021-88507190

سفر به آگرا بهتر است یا سفر به جیپور؟

گردشگری م.مقیمی 27 اسفند ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آگرا و جیپور هر دو مقاصد توریستی مشهور در شمال هند هستند و جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی متنوعی دارند ولی آیا سفر به گرا بهتر است یا جیپور؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آگرا و جیپور هر دو مقاصد توریستی مشهور در شمال هند هستند و جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی متنوعی دارند. جیپور پایتخت ایالت راجاستان است و فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به خودش را دارد، در حالی که آگرا زمانی پایتخت هند بوده است و جاذبه های گردشگری آن نیز در نوع خودش بی نظیر است. معمولا تورهای این دو شهر با تور دهلی درآمیخته می شود و تور ترکیبی هند اجرا می شود.در تور ترکیبی هند شما می توانید به صورت ترکیبی از سه شهر زیبای دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و بازدید جامع تری از کشور زیبای هند داشته باشید. این مقاله به شما کمک می کند تا بیشتر با دو شهر آگرا و جیپور آشنا شوید و از زیر و بم این دو شهر توریستی اطلاع پیدا کنید.

    هند

    جیپور یا آگرا- اماکن دیدنی
    آگرا در حقیقت فقط یکی از جاذبه های گردشگریش مشهوریت دارد و آن هم بنای زیبای تاج محل است. این بنا به قدری زیباست که نظر هر توریستی را جلب می کند و به نوعی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هند به شمار می آید. این بنا زیباتر و بزرگتر از آن چیزی است که در تصور بیشتر توریستان می گنجد و همین زیبایی و عظمت هر بیننده ای را در جا میخکوب می کند! بنای دیگر دیدنی آگرا هم قلعه سرخ آگرا است که آن هم در نوع خودش بی نظیر است. البته آگرا باغ های زیبا و دیدنی بسیاری دارد که در نوع خودشان جالب و بی نظیر هستند.
    اما جیپور به نسبت آگرا جاذبه های گردشگری متنوع تری دارد و تعداد زیادی کاخ، قلعه و معبد در آن وجود دارند. قلعه های مستحکمی مثل قلعه مبر و قلعه ناهارگار در جیپور واقع شده اند که دیدنشان حتما برایتان جالب خواهد بود و از طرفی کاخ آب، کاخ بادها و کاخ ماهاراجا همگی در جیپور هستند و شما با یک سفر می توانید از همه این بناهای ارزشمند و تاریخی دیدن کنید. در مجموع می توان گفت که تور جیپور به نسبت تور آگرا جاذبه های گردشگری بیشتری دارد، اما آگرا مهمترین بنای هند و شاید آسیا را در خود جای داده است که به هیچ عنوان نمی توان از آن ساده گذشت.

    زمان مورد نیاز برای بازدید از آگرا و جیپور
    حداقل زمانی که برای بازدید از جیپور به آن نیاز دارید، دو روز است. البته اگر می خواهید که کاملا از جای جای جیپور بازدید کنید، باید سه یا چهار روز در جیپور اقامت داشته باشید. اما یک روز هم برای بازدید از جاذبه های گردشگری آگرا کافی است و شما با یک سفر یک روزه نیز می توانید از آگرا دیدن کنید.

    جیپور

    موقعیت های مکانی آگرا و جیپور
    فرودگاه بین المللی اصلی شمال هند در دهلی واقع شده است و هر توریستی باید در ابتدا یا انتهای تورارزان هند به دهلی سفر می کند. هر دو شهر آگرا و جیپور دسترسی آسانی به دهلی دارند. آگرا در 213 کیلومتر جنوب دهلی و جیپور در 270 کیلومتر جنوب غرب دهلی واقع شده است. فاصله بین آگرا و جیپور هم 240 کیلومتر است. هر دو شهر آگرا و جیپور با شبکه ریلی بی نظیری به هم متصل شده اند. به همین دلیل است که این سه شهر به عنوان مثلث طلایی هند مشهور شده اند و معمولا تور ترکیبی هند به این سه شهر به صورت همزمان برگزار می شود.

    جیپور

    نتیجه گیری- سفر به آگرا بهتر است یا سفر به جیپور؟
    جیپور شهر توریستی ممتازتری است و دلیل آن هم تنوع جاذبه های گردشگری آن و البته امکانات تفریحی و توریستی بهترش نسبت به شهر آگرا است. اما به هر حال به خاطر بازدید از بنای زیبای تاج محل هم که شده، باید یک بار به آگرا سفر کنید و همین یک بنای دیدنی، ارزش سفر به آگرا را مشخص می کند. پیشنهاد ما به شما تور ترکیبی هند یا تور مثلث طلایی هند است. با این تور می توانید با یک تیر سه نشان بزنید و از هر سه شهر زیبا و دیدنی دهلی، آگرا و جیپور به صورت همزمان دیدن کنید. برای رزرو تور ارزان هند با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    آگرا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW