمار می آید. اگر شما هم قصد سفر به روسیه را دارید، برای رزرو یک تور لحظه آخری روسیه با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    پارک ایزمایلوفسکی در روسیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW