021-88507190

بالن سواری در یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا

گردشگری ش.مافی 19 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کاپادوکیا به بالن های رنگی رنگیش معروفه از کل دنیا میان اینجا که بتونن این صحنه خاص معرکه رو نزدیک طلوع آفتاب ببینن و آرامش بی نظیری در دل صخره ها و آسمون آبی آن تجربه کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بالن سواری در یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا 

    ترکیه کشوری با بی نظیرترین نقاط گردشگری یکی از نقاط مهم و دوست داشتنی برای گردشگران از اقصی نقاط جهان است. هر شهر آن بسته به تاریخ و طبیعت زیای آن سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد.
     از ساحل های بی نظیر آن تا نقاط تارخی آن امروز می خواهیم سفری بی نظیر به شهر زیبای کاپادوکیا آن معروف به شهر بالن ها داشته باشیم شهر در دل صخره ها و آتش فشان ها شهری که ساخت آن بدست طبیعت بوده و بشر در آن دخالتی نداشته است.

    بالن سواری در زیبا ترین شهر صخره ای دنیا
    بالن سواری در تاریخی ترین شهر توریستی ترکیه 

    کاپادوکیا شهری تاریخی و بی نظیر که در قلب ترکیه قرار دارد این شهر زیبا تاریخی ترین شهر ترکیه است که گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند این شهر نزدیک قونیه ترکیه شهر مولانا می باشد.
    کاپادوکیا به بالن های رنگی رنگیش معروفه از کل دنیا میان اینجا که بتونن این صحنه خاص معرکه رو نزدیک طلوع آفتاب ببینن و آرامش بی نظیری در دل صخره ها و آسمون آبی آن تجربه کنن.
    بالن 20 تا 30 نفر ظرفیت داره و باید از چند روز قبل رزرو کنید. حدود 200 بالن با تشریفات خاص ساعت پنج صبح مسافراشون رو سوار می کنند، مشعل بزرگ بالن روشن میشه با گرم شدن و سبک شدن وزنش آروم آروم از زمین بلند میشه یک ساعت زمان این پروازه و آخرش وسطه صخره ها فرود میان و همون جا به افتخار این فرود بی نظیر و ناب نوشیدنی مخصوص خودشون رو مینوشن.


    بالن سواری
    یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا 

    فقط سه شهر در دنیا هستن که خانه ای آن از دل صخره ها و سنگ ها بیرون اومدن،کاپادوکیا معروف ترین و زیبا ترین آن هاست و از طرف یونسکو جز میراث فرهنگی جهانی نیز معرفی شده است.
    خوابیدن توی اتاقی که با تراشیدن سنگ تو دل صخره ها درست شده حس خاصی داره اما جز این داستان فکر کن هر روز صبح  پنجره اتاقت رو به آسمونی باز بشه که پر از بالن های رنگی رنگیه...
    این منظره بی نظیر می تونید در تور های ترکیبی ترکیه تجربه کنید .

    بالن سواری در کاپادوکیا

    زیبا ترین مناطق تاریخی و طبیعی کاپادوکیا 

    به جز بالن سواری و تماشای منظره معرکه بالن ها در آسمان و لذت بردن از طبیعت بی نظر آن کاپادوکیا یکی از تاریخی ترین مناطق ترکیه است که دارای کلی مناطق تاریخی و طبیعی می باشد از مهم ترین های آن عبارتند از :
    خانه های لانه کبوتری معماری اصیل منطقه را یادآور می شوند این منطقه در اوخر قرن هجدهم و نوزدهم ساخته شده است.
    شهر زیر زمینی درینکویو مهیج ترین بخش منطقه کاپادوکیه است. این منطق در زمان حفر و کندن زمین ها توسط کارگران کشف شده است این شهر زیرزمینی دارای کلی آثار و نشانه از آیین کهن زرتشتیان ایران باستان است.
    پاسابگ یکی از مناطق جذاب معروف به دودکش های جنی و پری کاپادئکیه است.
    از دیگر مناطق مهیج و زیبای آن می توان به قلعه یوچی سار ،صومعه سرای سلیمه پارک ملی گورمه و... اشاره کرد.

    روزانه از شهرهای استانبول (پرواز استانبول) و دیگر شهرهای ترکیه پروازهای زیادی به شهر زیبای کاپادوکیه انجام می شود و شما می توانید با یک سفر یک ساعته به این شهر بی نظیر سفر کنید.

    زیباترین شهر صخره ای دنیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW