021-88507190

7 سوغاتی که فقط از روسیه می توانید بخرید

راهنمای سفر م.مقیمی 27 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روسیه کشوری است که می توان از آن سوغاتی های بسیار جذاب و به یادماندنی تهیه کرد، سوغاتی هایی که لبخند را به چهره دوستان و خانواده تان خواهد آورد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سوغاتی هایی که فقط از روسیه می توانید بخرید
    روسیه کشوری است که می توان از آن سوغاتی های بسیار جذاب و به یادماندنی تهیه کرد، سوغاتی هایی که لبخند را به چهره دوستان و خانواده تان خواهد آورد. درست است که کل دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است و شما می توانید در هر جایی هر جنسی را پیدا کنید. اما یک سری سوغاتی وجود دارد که فقط و فقط در روسیه می توانید آن ها را خریداری کنید. در ادامه این سوغاتی های روسیه را به شما معرفی می کنیم.

    سوغاتی هایی که فقط از روسیه می توانید بخرید

    ظروف چینی سلطنتی
    برای دو قرن، یک کارخانه ظروف چینی در روسیه برای خانواده سلطنتی رومانوف ظرف های نفیسی را تولید می کرده است و این ظروف نقشی اساسی در زندگی روزانه این خانواده سلطنتی داشته است. حالا با گذشت این همه سال، شما هم می توانید درست مثل یک خانواده سلطنتی روسیه ای، این ظروف را خریداری کنید و آن ها را در خانه تان داشته باشید.

    ظروف چینی سلطنتی

    شال های روسی
    مدل های متنوعی از شال های روسی وجود دارد. برای مثال یک نوع شال به نام پاولوپوسادسکی در روسیه فروخته می شود که نامش را از شهر تولیدکننده آن گرفته است. این شال ها به خاطر طرح های گلدارش و زیبایی و ظرافتی که دارند، شهرت یافته اند. این شال ها دقیقا شبیه شال هایی هستند که خانم های روسیه ای دویست سال پیش سر می کرده اند. به همین دلیل است که خرید شال های روسی یک یادگاری ارزشمند و یک سوغاتی نفیس از تور روسیه به حساب می آید. این شال ها شما را از سرمای زمستان دور می کنند و زیباییشان جلوه جذابی به استایلتان می دهند.

    شال های روسی

    سرامیک های گژل
    این سرامیک های سفید رنگ و آبی رنگ که از سال 1802 در حومه شهر مسکو تولید می شوند، خاص ترین سوغاتی روسیه و بهترین یادگاری از این کشور می باشند. این سرامیک ها با رنگ های زیبا و طرح های گلدارشان، بسیار زیبا و جذاب هستند. اگرچه امروزه نمونه سرامیک های گژل را می توانید در کشورهای دیگر نیز پیدا کنید، اما بهترین و زیباترین نمونه های آن در روسیه پیدا می شوند و بهتر است که آن ها را از خود کشور روسیه تهیه کنید.

    سرامیک های گژل

    آثار مینیاتوری پالخ
    قدمت سنت نقاشی روی چوب در روسیه به قرن 12 بر می گردد و هنوز که هنوزه در یک سری از روستاهای روسیه به قوت خودش باقی مانده است که مهمترین و مشهورترین شان پلاخ است. کشیدن این نقاشی های مینیاتوری زمان زیادی می برد و به همین دلیل هدیه ای ارزشمند و سوغاتی بی نظیری از کشور روسیه محسوب می شود.

    آثار مینیاتوری پالخ

    کپی آثار هنری فابرج
    کارل گوستاو فابرج یک هنرمند و جواهرساز سنت پترزبورگی بوده است که تخم مرغ های عید پاک را با دیزاین های خاص برای خانواده های سلطنتی روسیه ای درست می کرده است و بخشی از آثار او در موزه ارمیتاژ نگهداری می شوند. امروزه شما می توانید کپی آثار هنری این هنرمند شاخص روسیه ای را در سراسر کشور روسیه تهیه کنید. این تخم مرغ ها از طلا یا نقره درست می شوند و با مروارید، عاج، یاقوت یا الماس تزئین می شوند و با قیمتی بسیار کمتر از نسخه اصلی آن ها به فروش رسانده می شوند و به همین دلیل برای سوغاتی مناسب هستند.

    کپی آثار هنری فابرج

    شکلات روسی
    وقتی صحبت از شکلات می شد، بلژیک اولین کشوری است که به ذهن خطور می کند. اما در روسیه هم شکلات های خوب و با کیفیتی از دیرباز تولید می شود که در نوع خودشان بی نظیر هستند. تا قبل از انقلاب روسیه، قنادی آبریکوسوف و پسران بیش از 800 مدل شکلات را تولید می کردند. اما با این حال امروزه نیز شکلات های خوب و متنوعی در روسیه تولید می شوند که احتمالا شما هم با دیدن آن ها در ویترین فروشگاه ها برای خوردن یک عالمه شکلات وسوسه خواهید شد. توصیه ما به شما این است که اگر عاشق شکلات هستید و یا قصد خرید شکلات را به عنوان سوغاتی از روسیه دارید، حتما به شکلات فروشی های معتبری مثل آلنکا (Alenka ) و بابائوسکی (Babaevsky) در روسیه سر بزنید.

    شکلات روسی

    غذای فضانوردان
    غذای فضانوردان روسیه ای یکی از جذاب ترین و خاص ترین سوغاتی های روسیه به شمار می آید. این غذا نه تنها خوشمزه است، بلکه از مواد طبیعی درست شده است و بسته بندی زیبایی نیز دارد و به همه این دلایل سوغاتی خوبی محسوب می شود که فقط و فقط از روسیه می توانید آن را تهیه کنید. این سوغاتی را می توانید از موزه بوران یا غرفه شماره 26 در پارک ودنخا در مسکو که از جاذبه های گردشگری روسیه محسوب میشود و یا در ایستگاه های مترو مسکو تهیه کنید. به شما قول می دهیم که دوستان و خانواده تان از دیدن این سوغاتی و امتحان کردن طعم و مزه غذای فضانوردان شگفت زده خواهند شد.اگر شما هم قصد سفر به روسیه را دارید، می توانید برای رزرو تور ارزان روسیه با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    غذای فضانوردان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW