021-88507190

برای سفر به مالزی چقدر پول ببریم

راهنمای سفر ش.مافی 31 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مالزی، از جمله کشورهای پر گردشگری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. با توجه به تنوع در جاذبه های گردشگری بدون شک هر مسافری با هر سلیقه ای که داشته باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برای سفر به کشور مالزی در سال 2022، چقدر پول باید همراه خود داشته باشیم 

    مالزی یک از مدرن ترین و زیباترین کشورهای شرق آسیا می باشد که سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. این کشور با جاذبه های دیدنی، طبیعت بی نظیر و بکر، تفریحات هیجان انگیز، هتل های مدرن، مراکز خرید و... باعث جذب روز افزون گردشگران شده است. البته مالزی جز کشور های گران برای سفر محسوب می شود ولی شما می توانید یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید. با هم هزینه های سفر به کشور زیبا و مدرن مالزی را بررسی می کنیم.

    هزینه سفر به کشور زیبا مالزی 

    مالزی یکی از کشور های پر طرفدار در شرق آسیا می باشد که با جاذبه های دیدنی و تفریحات جذاب خود، باعث شده که توجه گردشگران زیادی به این کشور زیبا جذب شود. یکی از مهم ترین نکات سفر، هزینه های سفر می باشد و مسافران دوست دارند از حداقل ها و حداکثر هایی که قرار است در سفر خرج کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. باهم مهم ترین هزینه ها در سفر به مالزی بررسی می کنیم.

    قیمت تور مالزی به چه صورت می باشد

    یکی از راحت ترین راه ها برای سفر به کشور مالزی، از طریق تور مالزی می باشد. در این تورها خدمات عالی به شما ارائه می شود و هزینه ها با تور برای شما خیلی کمتر می باشد. تورهای گردشگری مالزی 4 روز تا 8 روزه می باشند که هزینه ای بین 4 میلیون تا 10 میلیون برای شما در پی دارد. البته شما خودتان هم می توانید بلیط هواپیما مالزی را تهیه نمایید و در این شهر به گشت و گذار پردازید.

    سفر به مالزی

    هزینه ویزای کشور مالزی 

    شما در سفر به مالزی باید ویزا دریافت کنید که این ویزا از طرف تورهای مسافرتی به صورت رایگان به شما ارائه می شود. این ویزا فقط 14 روز اعتبار دارد که باید برای دریافت این ویزا، بلیط رفت و برگشت خود را تهیه نمایید. همچنین یکی از نکات مهم برای ورود به این کشور اعتبار پاسپورت شما می باشد که باید بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد.

    هزینه های گذرنامه یا پاسپورت برای سفر به کشور مالزی 

    شما برای سفر خود به مالزی باید پاسپورت داشته باشید یا اگر ندارید باید دریافت کنید که برای شما هزینه هایی در پی دارد این هزینه ها عبارتند از: 

    • هزینه 1000 تومان بابت شناسه
    • هزینه 3750 تومان بابت عوارض شهرداری
    • هزینه 100000 تومان بابت تعرفه صدور گذرنامه
    • هزینه 36980 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

    عوارض خروج از کشور برای سفر به مالزی 

    شما برای خروج از کشور باید عوارض خروج خود را پرداخت نمایید. این عوارض به صورت دوره ای و سالانه اضافه می شود. یکی از نکات مهم پرداخت این عوارض این است که در هر بار سفر شما این عوارض بیشتر می شود مثلا این هزینه برای بار اول، 220 تومان می باشد شما در سفر بعدی باید 330 تومان پرداخت نمایید. شما می توانید برای پرداخت عوارض خروج به سایت sadadpsp.ir مراجعه نمایید. همچنین طبق قانون جدید علاوه بر عوارض خروج، شما باید مالیات سفر خود را نیز بپردازید.

    واحد پول کشور زیبا مالزی 

    واحد پول کشور مدرن مالزی، رینگیت می باشد. این واحد پول به صد واحد کوچکتر به نام سن یا سنت تقسیم می شود. پول های مالزی دارای رنگ خاصی می باشد که هر رنگ مشخصه یک واحد پول می باشد. 
    آبی یک رینگیت، سبز چهار رینگیت، قرمز ده رینگیت، نارنجی بیست رینگیت، سبز آبی پنجاه رینگیت، بنفش صد رینگیت می باشد.
    سکه های مالزی نیز، 1، 5، 10، 20، 50 سن یا سنت می باشد. 
    نکته : هر رینگیت تقریبا 10384 ریال در تاریخ 6 بهمن ماه 98 می باشد.

    تصویری از اسکناس

    هزینه هتل ها و اقامتگاه ها در مالزی چگونه است 

    یکی از مهم ترین نکات سفر، هتل و محل اقامت می باشد که شاید 50 درصد از هزینه ها شامل هتل و اقامتگاه شود. البته این هزینه بسته به زمانی که به مالزی سفر می کنیم، متفاوت می باشد و ایام شلوغ این هزینه ها بیشتر می شود. میانگین هزینه های هتل و اقامتگاه در مالزی به شرح زیر می باشد:

    • هتل های دو ستاره: بین 20 رینگیت مالزی تا 200 رینگیت مالزی 
    • هتل های سه ستاره: بین 25 رینگیت مالزی تا 250 رینگیت مالزی 
    • هتل های چهار ستاره: بین 90 رینگیت مالزی تا 400 رینگیت مالزی 
    • هتل های پنج ستاره: بین 140 رینگیت مالزی تا 900 رینگیت مالزی 

    البته شما آپارتمان هم می توانید در این کشور اجاره کنید و هزینه های کمتری از هتل برای شما در پی دارد مخصوصا اگر زمان سفر شما به این کشور بیش از یک هفته می باشد.

    هزینه حمل و نقل در کشور مالزی به چه صورت می باشد

    سیستم حمل و نقل در مالزی به شدت پیشرفته می باشد و شما مشکلی از این بابت نخواهید داشت. مهم ترین سیستم حمل و نقل مالزی شامل، اتوبوس، تاکسی، مترو و... می باشد که شما برای استفاده از آن ها باید بلیط تهیه نمایید. این بلیط ها تک سفره یا ماهانه هستند که هر کدام قیمت متفاوتی برای شما دارند که تک سفره 3 و ماهانه 100 رینگیت می باشد. 
    البته شما می توانید از بلیط الکترونیک مخصوص مالزی نیز استفاده کنید. این بلیط دو نوع می باشد :

    • مای رپید (MyRapid) : برای شارژ اولیه این بلیط الکترونیکی باید 15 رینگیت مالزی بپردازید و به دفعات می توانید شارژ نمایید. حداقل مبلغی که می توانید برای شارژِ بپردازید ۱۰ رینگیت می باشد.
    • تاچ اند گو (Touch ‘n Go card) : برای شارژ اولیه این بلیط الکترونیکی باید 20 رینگیت مالزی بپردازید و به دلخواه می توانید شارژ نمایید. 

    شما می توانید از تاکسی هم استفاده کنید. سیستم تاکسی رانی مالزی مثل ایران می باشد و شما باید در صف باشید، همچنین تاکسی تا پر نشود حرکت نمی کند و شما اگر عجله دارید که به مقصد برسید باید تاکسی را به صورت دربست بگیرید. هزینه تاکسی سه رینگیت می باشد که به ازای هر کیلومتز اضافه 2 رینگیت به مبلغ اضافه می شود.
    البته هزینه ها از نیمه شب تا شش صبح 50 درصد اضافه می شود. سعی کنید آدرس را دقیق به تاکسی بدهید چون اگر تاکسی اشتباه برود شما باید هزینه ها را بپردازید.

    حمل و نقل در مالزی

    هزینه خورد و خوراک در کشور مالزی چگونه می باشد

    هزینه خورد و خوراک در مالزی بسته به انتخاب شما متفاوت می باشد و نمی توان به طور دقیق از هزینه ها صحبت کرد. مثلا هزینه غذا در یک رستوران خوب بالای 100 رینگیت می شود و شما در یک رستوران متوسط می توانید نصف این مبلغ را پرداخت نمایید. همچنین قیمت رستوران های زنجیره ای نیز مثل مک دونالد از 15 تا 30 رینگیت می باشد. با این همه شما نگران هزینه های خورد و خوراک نباشید چون با هر هزینه و بودجه ای می توانید یک غذا خوب در کشور مالزی نوش جان کنید. همچنین مالزی پر از غذاهای خیابانی و ارازن قیمت می باشد که شما در سفر به مالزی باید از آن ها بازدید کنید و غذاهای محلی این کشور را نوش جان نمایید.

    هزینه تفریح و گشت و گذار در کشور مالزی 

    اکثر هزینه های تفریحی در مالزی از قیمت مناسبی برخوردار هستند و گاهی حتی رایگان نیز می باشند. ولی حداقل قیمت برای جاذبه های تفریحی از 12 رینگیت تا 300 رینگیت می باشد. مثلا هزینه های جاذبه های گردشگری در کوالالامپور مالزی به این شرح زیر می باشد:

    • ورودی باغ پرندگان کوالالامپور: 63 رینگیت مالزی 
    • شهربازی بزرگ سان وی لاگون: 202 رینگیت مالزی 
    • آکواریوم کوالالامپور: 69 رینگیت مالزی 
    • باغ پروانه کوالالامپور: 22 رینگیت مالزی 
    • شهربازی برجایا تایمز اسکوئر: 70 رینگیت مالزی
    • باغ وحش ملی مالزی: 82 رینگیت مالزی 
    • آسمان نما نگارا: 12 رینگیت مالزی 
    • گردش در حفاظتگاه طبیعی بوکیت: 70 رینگیت مالزی 
    •  باغ گیاهشناسی پردانا: رایگان
    • غارهای باتو: رایگان

    غذا در مالزی

    هزینه تماس و اینترنت در کشور مالزی

    یکی از نکات مهم در سفر برای مسافران، هزینه ی تماس و اینترنت می باشد. هزینه تماس و اینترنت در مالزی نسبت به ایران بالا می باشد. هزینه هر دقیقه مکالمه در مالزی 830 تومان می باشد که معادل 0.25 رینگیت در مالزی می باشد و هزینه اینترنت برای هر 60 مگابایت، 15 رینگیت می باشد. البته شما اگر بخواهید از خط ایران در مالزی استفاده نمایید، هزینه رومینگ شما به شدت بالا می رود، پیشنهاد ما به شما این است که برای کاهش هزینه ها، سیمکارت مالزی را تهیه نمایید. در مالزی چهار اپراتور مطرح وجود دارد که عبارتند از: 

    • ماکسیز (Maxis)
    • سلکام (Celcom)
    • دیجی (DiGi) 
    • یوموبایل (U Mobile)

    می باشند. 

    سخن آخر 

    بیشتر هزینه های سفر به کشور مالزی را به طور کامل شرح دادیم و نکات مهم را بررسی کردیم. نهایت سعی خود را انجام داده ایم تا تمام هزینه های شرح داده شده، بروز باشند ولی این هزینه ها در طول زمان تغییر می کند و حتی در ایام خاص این ارقام بیشتر یا کمتر خواهند شد. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمت گردشگری در خدمات شما عزیزان می باشد. همچنین آژانس هواپیمایی مهرپرواز پکیج های ویژه را نیز برای نوروز در نظر دارد که می توانید در تعطیلات نوروز با تور نوروز مالزی به این کشور زیبا سفر کنید و یک تعطیلات عالی را در این کشور سپری نمایید.

    کشور زیبای مالزی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW