021-88507190

جذابترین موزه های دهلی کدامند

گردشگری م.مقیمی 01 فروردین ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دهلی شهری است که از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است. هنردوستان، تاریخ دوستان و علاقه مندان به مسائل فرهنگی اصولا عاشق سفر به دهلی و بازدید از موزه های دهلی می شوند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    موزه های جذاب دهلی
    دهلی شهری است که از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و موزه های دهلی نیز نشان از همین مسئله دارند.  هنردوستان، تاریخ دوستان و علاقه مندان به مسائل فرهنگی اصولا عاشق سفر به دهلی و بازدید از موزه های دهلی می شوند، چراکه تنوع موزه های دهلی به قدری زیاد است که هر کسی با هر ذائقه و سلیقه ای از آن ها خوشش خواهد آمد. در ادامه بیشتر با موزه های دهلی آشنا خواهید شد.

    دهلی

    موزه ملی دهلی
    موزه ملی دهلی گنجینه ارزشمندی از آثار باستانی دارد. قدمت بعضی از آن ها به تمدن دره ایندوس بر می گردد که از جمله آن ها می توان به مجسمه برنزین دختر رقصنده و تصویر الهه مادر اشاره کرد. یکی دیگر از نمایشگاه های هیجان انگیز موزه ملی کلکسیون سکه آن است. در این نمایشگاه می توایند سیر تحول سکه های هندی را از قرن 6 به بعد تماشا کنید.

    موزه ملی دهلی

    موزه صنایع دستی دهلی
    در این موزه صنایع دستی هنرمندان از سراسر کشور هند به نمایش گذاشته می شود. این صنایع دستی شامل زیورآلات، کوزه گری، نقاشی، پارچه و منسوجات می شود. فضای خارجی این موزه یک دهکده دوست داشتنی است که در آن خانه های سنتی از مناطق مختلف هند ساخته شده است و در آن ها هنرمندان و صنعتگران متعددی در حال نمایش هنر و مهارت هایشان هستند و محصولات خود را در حیاط موزه به فروش می رسانند. اگر به دهلی سفر کردید، حتما از موزه صنایع دستی بازدید کنید و این تجربه متفاوت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

    موزه صنایع دستی دهلی

    گالری ملی هنر مدرن دهلی
    گالری ملی هنر مدرن در خانه جیپور در دهلی واقع شده است و کلکسیون ارزشمندی از اواسط قرن 19 دارد که در واقع اثرات هنری پیشروان هنر مدرن هندی تلقی می شوند. البته در نمایشگاه های این گالری اثرات هنری هنرمندان حال حاضر هند نیز به نمایش گذاشته نمی شود. این گالری هنری در نزدیکی دروازه هند واقع شده است و دسترسی آن بسیار راحت است.کافی است که از دروازه هند حدود 10 دقیقه پیاده روی کنید تا بتوانید از این گالری زیبا و متفاوت دیدن کنید.

    گالری ملی هنر مدرن دهلی

    موزه بین المللی توالت های سولابه دهلی

    وقتی مجله تایم این موزه را به عنوان عجیب ترین موزه جهان معرفی کرد، موزه بین المللی سولابه این تعریف را به مثال تحسین در نظر گرفت! این موزه نشانگر تاریخ و سیر تحول توالت ها در سراسر جهان است و حتی کلکسیونی از اشعار مربوط به توالت دارد. جالب است که بدانید شکل گیری ایده عجیب این موزه به خاطر افزایش آگاهی مردم در مورد مشکلات بهداشتی کشور هند بوده است.

    موزه ملی گاندی

    موزه ملی گاندی به خاطر یادبود گاندی ساخته شده است. بعد از مرگ گاندی مردم هندی شروع به جمع آوری آثار مربوط به گاندی کردند و امروزه این موزه هر آنچه یادآور گاندی است، از جمله دندان های گاندی را در خود جای داده است! در گالری مارتیردوم این موزه نیز ساعت و بعضی از متعلقات گاندی نگهداری می شود. به هر حال با بازدید از این موزه می توانید بیشتر با این شخصیت برجسته هندی آشنایی پیدا کنید.

    موزه ملی گاندی

    موزه ریل ملی
    شبکه ریلی هند چهارمین شبکه ریلی دنیا است و هر روزه 22 میلیون مسافر توسط آن جا به جا می شوند. موزه ریل ملی دهلی به خاطر گرامیداشت تاریخ ریل هند برپا شده است، چراکه این سیستم حمل و نقل 160 سال است که به میلیون ها هندی برای تردد کمک کرده است. در این موزه تصاویر تاریخی، اسناد و مدارک و مدل های قطارهای تاریخی به معرض نمایش گذاشته شده اند و در فضای باز موزه نیز نمایشگاه هایی برگزار شده است که در آن ها این مدل ها با سایز واقعی نشان داده می شوند.
    موزه بین المللی عروسک های شانکار
    این موزه یکی از جاذبه های گردشگری دهلی است و توسط کارتونیست مشهور هندی، شانکار پیلای تاسیس شده است و در آن 6500 عروسک از 85 کشور جهان نگه داری می شود. داستان شکل گیری این موزه از این قرار است که وزیری به نام جاواهارلال نهرو و دخترش از یکی از نمایشگاه های شانکار که برای کودکان فقیر برپا شده بود، دیدن کردند و تحت تاثیر این نمایشگاه قرار گرفتند و از آن جا به بعد تصمیم گرفته شد تا موزه عروسک ها در دهلی تاسیس شود.
    موزه و کتابخانه غالب دهلی
    میرزا غالب یکی از شاعران تاثیرگذار اوردو است و به عنوان آخرین شاعر دوران مغول شناخته می شود. غالب اولین اشعارش را در 11 سالگی سروده است و شاعر بسیار گرانقدری است. این موزه به عنوان یادبود این شاعر ارزشمند ساخته شده است و در کنار اشعار وی، نقاشی های هنرمندان مشهور هندری مثل ام اف حسین و ساتیش گوجرال به معرض نمایش عموم در تور ارزان هند گذاشته شده اند.

    موزه و کتابخانه غالب دهلی

    موزه هنری کیران نادر
    این موه توسط کلکسیونر هنری به نام کیران شوی نادر تاسیس شده است و یک موزه تازه تاسیس به شمار می آید. اما با این حال تاثیر مهمی در هنر هندی گذاشته است و کلکسیون ارزشمندی از آثار هنری قرن 20 هند در آن نگهداری می شود و از طرفی سالانه میزبان نمایشگاه های هنری، معماری و عکاسی متعددی نیز هست.
    موزه یادبود ایندیرا گاندی
    این موزه در محل سکونت ایندیرا گاندی ساخته شده است. ایندیرا گاندی در سال 1984 توسط بادیگاردهای خودش در باغ خانه اش کشته شد. ایندیرا گاندی تنها وزیر خانم هند بوده است و این موزه برای یادبود وی ساخته شده است. جالب است که بدانید فضای کوچکی از موزه به پسرش راجیو که در سال 1991 کشته شده است، اختصاص دارد.
    مرکز علمی ملی
    اگر شما هم عاشق علم و دانش هستید، حتما باید در زمان اقامتتان در دهلی از این مرکز علمی دیدن کنید. در این مرکز علمی علم و تکنولوژی هند به معرض نمایش گذاشته شده است و 8 نمایشگاه مختلف دارد که از جمله آن ها می توان به سالن انرژی هسته ای، گالری تکنولوژی ها و گالری علمی اشاره کرد. بازدید از این موزه علی الخصوص برای کودکان جذابیت ویژه ای دارد و حدود 65 درصد بازدیدکنندگانش نیز دانش آموزان هستند.
    پیشنهاد ما به شما تور لحظه آخری هند است. برای اطلاع از بهترین آفرهای تورهای هند با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مرکز علمی ملی دهلی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW