021-88507190

برای سفر به بالی چه لباس هایی باید در چمدانمان قرار دهیم؟

راهنمای سفر م.مقیمی 21 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای بستن چمدان برای سفر به بالی
    برای سفر به بالی چه لباس هایی باید همراه خود داشته باشیم؟

    یکی از مهمترین دغدغه ها در ابتدای برنامه ریزی برای هر سفری، بستن چمدان و جمع آوری لباس هایی است که احتمالا در مدت زمان اقامت مان در یک کشور غریبه به کارمان می آید.اگر شما هم قصد سفر به بالی را دارید و این دغدغه برایتان ایجاد شده است، این مطلب برای شماست! با خواندن این مطلب دقیقا متوجه می شوید که باید کدام یک از لباس هایتان را در چمدانتان قرار دهید و با چه وسایلی راهی سفر به بالی شوید.در بالی با آب و هوای گرمسیری رو به رو خواهید شد و با وجود سواحل آفتابی، جنگل های متراکم و غیر آفتابی و ارتفاعات بالی، به لباس های مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد و بسته به علایق تان و اینکه می خواهید زمان تان را در بالی در کدامیک از این مناطق بالی سپری کنید، باید چمدان خود را جمع آوری کنید. در بالی احتمالا نیاز پیدا می کنید که چند لایه لباس بپوشید تا در صورت گرم و سرد شدن هوا به راحتی بتوانید لایه های لباستان را کم و زیاد کنید.

    راهنمای بستن چمدان برای سفر به بالی

    چند نکته ابتدایی برای انتخاب لباس هایتان برای سفر به بالی
    هر ساله بالی میزبان بیش از 4 میلیون توریست است و بر خلاف آداب و رسوم و سنت های محکمی که در بالی وجود دارد، فرهنگ بالی بر پایه مهمان نوازی است و با همه فرهنگ های مختلف کنار می آید. به همین دلیل هیچ گونه باید و نباید خاصی برای سبک لباس پوشیدن در بالی وجود ندارد، مگر اینکه بخواهید از معابد و اماکن مذهبی بالی بازدید داشته باشید. آب و هوای بالی اکثرا مرطوب است، اما میزان رطوبت در قسمت های مختلف بالی یعنی در نقاط ساحلی و کوهستانی آن متفاوت است. در ادامه یک به یک به شما می گوییم که برای اقامت و گشت و گذار در هر نقطه از تور بالی به چه لباسی نیاز پیدا خواهید کرد.

    راهنمای بستن چمدان برای سفر به بالی

    اطلاعات مهم در مورد آب و هوای بالی
    بالی در جنوب خط استوا واقع شده است و به همین دلیل آب و هوای گرمسیری دارد. این جزیره در تمام اوقات سال مرطوب است، اما در قسمت سواحل جنوبیش رطوبت کمتری دارد و به اصطلاح خشک تر است. در بالی کلا دو فصل وجود دارد: فصل خشک و فصل بارانی. فصل بارانی سال در بالی معمولا از ماه اکتبر شروع می شود و در اواسط ماه مارچ پایان پیدا می کند.در طول فصل بارانی، هوای بالی هنوز هم گرم است، اما با این وجود یک سری از مناطق کوهستانی بالی نظیر کینتامانی، موندوک و بدوگول کمی خنک تر می شود. بادها در قسمت های ساحلی بالی کمی شدید است و هوا برای چند ساعتی در بعد از ظهر بارانی می شود. اگر می خواهید در فصل بارانی سال به بالی سفر کنید، بهتر است که لباس هایتان را به گونه انتخاب کنید که بشود آن ها را به صورت لایه لایه پوشید. علاوه بر این بهتر است که یک لباس بارانی نیز همراه خود داشته باشید. 
    وقتی فصل بارانی سال در اواسط ماه مارچ پایان پیدا می کند، آسمان بالی آبی تر می شود و هوای بالی به خاطر باران پی در پی چند ماه گذشته اش، از همیشه تمیزتر و تازه تر می شود. در فصل غیر بارانی سال در بالی، آفتاب گرمی تابش پیدا می کند. اما بعد از ظهرها علی الخصوص در ارتفاعات بالی، هوا معتدل تر می شود. به شما توصیه می کنیم که برای سفر به بالی در این فصل لباس های نخی نازک همراه خود داشته باشید تا گرمای هوا اذیتتان نکند.

    تصویری هوایی از شهر بالی

    لباس های مناسب برای سواحل جنوبی بالی
    سواحل جنوبی بالی مثل کوتا، سمینیاک، کانگو و شبه جزیره بوکیت از مشهورترین مناطق گردشگری بالی هستند که با وجود سواحل زیبا و امکانات تفریحی شان نظیر موج سواری و همین طور کافه ها و رستوران های جذابشان مورد علاقه توریستان قرار گرفته اند. اگر شما هم می خواهید که در سواحل جنوبی بالی اقامت داشته باشید، باید حتما لباس های خنک به همراه داشته باشید. حتما هم لباس شنا به همراه داشته باشید و برای موج سواری نیز حتما لباس خنک به تن داشته باشید تا اسیر آفتاب سوختگی نشوید.بهتر است که کلاه آفتابگیری را نیز فراموش نکنید و آن را حتما در چمدانتان قرار دهید!

    لباس های مناسب برای سواحل جنوبی بالی

    لباس های مناسب برای ارتفاعات شمالی بالی
    ارتفاعات شمالی بالی که شامل اوبود، کینتامانی و موندوک می شود، بهشتی برای دوستداران مناطق کوهستانی و جنگلی هستند. هوای این نقاط از بالی نیز گرمسیری و آفتابی است. اما به هر حال در هر فصلی از سال، هوای این مناطق از بالی علی الخصوص در شب ها به نسبت مناطق کم ارتفاع تر بالی، چند درجه ای خنک تر است. به همین دلیل بهتر است که یک شال و یک سوییشرت نازک به همراه خود داشته باشید. اگر هم می خواهید که از قله های آتشفشانی بالی دیدن کنید، حتما کتونی مناسب یا بوت های کوهنوردی، یک ژاکت بارانی و لباس های گرم همراه خود داشته باشید که حتما لازمتان می شوند!

    اطلاعات مهم در مورد آب و هوای بالی

    لباس های مناسب برای بازدید از معابد بالی و شرکت در جشن های بالی
    برای بازدید از معابد بالی و اماکن مذهبی آن باید از فرهنگ مردم بالی پیروی داشته باشید. حتما لباسی به تن داشه باشید که بازوان و شانه هایتان را پوشش دهد. هم مردان و هم زنان باید نوعی پارچه محلی را مثل دامن به روی کمرشان ببندند و این گونه وارد معابد بالی شوند. مردم بالی به این پارچه سارونگ می گویند.
    اگر هم می خواهید که در یکی از جشن های بالی شرکت کنید، باید یک سری لباس های خاص بپوشید.زنان معمولا لباسی به نام کبایا را تنشان می کنند.این لباس نوعی پیراهن رنگارنگ نخی بلند است.کافی است که نوعی پیراهن این شکلی به همراه داشته باشید، موهای خود را جمع کنید و خیلی ساده برای رفتن به مهمانی سنتی آماده شوید.
    مردان هم برای رفتن به جشن های بالی لباس به نام کاین را به تن می کنند. این لباس نوعی پیراهن ساده است که معمولا به رنگ های قهوه ای یا مشکی است. شما هم می توانید با پوشیدن چنین لباسی و بر سر گذاشتن یک نوع پوشش سر به نام اودنگ راهی جشن های سنتی بالی شوید.

    لباس های مناسب برای بازدید از معابد بالی

    لباس مناسب برای موتور سواری در بالی
    در بالی مردمانی را می بینید که پشت موتورهایشان نشسته اند و شلوارهای بلند و یک ژاکت به تن کرده اند. احتمالا شما هم به محض دیدن آن ها این سوال برایتان پیش بیاید که در این گرمای هوا چرا چنین پوششی به تن دارند؟! جالب است که بدانید این نوع لباس به رانندگان موتورسیکلت کمک می کند که از آفتاب سوختگی و خراشیده شدن پوستشان در امان باشند. به هر حال بهتر است که شما هم برای تجربه موتورسواری در بالی از سبک پوشش آن ها تا حدی تقلید کنید و حتما یک جفت کتونی، یک تی شرت آستین بلند و یک شال به همره خود داشته باشید تا جلوی دهانتان قرارش دهید تا از گرد و خاک در امان باشید و به هیچ عنوان کلاه ایمنی را نیز فراموش نکنید.
    برای رزرو تور ارزان بالی و بلیط ارزان هواپیما می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    لباس مناسب برای موتور سواری در بالی


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW