021-88507190

نکات مهمی که باید قبل از سفر به چین از آن ها اطلاع داشته باشید

راهنمای سفر م.مقیمی 31 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برای تجربه یک اقامت خوب در چین، باید یک سری نکات را قبل از سفر به چین بدانید و با آگاهی کامل بار سفر را به مقصد کشور عجایب ببندید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هشدار! بدون خواندن این مطلب به چین سفر نکنید!
    برای تجربه یک اقامت خوب در چین، باید یک سری نکات را قبل از سفر به چین بدانید و با آگاهی کامل بار سفر را به مقصد کشور عجایب ببندید! یک سری مسائل خاص در چین وجود دارد که ممکن است ندانستنشان باعث شود به دردسر بیفتید! اما نگران نباشید، در ادامه شما را با این نکات ضروری آشنا خواهیم کرد.

    سفر به چین

    هرچه زودتر برای دریافت ویزای چین اقدام کنید
    بهتر است که هرچه زودتر مراحل مربوط به اخذ ویزای چین را طی کنید تا برنامه های سفریتان به تعویق نیفتد. برای اخذ ویزای چین و رزرو تور چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا راحت تر و سریع تر بتوانید به چین سفر کنید. 

    سفر به چین

    قبل از سفر به چین یک وی پی ان روی تلفن همراهتان نصب کنید
    جالب است که بدانید وب سایت هایی مثل گوگل، فیسبوک و یوتیوب در چین فیلتر هستند و به همین دلیل ممکن است بدون داشتن وی پی ان در چین به مشکل بخورید و نتوانید اطلاعات ضروریتان را از گوگل دریافت کنید. به هر حال اگر فکر می کنید که در مدت زمان اقامتتان در تور چین به سایت گوگل نیاز پیدا می کنید، بهتر است که یک وی پی ان برای خودتان دانلود کنید.
    در چین انعام ندهید!
    فرهنگ انعام دادن در چین وجود ندارد. البته یک سری از رستوران های چین مبلغی را تحت عنوان هزینه سرویس به مبلغ صورتحسابتان اضافه می کنند. اما گذشته از این مبلغ، نیازی نیست که به خدمه رستوران انعام دهید.

    سفر به چین

    در چین از آب شیر نخورید!
    حتی خود مردم  کشور چین نیز از آب شیر میل نمی کنند و شما هم نباید این کار را انجام دهید. در آب شیرهای چین حاوی سطح نامناسبی از ذرات فلزات سنگین هستند و به همین دلیل خوردن آن توصیه نمی شود. البته مسواک زدن با این آب اصلا اشکالی ایجاد نمی کند، اما بهتر است که از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده نکنید. خوشبختانه آب معدنی در چین به راحتی یافت می شود و قیمت آن نیز ارزان است.

    در چین از آب شیر نخورید

    در بازارهای چینی برای تخفیف گرفتن چانه بزنید، اما در فروشگاه های چینی نه!
    شاید شما هم از دوستان و آشنایانی که تجربه سفر به چین را داشته اند، شنیده باشید که باید همیشه برای خرید در چین چانه بزنید! اما این کار درست نیست!در واقع چانه زدن در بازارهای چین از الزامات خرید است! اما در فروشگاه هایی که تگ قیمت دارند، تخفیف گرفتن بی ادبی تلقی می شود! پس بهتر است که در چنین فروشگاه هایی قیمت اجناس را بررسی کنید و اگر به نظرتان قیمت زیادی داشتند، از خرید صرف نظر کنید و برای گرفتن تخفیف تلاشی نکنید!

    بازارهای چینی

    کمربند ایمنی را در تاکسی های چین فراموش نکنید
    بستن کمربند ایمنی در چین هنوز رایج نشده است! اما توصیه ما به شما این است که به محض سوار شدن در تاکسی های چین هرچه سریع تر کمربند ایمنی خودتان را ببندید، چراکه هرج و مرج خیابان های چین به شدت زیاد است و بستن کمربند ایمنی برای سلامتیتان ضروری است! پس حتی اگر راننده تاکسی شروع به تعریف از دست فرمان خودش کرد هم به حرف او گوش ندهید و کمربند ایمنی خود را ببندید!

    تاکسی های چین

    در چین همیشه یک فتوکپی از پاسپورت و ویزایتان را همراه خود داشته باشید
    کارمندان هتل ها در چین موظفند که اطلاعات پاسپورت شما را به پلیس ارائه کنند. اما گذشته از این مسئله ممکن است که یک پلیس در خیابان جلوی راهتان را بگیرید و مدارک شناساییتان را درخواست کند. پس بهتر است که همیشه یک فتوکپی از تمامی مدارکتان داشته باشید تا در چین با مشکل مواجه نشوید.
    آماده باشید که درست مثل یک سلبریتی و افراد مشهور با شما برخورد شود!
    با اینکه سالانه میلیون ها توریست خارجی از چین بازدید می کنند، اما هنوز این مسئله برای مردم چین عادی نشده است و هنوز که هنوزه با دیدن یک چهره خارجی گل از گلشان می شکفد! پس اصلا تعجب نکنید اگر مردم چین از شما درخواست کردند که با شما در خیابان عکس بگیرند! جالب است که بدانید مردم چین برای خندیدن در عکس به جای "سیب" در فارسی و "چیز" در انگلیسی، عبارت "کیزی" به معنای بابونه را به کار می برند تا لبانشان در عکس خندان به نظر برسد! پس اگر عبارت کیزی را در چین شنیدید، بدانید که باید این عبارت را تکرار کنید و در عکس خندان ظاهر شوید!
    امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به شما برای تجربه یک اقامت آگاهانه در چین کمک کند! برای رزرو تور چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید و یا به راحتی رزرو آنلاین بلیط هواپیما خود را به هر نقطه از جهان در وب سایت مهرپرواز انجام دهید. 

    تاکسی های چین

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW