021-88507190

حقایقی جالب در مورد سنت پترزبورگ که از آن ها بی اطلاعید

گردشگری م.مقیمی 09 اسفند ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    به شما قول می دهیم که از این حقایق جالب در مورد سنت پترزبورگ بی اطلاع هستید!
    سنت پترزبورگ شهری زیبا در کشور روسیه است که هر ساله توریستان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ بسیار زیبا و متنوع هستند و بازدید از آن ها برای هر شخصی جالب است. اما گذشته از این ها، یک سری حقایق جالب در مورد سنت پترزبورگ وجود دارد که حتما از دانستن آنها شگفت زده خواهید شد. در ادامه می توانید با این حقایق جالب در مورد سنت پترزبورگ آشنا شوید!

    روسیه

    1-نام سنت پتزبورگ تا به حال سه بار عوض شده است و در آخر نامش به همان سنت پترزبورگ برگشت!
    در طول جنگ جهانی اول نام سنت پترزبورگ به پتروگارد تغییر پیدا کرد و بعدتر ها بعد از مرگ ولادمیر لنین نام شهر لنینگراد شد. زمانی هم در جنگ جهانی دوم نام آن به خروشچفتا تغییر یافت و نهایتا در ماه سپتامبر سال 1991 تصمیم گرفته شد که این شهر دوباره با همان نام اولیه آن یعنی سنت پترزبورگ خوانده شود!
    2-یک سنت پترزبورگ دیگر در ایالات متحده آمریکا وجود دارد
    یک سنت پترزبورگ کوچکتر در ایالت فلوریدا وجود دارد که به خاطر آب و هوای خوبش، زمین های گلفش، خلیج زیبایش و سواحل بی نظیرش بسیار در دنیا مشهور شده است.
    3-بعضی از پل های سنت پترزبورگ متحرک هستند
    در سنت پترزبورگ حدود 800 پل وجود دارد که مشهورترین هایشان متحرک هستند. در مجموع 12 پل متحرک در سنت پترزبورگ وجود دارد که شب ها بالا برده می شوند و صبح های زود پایین آورده می شوند. معماری این پل ها بی نظیر و البته تا حدی غیر معمول است. چراکه در ساعات مشخصی در طول شب این پل ها از وسط دو نیم شده اند و رفتن از محله پتروگراد به مناطق مرکزی سنت پترزبورگ کار بسیار دشواری می شود.

    روسیه

    4-یک ستون بزرگ در میدان کاخ سنت پترزبورگ به تنها برپا شده است
    ستون الکساندر با 600 تن وزن 185 سال است که در میدان کاخ سنت پترزبورگ که از جاذبه های توریستی روسیه محسوب میشود پا برجاست. جالب است که بدانید در اوایل ساخت این ستون بلند بالا اهالی سنت پترزبورگ علاقه ای به وجود این ستون نداشتند و سازنده آن اوگوست دو مونتفراند موظف بود که هر روز صبح در زیر آن قدم بزند تا مردم مطمئن شوند که این ستون امن است و قرار نیست که روی سر کسی بیفتد!

    یک تصویر از کاخ سنت پترزبورگ

    5-بازدید از همه جای موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ 10 سال زمان می برد!
    هر ساله حدود 3 میلیون نفر از موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ بازدید می کنند، اما هیچ کدام از آن ها تا به حال از همه جای موزه هرمیتاژ، مشهورترین موزه روسیه بازدید نکرده است. جالب است که بدانید تخمین زده شده است که اگر برای دیدن هر کدام از اثرات هنری موزه 1 دقیقه زمان بگذارید، بیش از یک دهه زمان برای بازدید از کل موزه نیاز خواهید داشت.

    تصویری از موزه هرمیتاژ

    6-شما هم می توانید یکی از گربه های هرمیتاژ را به خانه ببرید!
    از زمان های بسیار دور گربه ها در کاخ زمستانی سنت پترزبورگ زندگی می کرده اند. امروزه هم این گربه های در هرمیتاژ به سکونت خود ادامه داده اند. اما در سال 2014 مدیر موزه هرمیتاژ محدودیتی برای سکونت گربه ها بر مبنای 50 گربه تعیین کرد و دستور داد که بقیه آن ها می توانند به افرادی با شرایط خاص اهدا شوند. اما برای گرفتن این گربه ها افراد متقاضی باید در یک مصاحبه شرکت کنند و ثابت کنند که انسان های قابل اعتمادی برای نگهداری از این گربه ها هستند.

    تصویری از یک گربه

    7-کلیسای سنت اسحاق از آسمان به راحتی قابل دیدن است و به همین دلیل تا کنون تخریب نشده است!
    کلیسای سنت اسحاق چهارمین کلیسای بزرگ جهان است و همین مسئله باعث شد که در طول جنگ جهانی دوم مورد اصابت بمباران قرار نگیرد. از آن جایی که نازی ها از محل این کلیسا برای تعیین موقعیت مکانی محل های دیگر سنت پترزبورگ استفاده می کردند، این ساختمان برایشان از ارزش بالایی برخوردار بوده است و به همین دلیل هیچ وقت تخریبش نکردند.
    8-مترو سنت پترزبورگ یکی از عمیق ترین متروهای جهان است
    ایستگاه آدمیرالتیسکایا عمیق ترین ایستگاه مترو سنت پترزبورگ است که در عمق 86 متری زمین ساخته شده است. جالب است که بدانید ایستگاه عمیق تر از آن فقط در کی یف پایتخت اوکراین و کره شمالی وجود دارد که آن ها هم عمدا به خاطر مشکلات جنگ در این عمق زیاد ساخته شده اند.
    9-یک بنای یادبود عجیب و غریب در سنت پترزبورگ وجود دارد که تا به حال 7 بار به سرقت رفته است!
    یک مجسمه به نام چیژیک پیژیک در سنت پترزبورگ وجود دارد که به شکل یک پرنده ساخته شده است و مردم اعتقاد ویژه ای دارند که اگر روی پایه آن سکه بیندازند آرزوهایشان برآورده می شود. جالب است که بدانید این مجسمه کوچک تا به حال 7 بار به سرقت رفته است و هر بار به جای خودش برگردانده شده است.
    10-سنت پترزبورگ به عنوان یک شهر پر سر و صدا و با آلودگی صوتی شناخته می شود
    در تحقیقات اخیر نشان داده شده است که سنت پترزبورگ شهر بسیار پر سر و صدایی است که نام آن در کنار شهرهای شلوغی مثل استانبول، پاریس و مسکو قرار گرفته است.
    اگر شما هم قصد سفر به سنت پترزبورگ را دارید، می توانید برای رزرو یک تور لحظه آخری روسیه با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    تصویر هوایی از روسیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW