021-88507190

این 7 مورد از جذاب ترین ها را از دست ندهید

راهنمای سفر ش.مافی 22 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
عطر خوش شیرینی در همه کوچه پس کوچه های شهر های ترکیه قابل حس شدن است عطر و بوی معرکه ای که قالب در سراسر کشور جاری است. امروز از هفتا از خوشمزه های سرد و گرم ترکیه می گوییم با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    این هفتا جذاب را حتما تجربه کنید

    خوردن یکی از جذاب ترین و مهیج ترین کار هایی که میتوان همیشه انجام داد. این نکات در سفر که از اهمیت ویژه ای هم برخوردار است و یکی از نکات اصولی یک سفر خوب محسوب می شود. حالا اگه به جز غذا های اصلی دسر مخلفات هم به اون خوشمزه ها اضافه بشه که دیگه نور علا نور میشه برای یک سفر جذاب امروز از هفتا از خوشمزه های سرد و گرم ترکیه می گوییم با ما همراه باشید.

    خوشمزه ترین دسر های ترکیه

    جذاب خوشمزه خیلی معروف ترکیه (باقلوای ترکیه )

    اگر از طرفدارای شیرینی هستین و یکی از بهترین پیشنهاد های ما باقلوای جذاب ترکیه است که طرفداری زیادی میان مردم و گردشگران دارد و یکی از جذایبت سفر به ترکیه خوردن این خوشمزه جذاب ترکیه است که میان مردم کشور خودمان هم محبوبیت خاص و ویژه ای دارد.
    باقلوا از کنار هم قرار دادن یه خمیر خاص و مخصوص چند لایه ای با حجم زیادی از پودر آجیل که محبوب ترین آن پسته، گردو، بادام است و در آخر یه شهد بی نظر که یا شکر و آب یا مخلوط عسل با آب و زعفران روی آن ریخته می شود. این یکی از خوشمزه ترین دسر های ترکیه محسوب می شود.

    باقلوای معروف ترکیه

     خوشمزه ترین معروف به کازان دیبی ترکیه

    یکی از هوس انگیز ترین خوشمزه های ترکیه کازان دیبی است که یک پودینگ کاراملی خوشمزه است طرز تهیه آن کار آسانی نیست و مهم ترین نکته آن اون ته دیگ خوشمزه آن است. 
    پودینگ جدا تهیه می شود رو در یک قابلمه اون کارامل جذاب ریخته می شود تا بستن آن و شکل گیری آن برای یک خوشمزه زمان و اندکی صبر لازم است در هرجای ترکیه می توان این دسر جذاب را دید و از طمع معرکه ی آن لذت برد.

    معروف خوشمزه ترکیه

     شیر برنج معروف به فیرین سوتلاچ ترکیه 

    یکی دیگر از جذاب های محبوب میان گردشگران در سفر به ترکیه سوتلاچ است یکی از خوشمزه های بی نظیر ترکیه است و محبوبیت ویژه میان توریست ها دارد و امکان ندارد امتحان آن در سفر به یک بار خلاصه شود و امکان ندارد کسی این خوشمزه بی نظیر را برای بار چندم امتحان کند باز هم دلش نخواهد پیشنهاد ویژه ما به شما امتحان آن در سفر به ترکیه است. این دسر خوشمزه از ترکیب برنج، شیر، آب، شکر و کره درست می شود.

    شیر برنج خاص معروف به سوتلاچ

    رشته های میان پنیر و شربت غلیظ شده معروف به کونفه

    عطر خوش شیرینی در همه کوچه پس کوچه های شهر های ترکیه قابل حس شدن است عطر و بوی معرکه ای که  قالب در سراسر کشور جاری است. رشته های مخصوص در هم پیچیده شده میان لایه ای زخیمی از پنیر مخصوص و شربتی که عطر معرکه و شکل جذابی به آن می بخشد. کونفه معروف را تشکیل می دهد.این دسر جذاب در کنار سواحل آنتالیا (تور آنتالیا) در کنار یک لیوان چای ترکی یکی از بهترین خاطراتی است که می توان در این کشور رقم زد و از آن لذت برد. 

    خوشمزه ای به نام کنوفه

    دسر آجیلی و میوه ای معروف به آسور ترکیه

    یکی از جذاب ترین دسر های گیاهی و جز معروف ترین ها هم محسوب می شود میتوان به آسور اشاره کرد این دسر فوق العاده خوشمزه از کنار هم قرار گرفتن میوه های خشک و تازه در کنار آجیل و یه مخلوط مخصوص تهیه می شود و جز یکی از خوشمزه ترین های ترکیه میتوان از آن نام برد و امتحان آن خالی از لطف نیست.

    دسر آجیلی میوه ای ترکیه

    لقمه خوشمزه و شیرین ترکیه معروف به لقمه ترکی

    اگر در هنگام قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر های ترکیه، در گوشه و کنار گوی های آغشته به شربت غلیظی به چشمتان خورد به راحتی از آن گذر نکنید و آن را امتحان کنید. این یک میان وعده جذاب است و بسیار خوش عطر و مزه است.

    لقمه معروف ترکیه

    خاص ترین دسر را میتوان تاووک گوگسو معرفی کرد

    یکی از خاص های جذاب ترکیه با اسمی عجیب می توان به تاووک گوگسو اشاره کرد. طعمی متفاوت و خاص ولی بی نظیر از کنار هم قرار گرفتن یه مخلوط پودینگی شیری و مرغ تهیه می شود طعمی خاص که امتحان آن حتما پیشنهاد می شود.
    این دسر در کنار طعم معرکه ی وانیل و دارچین سرو می شود و یکی از محبوب ترین ها میان گردشگران و توریست ها است. این پودینگ رو حتما در سفر به استانبول (تور استانبول) امتحان کنید.

    دسر عجیب ترکی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW