021-88507190

بازدید از بهترین روستاهای زیبای قبرس

گردشگری پ.هنرکار 08 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قبرس جزیره ایی رویایی در شرق دریای مدیترانه با آب هوای نسبتا گرم و مطلوب از شهرت زیادی برخوردار است. طبیعت و آثار باستانی خیره کننده این محل هر گردشگری را مجذب خود می کند. بازدید از روستاهای قبرس فرصتی عالی برای کشف زیباییها و شگفتیهای این جزیره است. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با تعدادی از این روستاها آشنا شوید.

    روستای کاکوپتریا Kakopetria قبرس

    کاکوپتریا از دو لغت کاکو به معنی شیطان و اهریمن و پتریا به معنی سنگ و صخره است. طبق افسانه های محلی یک صخره بزرگ در روستا منجر به مرگ دو زوج جوان شده بود. اما با وجود بدنام بودن نام این روستا، مردم آن بسیار دوست داشتی و مهمان نواز هستند و با پذیرایی یونانی از شما استقبال می کنند.

     این روستای شگفت انیگر در میان دامنه کوه های زیبای ترودوس قرار دارد. با کمی رانندگی از نیکوزیا پایتخت این جزیره، به این روستای قرون وسطایی می رسید. این روستا دارای خیابانهای پر پیچ و خم و پر گل، خانه های سنگی عجیب و غریب و بالکهای دیدنی می باشد. درختان بلند قامت جایی است که در کنار سایه آن می توانید لوکوماتس (نوعی دنات عسلی یونانی) را در تور لحظه آخری قبرس در این روستا امتحان کنید.

    روستای کاکوپتریا قبرس،مهرپرواز

    روستای لفکارا Lefkara قبرس

    نام لفکارا بر گرفته از دو لغت یونانی Lefka به معنای سفید و Ori معنای یونان می باشد. این روستای رویایی در دامنه جنوبی و پر شیب کوههای ترودوس واقع شده است. یکی از دلایل شهرت این روستا تولید پارچه های توری با کیفیت بالا است و طبق افسانه های محلی حتی هنرمند مشهور ایتالیایی  لئوناردو داوینچی برای خرید پارچه های توری به این روستا سفر کرده است. 

    یکی از صحنه های جذاب که توجه گردشگران را به خود جلب می کند زنانی هستند که در خیابانها نشسته اند و مشغول گلدوزی هستند. از دیگر جاذبه های دیدنی روستای لفکارا یک کارخانه کوچک ترکی و موزه فولکور است که تاریخچه صد سال گذشته قبرس را در خود جای داده است.

    روستای لفکارا قبرس،الفبای سفر

    روستای امودس Omodos قبرس

    این روستا به پرورش انواع انگور و میوه های مختلف شهرت زیادی دارد. در این روستا میوه ها و به خصوص انگور پرورش داده می شود و آب میوه و نوشیدنیهای رایگان را به بازدیدکنندگان ارائه میدهد. کوه های اطراف این روستا چشم انداز حیرت انگیزی به روستای امودوس بخشیده اند، همچنین خانه هایی با سقفهای قرمز و خانه های سنگی کرم رنگ تضاد زیبایی به وجود آورده و این روستا را به یکی از زیباترین مناطق این منطقه تبدیل کرده است. 

    مردم روستای امودوس به خونگرمی و میهمان نوازی شهرت دارند. یکی از کهن ترین جاذبه های دیدنی قبرس در این روستا قرار دارد و آن صومعه صلیب مقدس است که یکی از قدیمی ترین تاریخی ترین بناهای مذهبی کل این جزیره محسوب می شود.

    روستای امودس قبرس،مهرپرواز

    روستای لوفو Lofou قبرس

    روستای لوفو با جمعیتی حدود 100 نفر یکی از ایده آل ترین مکانها برای گردشگران تور ارزان قبرس است که در سفر قبرس به دنبال جای دنج و آرام برای ریلکس کردن هستند. هجوم اعراب در قرن 12 باعث شد تا مردم قبرس خانه های ساحلی خود را ترک کردند و وارد این منطقه شوند. 

    چرا که در اطراف این روستا تپه های بزرگی قرار دارد که آن را به محلی امن تبدیل کرده است. از آن زمان به بعد روستای لوفو به دلیل چشم انداز کوه های پر ابهت و شگفت انگیز، ساختمانهای زیبای کرم رنگ و پوشش گیاهی سر سبز به شهرت رسیده است.

    روستای لوفو قبرس،مهرپرواز

    روستای پلترس Platres قبرس

    روستای پلترس یک مکان کم نظیر است که با چشم انداز سر سبز محصور شده است. در گرمای تابستان، گردشگران زیادی برای فرار از گرمای هوا به این روستا می روند و در زمستان نیز کوه های المپوس به محلی برای برف بازی و اسکی تبدیل می شود.

    محل قرار گیری این روستا در میان کوه است که مسیری عالی برای پیاده روی و دوچرخه سواری را به وجود آورده است. تعداد گردشگران و بازدید کنندگان این منطقه به علت ساخت هتل های عجیب و غریب که توسط استعمار گران ساخته شده به سرعت افزایش یافته است. از منطقه پرگیاه و زیبای در نزدیکی کالادونیا دیدن کنید زمانی که به انتهای این منطقه می رسید با تماشای بلندترین آبشار قبرس غافلگیر خواهید شد. ( برای سفر و تماشای دیدنهای کشورهای مختلف بلیط هواپیما را از مهرپرواز تهیه کنید.)

    روستای پلترس قبرس،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW