021-88507190

خوشمزه هایی را که در سفر به زیباترین شهر ترکیه نباید از دست داد

راهنمای سفر ش.مافی 21 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خوشمزه هایی را که در سفر به زیباترین شهر ترکیه نباید از دست داد 

    یکی از مهم ترین نکات در سفر غذا و رستوران های خوب است و یکی از نکات هائزه اهمیت برای مسافران و گردشگران می باشد. مسافران دوست دارند غذا های جدید و خوشمزه ای که میتوانند در کشور که به آن سفر می کنند را بشناسند و درباره آن و بهترین مکان هایی که آن را ارائه می دهند بیشتر بدانند.
    امروز دوست داریم به سمت استانبول زیباترین شهر ترکیه سفر کنیم و از خوشمزه ترین و معروف ترین غذا های خیابونی آن بگوییم و برای سفرتان در آینده راهنمایی خوبی باشیم با ما همراه باشید. ترکیه یکی از بهترین کشور های پیش رو در صنعت گردشگری می باشد در کنار این صنعت فرهنگ غذایی آن هم بی تاثیر نیست و غذا های ترکی جز محبوب ترین و خوشمزه ترین غذا های دنیا قرار دارد.
    وقتی به غذا ها و خوشمزه های ویژه ترکیه نگاه می کنیم انواع غذا ها و ذائقه ها را در غذا های ترکی مشاهده می کنیم ،از انواع سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی، انواع سوپ و خورشت، کباب های معروف آن، صبحانه که یکی از مهم ترین وعده های غذایی است و توجه خوبی به آن می شود.
    استانبول یکی از بهترین و زیباترین شهر های ترکیه در تور ترکیه می باشد به علت تنوع گردشگری که در آن مشاهده می شود جز یکی از بهترین و مهم ترین شهر های توریستی ترکیه شناخته می شود. یکی از جذاب ترین گردشگری های آن خوشمزه گردی های خیابونی آن است که توجه گردشگران و توریست های زیادی را به خود جلب می کند با ما برای آشنا شدن بعضی از محبوب ترین خوشمزه های استانبول همراه باشید.

    خوشمزه های استانبول

    خوشمزه ای به نام سیمیت  Simit

    عطر خوش نان تازه آغشته به کنجد که برشته شده در کنار یک لیوان چای ترکی واقعا قابل گذشتن و گذر کردن نیست. سیمیت یکی از خوشمزه های استانبول است که طرفدار های ویژه ای میان مردم ترکیه و گردشگران دارد.

    نان خوشمزه ترکی

    جذاب خوشمزه، میدیه دولما Midye dolma

    طعم عجیب و خوشمزه صدف با برنج و سبزیجات طمع دار شده همراه با طمع دوست داشتنی صدف کنار لیمو ترش کنار هم طعم معرکه رو تشکیل میدن این غذا هم جزو یکی از جذاب ترین های استانبول که امتحانش خالی از لطف نیست.

    خوشمزه دریایی با برنج

    تاووک پیلاو Tavuk Pilav، مرغ مزه دار همراه با برنج خوشمزه 

    طمع برنج و مرغ برای ما ایرانی ها طمع دور از ذهنی نیست ولی این غذای خوشمزه ای ترکی که مخلوط بی نظیر مرغ طمع دار شده و برنج و سبزیجات کنار هم می باشد جز یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذا های کامل ترکیه و استانبول می باشد.

    تصویری از تاووک پیلاو

    بالیک اکمک Balik-ekmek، ماهی برشته شده خوشمزه 

    از ماهی میتوان از یکی از محبوب ترین غذا های دنیا نام برد  که در تمام دنیا طرفدار های خاص خودش را دارد. در شهر زیبای استانبول هم توجه ویژه ای به این خوشمزه لذیذ شده است.  طمع معرکه ی ماهی میزه دار شده برشته شده همراه با سبزیجات و لیمو و ادویه مخصوص مزه کم نظیری را می توان تجربه کرد این یکی از سادویج های دریایی محبوب ترکیه است.

    خوشمزه دریایی استانبول

    لحم‌‌عجین Lahmajoun، خوشمزه محلی و اصیل نان و گوشت 

    گوشت و کباب محبوبیت ویژه و خاصی در میان ترک ها دارند، کباب یک سبک زندگیه ترکی محسوب می شود. نون محلی اغشته به روغن و کره با ادویه مخصوص یه عالمه گوشت طمع دار شده میون گوجه و سبزیجات عطر خوش فلفل و طمع ترش و لذیذ لیمو کنار یه سالاد خوشمزه امتحان ویژه ای که از دست دادنش اصلا چیز جالبی نیست و حسرت انگیز هم می تواند باشد این غذا محلی و خوشمزه را از دست ندین.

    خوشمزه خاص استانبول

    تانتونی Tantuni و دوروم Dürüm دو غذای شبیه ولی متفاوت ولی خوشمزه 

    کباب و محبوبیت ویژه آن در ترکیه باز هم غذا های معرکه را رقم زد. نان محلی کنار گوشت کبابی خوشمزه و طمع لذیذ آن کنار سبزیجات و پیاز طمع معرکه ای را پیشنهاد می دهد فرق این دوتا غذای خوشمزه در تند بودن آن است تانتونی را به طمع تند و تیزش می شناسند و محبوبیت ویژه ای هم این تند و تیز  بودن دارد .این دوتا غذا رو از دست ندین.

    خوشمزه های عجیب استانبول

    کومپیر Kumpir، سیب زمینی شکم پر 

    سیب زمینی را می توان جز محبوب ترین سبزیجات حال حاضر ازش نام برد چه در حالت تنوری ابشه چه سرخ کرده چه آپز در هر صورت غذای جذاب و دوست داشتنی می باشد و همه دوستش دارند در گوشه و کنار خیابون های استانبول این جذاب خوشمزه رو با یه عالمه مخلفات دوست داشتنی و یه عالمه پنیر یک خوراکی جذاب دوست داشتنی رو رقم میزنه که محبوبیت خیلی خوبی میان مردم و گردشگران دارد.

    سیب زمینی جذاب استانبول

     

    بورک Börek جذاب دوست داشتنی

    معروف ترین غذای صبحونه ترکیه بورک که یکی از لذیذ ترین و خوشمزه ترین غذا های ترکیه محسوب می شود البته در زمان های به غیر از صبحانه هم از این غذای جذاب که در خمیر مخصوص با پنیر و سبزیجات سرو می شود لذت برد.

    تصویری از بورک

    کوکورچ Kokoreç، گوشت لذیذ و پیچیده شده 

    یکی از غذا های عجیب و خاص ترکیه میتوان به کوکورچ، گوشت پیچیده شده در روده گوسفند اشاره کرد که با ادویه جات و لیمو و... مزه دار شده و روی آتش به بهترین شکل کباب می شود البته این غذا باب میل همه نیست ولی طمع خاص و ویژه را دارد و یکی از خاص های خوشمزه ترکیه محسوب می شود و امتحان آن خالی از لطف نیست.

    کباب مخصوص استانبول

    کباب ترکی Döner kebab، محبوب و معروف ترین 

    یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذا ترکیه که شهرت جهانی دارد و اکثر نقاط جهان نیز طبخ می شود کباب ترکی است. این غذا در صدر لیست لذیذ ترین غذا های ترکی نام دارد. هنگام قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر در هر گوشه کناری این جذاب خوشمزه رو میتونید ببینید و پیشنهاد ویژه ما این است که حتما امتحان کنید و از طمع خوب و عالی آن لذت ببرین.

    دونر کبابی معروف ترکیه

    پیده Pide، خاص و جذاب 

    یکی از دیگر خوشمزه های ترکیه پیده است یه نوع خاص نون که به شکل خاصی اون رو میپیچن و بسته به سبک آن انوع چیز ها خوشمزه را درونش میریزن و آغشته به پنیر فراوان آماده برای خوردن می شود. این هم یکی از جذاب های دوست داشتنی ترکیه است و طرفدار های زیادی میان مردم ترکیه و گردشگران دارد و غذا کاملی محسوب می شود.

    پیده خوشمزه استانبول

     حرف های آخر خوشمزه گردی

    امروزه ترکیه به یکی از نقاط خوب و خاص گردشگری تبدیل شده و سالانه میلیون ها توریست به این کشور (تور استانبول) زیبا سفر می کنند.
    باهم سری به کوچه پس کوچه های استانبول برای خوشمزه گردی زدیم و با خوشمزه های معروف و محبوب آن آشنا شدیم حتما در سفر به استانبول، امتحان این خوشمزه های دوست داشتنی را از دست ندهید و خودتان را به ضیافتی لذیذ از خوشمزه های آن دعوت کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW