021-88507190

رقص رنگ ها در کوچه پس کوچه های شهر

گردشگری ش.مافی 19 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از رنگارنگ ترین و خوشگل ترین خونه هایی که میتونی از نزدیک ببینی محله ی بالات در شهر زیبای استانبول می باشد.بالات سنتی و قدیمی ترین محله در مجاورت ساحل غربی استانبول است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    رقص رنگ ها در کوچه پس کوچه های شهر 

    یکی از رنگارنگ ترین و خوشگل ترین خونه هایی که میتونی از نزدیک ببینی محله ی بالات در شهر زیبای استانبول می باشد.
    یکی از آرام ترین و جذاب ترین محله های استانبول بالات که منطقه مسیحی های استانبول هم هست، مردم خونگرم و دوست داشتنی آن در کنار هم پذیرایی توریست های زیادی از اقصی نقاط جهان هستند. بالات سنتی و قدیمی ترین محله در مجاورت ساحل غربی استانبول است این محله زیبا از قدیم الایام محل سکونت و زندگی یونانی ها و یهودی ها بوده است.
    اگر میخواهید در سفر خود به چند دهه قبل هم سفر کنید حتما بالات را جز گردشگری خود در سفر به استانبول قرار دهید. در کوچه پس کوچه های رنگی بالات میتوان خاطرات کودکی و دور گذشته رو ورق زد،رخت و لباس هایی که از گوشه کنار خانه ها آویزان شده اند.
    سر و صدای جذاب کودکان که با بازی ها و شلوغ بازی ها برای چند لحظه به خاطرات کودکی پرت می کند و یاد آور دوران تکرار نشدنی کودکی هایمان است. این محل زیبا یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری محسوب میشود.

    رنگی ترین محله استانبول

    در کنار محله جذاب رنگی رنگی  بالات از فنر و فاتح هم دیدن کنید 

    فنر و فاتح دوتا از قدیمی ترین و تاریخی ترین محله های استانبول هستن که در مجاورت محله زیبای بالات قرار دارند. اکثر جاذبه های تاریخی در این سه منطقه است این مناطق در فهرست میراث جهانی هم ثبت شده !!!
    محله زیبای بالات چند دهه قبل پذیرای یهودی نشین ها بوده با وجود رفتن یهودی ها از این مناطق آثار زیبا و تاریخی زیادی از آنان به جا مونده که در خانه ها مغازه ها هنوز میتوان این آثار را مشاهده کرد. محله فنر که در کنار محله بالات قرار دارد در زبان یونانی به معنی فانوس است از صدها سال قبل محل زندگی یونانی ها بوده است البته امروزه این محله تنها به یونانی ها تعلق نداد و همه قشری را شامل میشود. از محله فاتح به عنوان تاریخی ترین منطقه استانبول هم یاد می شود این محله در زمان حکومت یونانی ها به عنوان مرکز فرهنگی شناخته می شده است. 
    مسجد فاتح پس از فتح شهر که  توسط سلطان محمت پس از گذشت ده سال ساخته شد، امروزه به یکی از جاذبه های مهم گردشکری تور ترکیه و استانبول تبدیل شده است.  

    بالات خوشگل ترین محله استانبول
    پیاده روی اجباری در محله بالات 

    در سفر به استانبول حتما یکی از الویت های سفر خود را قدم زدن در محله رنگی رنگی بالات قرار دهید. قدم زدن در قدیمی ترین منطقه استانبول و مشاهده رقص رنگ ها از گوشه و کنار محله یکی از جذاب ترین پیاده روی ها در سفر به استانبول می باشد. این محله مملو از کافه و رستوران های محلی که می توانید هنگام خستگی، توقفی داشته باشین و از غذاها و دسرهای خوشمزه ترکی لذت ببرین.
    با هر وسیله عمومی می توان به محله زیبای بالات رفت و دسترسی خوبی برای گردشگران در تور استانبول دارد.

     تاریخی ترین محله استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW