021-88507190

داروهای ممنوعه در سفرهای خارجی

راهنمای سفر ش.مافی 04 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از نکات مهم در سفر رعایت قوانین و ضوابط کشوری است که به آن سفر می کنیم و رعایت نکردن و قوانین و مقرارت آن کشور گاهی جریمه های سنگین و پیگیری های قانونی را برای مسافران در پی دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    داروهای ممنوعه در سفرهای خارجی

    یکی از نکات مهم در سفر رعایت قوانین و ضوابط کشوری است که به آن سفر می کنیم و رعایت نکردن و قوانین و مقرارت آن کشور گاهی جریمه های سنگین و پیگیری های قانونی را برای مسافران در پی دارد. یکی از مهم ترین این قوانین می توان به حمل دارو در زمان سفر اشاره کرد. حمل بعضی از دارو ها برای مسافران در اکثر کشور ها ممنوع است و دارای قوانین و مقررات خاص و ویژه ای میباشد .

    و فقط داروهای قاچاق شامل این قانون نیستند داروهایی مانند قرص های خواب آور نیز می تواند در سفر های خارجی گردشگران را دوچار مشکل های زیادی کند. در کشور بالی، ژاپن و امارات متحده عربی (تور دبی) داروهای کدئین، پزودوافدرین نظیر قرص‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، مرفین و دگزامفتامین، در لیست داروهای ممنوعه این کشور ها قرار دارد.

    در کشور تایلند، کانادا و ویتنام گردشگران ملزم به ارائه مجوز یا نامه کتبی از پزشک معالج خود برای حمل و دز مصرفی داروهای خود هستند در غیر این صورت مشمول جریمه های سنگین و حتی وارد شدن به کشور مقصد می باشند.
    حتی در بعضی از کشور ها عدم ارائه مجوز دارو برای دارو های خاص منجر به پیگرد قانونی مسافران می شود. در بعضی از کشور ها نظیر بالی، تایلند و ویتنام حمل قرص های خواب آور مثل استیلناکس که از خانواده بنزودیازپین هستند، ممنوع می باشد و باید قبل از سفر به این کشور ها تحقیقات لازم انجام شود.

    گردشگران گرامی لطفا قبل از سفر نکات و قوانین خاص کشور ها را مطالعه کنید تا در زمان سفر برای کوچیک ترین چیز ها دچار مشکل نشوید یکی از مهم ترین نکات حمل دارو می باشد و رعایت نکردن موجب مشکلات فراوانی در سفر برایتان می شود. در هر کشور قوانین حمل دارو متفاوت است گاهی بعضی از کشور ها به شدت سخت گیر هستند و برای هر دارویی اجازه و تاییدیه پزشک لازم دارن و رعایت نکردن آن حتی موجبات قانونی را برایتان در پی دارد. با رعایت کردن نکات و قوانین سفر خوب و خوشی را برای خود رقم بزنید و با رعایت نکردن آن ها برای خود دردسر درست نکنید.

    دارو های ممنوعه در سفر

    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری، تور های داخلی و تورهای خارجی(تور اروپا)، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW