021-88507190

تفریحات جذاب در بخش آسیایی استانبول

گردشگری م.مقیمی 10 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از دلایل جذابیت استانبول این است که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. به همین دلیل است که ترکیب فرهنگ آسیایی و اروپایی در آن به خوبی احساس می شود

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفریحات جذاب در بخش آسیایی استانبول
    یکی از دلایل جذابیت استانبول این است که در دو قاره مختلف واقع شده است و به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. به همین دلیل است که ترکیب فرهنگ آسیایی و اروپایی در آن به خوبی احساس می شود. هر کدام از این بخش های جذابیت خاص خودشان را دارند و جاذبه های گردشگری متعددی در هر کدام از بخش های استانبول واقع شده اند. خیلی از توریستان در نزدیکی منطقه سلطان احمد در بخش اروپایی استانبول اقامت می کنند تا به راحتی از اماکن دیدنی استانبول در نزدیکی آن مثل کاخ توپکاپی، باسیلیکای سیسترن و موزه هنرهای اسلامی و ترکی دیدن کنند. اما در بخش آسیایی استانبول نیز تفریحات متعددی می توان داشت که کمتر توریستی آن ها را می شناسد.

    تفریحات جذاب در بخش آسیایی استانبول

    مثل یک فرد استانبولی در کادیکوی گشت و گذار کنید
    تفریح خود در بخش آسیایی استانبول را با بازدید از منطقه های کادیکوی و مودا آغاز کنید. یک سری قایق در استانبول وجود دارد که می توانید از مناطق مختلف استانبول مثل امینونو و بشیکتاس با آن ها به کادیکوی دسترسی پیدا کنید. در حالی که می توانید با قایق شهر زیبای استانبول را از روی آب تماشا کنید، میتوانید یک فنجان چای ترکی نیز میل کنید و خودتان را برای یک روز پر از ماجراجویی در بخش آسیایی استانبول آماده کنید. خیابان های کادیکوی خالی از ماشین هستند و محیط آرام تری به نسبت دیگر مناطق استانبول دارند و برای خرید سوغاتی، رستوران گردی و خوردن شیرینی های خوشمزه منطقه بی نظیری است. این منطقه هم مثل هر منطقه دیگری در استانبول ترکیبی از سنت و مدرنیته را در خود جای داده است. اولین ساکنین منطقه کادیکوی که قبلا با نام چالجدون شناخته میشد، مردمانی یونانی، ترک، ارمنی و یهودی بودند که در سال 685 قبل از میلاد مسیح در این منطقه زندگی می کرده اند.

    مثل یک فرد استانبولی در کادیکوی گشت و گذار کنید

    از مجسمه گاو نر دیدن کنید
    مجسمه گاو کادیوکی در مرکز یک تقاطع ساخته شده است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری بخش آسیایی استانبول است. این مجسمه را یک مجسمه ساز فرانسوی در سال 1864 ساخته است. در ابتدا در منطقه آلزاس لورن در فرانسه که توسط آلمانی ها درست شده بود، تعبیه شده بود. سپس این مجسمه در سال 1917  به عنوان سمبل قدردانی به  فرمانده عثمانی هدیه داده شد. پس از آن درسال 1955 در حیاط هتل هیلتون استانبول قرار داده شد و چند سالی در حیاط این هتل رخ نمایی می کرد تا اینکه در نهایت در سال 1990 به مکان کنونیش آورده شد و به یکی از مهمترین اماکن دیدنی بخش آسیایی استانبول برای توریستان تبدیل شد.

    از مجسمه گاو نر دیدن کنید

    یک صبحانه خوشمزه در منطقه مودا میل کنید
    صبحانه وعده بسیار مهمی در فرهنگ ترکیه است و معمولا مردم استانبول صبحانه های مفصلی میل می کنند.صبحانه سنتی ترکی شامل گوجه تازه،خیار،زیتون، پنیرهای متنوع، تخم مرغ،عسل و خامه کایماک می شود و یک چای تازه و آبمیوه نیز در کنارش سرو می شود. در منطقه مودا رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که این صبحانه خوشمزه را می توانید در آن میل کنید.

    یک صبحانه خوشمزه در منطقه مودا میل کنید

    یک قهوه خوش طعم در بخش آسیایی استانبول میل کنید
    جالب است که بدانید در زبان ترکی به صبحانه "کاهوالتی" گفته می شود. این کلمه می تواند به "قبل از قهوه" ترجمه شود. مهم نیست که چقدر صبحانه می خورید، به هیچ عنوان نباید منطقه مودا را بدون خوردن قهوه ترک کنید.

    یک قهوه خوش طعم در بخش آسیایی استانبول میل کنید

    خودتان را به یک غذای ترکی لذیذ دعوت کنید
    در بخش آسیایی استانبول نیز به اندازه بخش اروپایی آن غذاهای لذیذی از غذاهای سنتی گرفته تا بین المللی سرو می شود. رستوران جیا در منطقه کادیکوی استانبول از بهترین رستوران هایی است که می توانید غذاهای خوشمزه ترکی را در آن امتحان کنید. این رستوران معمولا شلوغ است و به همین دلیل بهتر است که کمی زودتر یا دیرتر از ساعات شلوغی برای خوردن غذا به آن مراجعه کنید رستوران بپه در کادیکوی نیز یکی دیگر از بهترین رستوران های منطقه آسیایی استانبول است که در آن انواع پیتزاهای خوشمزه سرو می شود. یک بستنی فروشی خوب نیز در این منطقه وجود دارد که نامش مشور دوندورماجی علی اوستا است و به مشا توصیه می کنیم که استانبول را بدون خوردن بستنی های آن ترک نکنید.

    خوراک استانبولی

    در خیابان های منطقه آسیایی استانبول گشت و گذار کنید
    خیابان آنتیک و خیابان بغداد بهترین خیابان های منطقه آسیایی استانبول برای خرید هستند.در خیابان آنتیک می توانید انواع مبلمان آنتیک،چراغ های قدیمی، وسایل و لباس های دست دوم را پیدا کیند.در خیابان بغداد هم میتوانید از بهترین فروشگاه های لوکس استانبول و انواع برندهای بین المللی لوکس مثل شنل، لویی ویتون، زارا و منگو دیدن کنید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، به شما توصیه می کنیم که حتما سری به خیابان بغداد استانبول بزنید و از ویترین های جذاب فروشگاه های آن دیدن کنید.از این گذشته، شب های کادیکوی از دهه 1990 بسیار سرزنده شده است و شما می توانید یک شب تا صبح جذاب را در آن سپری کنید. یک کار دیگر که می توانید در بخش آسیایی استانبول انجام دهید این است که در خیابان سنگ فرش شده ساحلی آن با ینک فنجان قهوه در دست قدم بزنید.حتی می توانید یک دوچرخه نیز کرایه کنید و در این مسیر پدال بزنید یا خیلی ساده روی چمن بنشینید و از چشم انداز جزایر پرنس در دوردست ها لذت ببرید.

    در خیابان های منطقه آسیایی استانبول گشت و گذار کنید

    یک روز را در جزایر پرنس استانبول سپری کنید
    در مدت زمان اقامتتان در استانبول باید حتما بازدید از جزایر پرنس را در برنامه سفرتان قرار دهید. 9 جزیره در کنار هم جزایر پرنس را تشکیل داده اند که هر کدامشان مثل بهشت هستند و 4 تا از آن ها از دیگر جزیره ها مشهورتر هستند. برای دسترسی به این جزایر بهتر است که از بخش آسیایی استانبول سوار قایق شوید،چراکه تعداد و تنوع وسایل دسترسی به آن ها از بخش آسیایی استانبول بیشتر است.جزایر پرنس استانبول خیابان های باریک متعددی دارند که در آن ها عمارت های زیبایی ساخته شده است و چشم انداز و مناظر طبیعی بی نظیری دارند. در بالاترین قسمت یکی از جزایر پرنس یعنی جزیره بیوک آدا یک کلیسای کوچک واقع شده است که به آن کلیسای آیا یورگی گفته می شود و چشم انداز جزایر پرنس از بالای آن بسیار دیدنی است.پیشنهاد ما به شما تور ارزان استانبول است.برای اطلاع از آفرهای تور استانبول با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    یک روز را در جزایر پرنس استانبول سپری کنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW