021-88507190

راهنمای جامع و کامل بازدید از دیوار بزرگ چین

راهنمای سفر م.مقیمی 17 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هر ساله بیش از 10 میلیون توریست از دیوار بزرگ چین دیدن می کنند و همین مسئله نشان از محبوبیت بسیار زیاد دیوار بزرگ چین دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همان طور که می دانید دیوار بزرگ چین یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پکن است و بازدید از آن آرزوی بیشتر افراد جهان است! هر ساله بیش از 10 میلیون توریست از دیوار بزرگ چین دیدن می کنند و همین مسئله نشان از محبوبیت بسیار زیاد دیوار بزرگ چین دارد. جالب است که بدانید نام چینی دیوار بزرگ چین، "وان لی چانگ چنگ" است که معنای تحت اللفظی آن "دیوار طولانی 10،000 مایلی" است. 

    دیوار چین

    درباره دیوار بزرگ چین
    در ماه دسامبر سال 1987 دیوار بزرگ جهان در لیست آثار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این دیوار با کمک بیش از 1 میلیون نفر ساخته شده است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می آید. اگر شما هم قصد سفر به پکن دارید، کفش های ورزشیتان را در چمدانتان قرار دهید و عزمتان را جزم کنید تا یکی از جذاب ترین شگفتی های دنیا را از نزدیک ببینید.
    ایده ساخت دیوار بزرگ چین به 3 قرن قبل از میلاد مسیح بر می گردد. از آن زمان ساخت دیوار بزرگ چین شروع شده است و بعد در قرن های بعد قوی تر، طولانی تر و پیچیده تر شد. امروزه خیلی از بخش های دیوار بزرگ چین تخریب شده است و بازدید از خیلی از قسمت های آن اصلا امن نیست. اما همان بخش هایی که بازدید از آن ها برای عموم آزاد هستند به قدری جذاب هستند که توریستان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کنند. دسترسی به بعضی از آن ها از مرکز شهر پکن راحت است، اما دسترسی به بعضی از آن ها اصلا کار ساده ای نیست و انگیزه کافی برای طی کردن مسیر سختشان مورد نیاز است! در ادامه بهترین قسمت های دیوار بزرگ چین و راه های دسترسی آن ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین بازدید را از دیوار بزرگ چین داشته باشید.

    دیوار بزرگ چین

    بادالینگ
    بادالینگ نزدیک ترین بخش دیوار بزرگ چین به پکن است و به همین دلیل شمار بازدیدکنندگان بیشتری به نسبت دیگر نقاط آن دارد. بادالینگ همان بخشی است که بازدید از آن بعد از بازسازی دیوار در سال 1957 زودتر از باقی قسمت ها برای عموم آزاد شد. اگر شما هم قصد سفر به پکن را دارید و زمان اقامتتان در تور ارزان پکن محدود است، بهتر است که بادالینگ را برای بازدید انتخاب کنید. چراکه هم مسیر دسترسی به آن از پکن کوتاه است و هم می توانید با تلکابین به راحتی به آن برسید و در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. اما در کنار این مزیت ها، یک سری معایب نیز در مورد بادالینگ وجود دارد. این قسمت از دیوار بزرگ چین همیشه مملوء از توریست است و همیشه شلوغ است و شاید نتوانید راحت بر روی آن قدم بزنید و عکس های یادگاری مناسب بگیرید. پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از مواجه شدن با ازدحام توریستان، در ساعات پایانی زمان بازدید یعنی بعد از ظهر به این جاذبه گردشگری چین مراجعه کنید.
    راه دسترسی به بادالینگ: اتوبوس شماره 877 هر روزه از ایستگاه اتوبوس دشنگمن در پکن راهی بادالینگ می شود. لازم به ذکر است که آخرین اتوبس پکن به بادالینگ ساعت 12:30 حرکت می کند و آخرین اتوبوس در ماه های نوامبر تا مارچ ساعت 4:30 بعد از ظهر و در دیگر ماه های سال ساعت 5 بعد از ظهر از بادالینگ بر می گردد. هزینه کرایه این اتوبوس ها 12 یوان است.
    یکی دیگر از راه های دسترسی به بادالینگ سوار شدن در قطارهای ایستگاه هوانگتودیان است. این قطارها شما را در فاصله 15 تا 20 دقیقه ای دیوار بزرگ چین پیاده می کنند. هزینه بلیط این قطارها 6 یوان است.

    دیوار بزرگ چین

    موتیانیو
    موتیانیو کمی دورتر از بادالینگ است و یکی از جذاب ترین نقاط دیوار بزرگ چین برای بازدید به شمار می آید. این منطقه به خوبی محافظت شده است و با تلکابین مجهز شده است. رفتن از پکن به موتیانیو حدودا 1 ساعت و نیم زمان می برد، اما مزیتش به نسبت بادالینگ این است که همیشه خلوت تر است و مجبور نیستید که زیبایی های طبیعی اطراف دیوار بزرگ چین را از لا به لای ازدحام ببینید.
    دسترسی به موتیانیو: برای رسیدن به موتیانیو اول باید با مترو به ایستگاه اتوبوس دونگيژیمن بروید و بعد از آن جا سوار دو اتوبوس شوید. در ایستگاه دونگژیمن باید سوار اتوبوس های شماره 916 شوید و بعد از پیاده شدن در هوایرو بیداجی سوار اتوبوس های خط H23، H24، H35 یا H36 شوید تا به مویتانیو برسید. هزینه کرایه اتوبوس های کل این مسیر حدودا 20 یوان است.

    دیوار بزرگ چین

    هوانگ هو چنگ
    توریستان بسیار کمی از این قسمت از دیوار بزرگ چین بازدید می کنند و بیشتر محلی ها و اهالی پکن به آن مراجعه می کنند. این قسمت از دیوار بزرگ چین چشم انداز جالبی به آب های اطراف دارد و یکی از جذاب ترین بخش های دیوار چین به شمار می آید. جالب است که بدانید بازدید از این قسمت از دیوار به طور رسمی برای عموم ممکن نیست و یک مرد سالخورده از آن نگهبانی می کند. اما با این حال بعضی از محلی ها برای دیدن چشم انداز جالب آن از دیوار بالا می روند. لازم به ذکر است که بالا رفتن از این قسمت از دیوار بزرگ چین در شرایط بد آب و هوایی خطرناک است و بهتر است که در چنین شرایطی فکر بازدید از آن به سرتان نزند.
    دسترسی به هوانگ هو چنگ: برای دسترسی به این قسمت از دیوار بزرگ چین باید از ایستگاه اتوبوس دونگژیمن سوار اتوبوس های شماره 916 شوید تا به هوایرو بیداجی برسید و بعد از آن جا با اتوبوس های H21 به دریاچه کوچک غربی برسید. کل مسیر برایتان حدود 20 یوان هزینه دارد.

    دیوار بزرگ چین

    جیانکو
    این قسمت از دیوار بزرگ چین کاملا بخش خطرناکی است و اصلا مسائل حفاظتی در آن رعایت نشده است. به همین خاطر بازدید از آن یک تفریح ریسکی و در عین حال هیجان انگیز است. اگر شما اهل کوهنوردی و طی کردن مسیرهای سخت نیستید، بهتر است که بازدید از جیانکو را فراموش کنید! چراکه پله های آن تا حد زیادی تخریب شده اند و حرکت روی آن ها کمی چالش برانگیز است. به همین دلیل است که بازدید از جیانکو به طور رسمی ممنوع است و محلی ها ورودی آن را کنترل می کنند. اما اگر به هر حال خواستید که از این نقطه مهیج از دیوار بزرگ چین بازدید کنید، یادتان باشد که حتما لباس مناسب و کفش راحت بپوشید.
    دسترسی به جیانکو: به خاطر سخت بودن بازدید از این قسمت از دیوار بزرگ چین، بهتر است که در شهر پکن یک تور گشت جیانکو رزرو کنید و همراه با راهنما از جیانکو بازدید کنید.
    اگر شما هم قصد سفر به چین و بازدید از دیوار بزرگ چین را دارید، برای رزرو یک تور ارزان چین با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    دیوار بزرگ چین

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW