021-88507190

8 ایستگاه مترو در سراسر جهان که معماریشان خیره کننده است!

گردشگری م.مقیمی 11 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
احتمالا شما هم بعد از دیدنشان آرزو خواهید کرد که شبیه آن ها را در شهر شما هم بسازند تا بتوانید روزتان را با دیدن زیبایی های آن ها شروع کنید و نماهای تکراری ایستگاه های متروی معمول را نبینید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    زیباترین ایستگاه های مترو دنیا
    این ایستگاه های مترو به قدری زیبا هستند که حتی اگر دیر برسید و درب قطارهای مترو جلوی چشمانتان بسته شود، باز هم جای ناراحتی وجود ندارد!چراکه معماری آن ها، نمایشگاه ها و طراحی هایشان به قدری تاثیرگذار و زیبا است که مسلما تا قطار بعدی شما را به خودشان مشغول می کنند. این ایستگاه های مترو فراتر از یک ایستگاه برای استفاده از قطار طراحی شده اند و هنر و معماری را در آن ها به معرض نمایش عموم گذاشته اند. ما اینجاییم که به شما زیباترین ایستگاه های مترو جهان را نشان دهیم. ایستگاه هایی که احتمالا شما هم بعد از دیدنشان آرزو خواهید کرد که شبیه آن ها را در شهر شما هم بسازند تا بتوانید روزتان را با دیدن زیبایی های آن ها شروع کنید و نماهای تکراری ایستگاه های متروی معمول را نبینید! پس آرام بنشینید و این مقاله را بخوانید تا با زیباترین ایستگاه های مترو دنیا آشنا شوید.
    1-ایستگاه مترو تکینسکا هوگسکولان (Tekniska Högskolan)- استکهلم
    مترو استکهلم به عنوان طولانی ترین گالری هنری جهان شناخته می شود و 110 کیلومتر درازا دارد. ایستگاه های مترو استکهلم به زیبایی دکور شده اند و مثل یک نمایشگاه هنری به نظر می رسند. از میان همه ایستگاه های مترو استکهلم، ایستگاه تکنیسکا هوگسکولان به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه های مترو دنیا شناخته می شود و جذابیت آن از دیگر ایستگاه های این مترو بالاتر است. این ایستگاه مثل یک بهشت هنری در تور اروپا است و رنگ ها و طرح هایی که در آن استفاده شده است، هر بیننده ای را برای چند لحظه هم که شده در جا میخکوب می کنند.

    ایستگاه مترو تکینسکا هوگسکولان

    2-ایستگاه مترو تولدو (Toledo)- ناپل
    ایستگاه مترو تولدو به گونه ای طراحی شده است که به محض ورود به آن احساس می کنید که در جهان بی کران وارد شده اید. دیزاین این ایستگاه به گونه ای است که گویی رویاهای انسان به حقیقت پیوسته است و این ایستگاه در دنیای خیال انگیز و جذاب غیر واقعی ساخته شده است.فقط تصورش را بکنید که هر روز از این مترو عبور می کنید و در سالن های لاجوردی رنگ و پر زرق و برق دار آن قدم می زنید!مطمئنا با دیدن این ایستگاه حالتان خوب خواهد شد و روزتان به بهترین شکل ممکن آغاز خواهد شد! این طور نیست؟

    ایستگاه مترو تولدو

    3-ایستگاه مترو سزنت گلرت تر (Szent Gellért tér)- بوداپست
    این ایستگاه مترو به خاطر کاشی کاری های جذابش شهرت یافته است و به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه های مترو دنیا انتخاب شده است. کاشی کاری های چرخشی این ایستگاه مترو به قدری زیبا است و به حدی جالب کار شده است که با تمام ساده بودنش شما را در بهت و شگفتی فرو می برد.

    ایستگاه مترو سزنت گلرت تر

    4-ایستگاه مترو تی سنترالن (T-Centralen )- استکهلم 
    این ایستگاه مترو نیز در استکهلم قرار گرفته است و طراحی آن به قدری شگفت انگیز و غیر معمول است که عظمتش نفس هر بیننده ای را در سینه محبوس می کند. این ایستگاه نقاشی های آبی رنگی دارد که نقاشی های باستانی درون غارها را تداعی می کند و طاق و قوس هایش به گونه کاملا ارگانیک کار شده اند و جلوه طبیعی به محیط ایستگاه مترو تی سنترالن داده اند. اگر روزی گذرتان به استکهلم و ایستگاه مترو تی سنترالن افتاد، حتما زمان کافی را به بازدید از آن اختصاص دهید و اجازه دهید که این اثر هنری زیرزمینی شما را مجذوب خودش کند و هر گوشه کنار آن را با دقت کامل بنگرید.

    ایستگاه مترو تی سنترالن

    5-ایستگاه مترو کومسومولسکایا (Komsomolskaya)- مسکو
    ایستگاه مترو کومسومولسکایا در مسکو واقع شده است. هر کدام از ایستگاه های مترو مسکو زیبایی های خاص خودشان را دارند، اما از میان همه آن ها، ایستگاه مترو کومسومولسکایا به قدری شکوهمند است که در نگاه اول شاید باورتان نشود که در یک ایستگاه مترو حضور دارید و فکر کنید که راه را اشتباه آمده اید و به یک بنای مجلل وارد شده اید!طراحی این ایستگاه به گونه ای انجام شده است که یادآور رهبران قدیمی ارتش روسیه باشد.کافی است که با دقت بیشتری در تور روسیه به این ایستگاه نگاه کنید و نقاشی های آن را که از شخصیت های منحصر به فدری مثل الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky) و دمیتری دونسکوی (Dmitry Donskoy) کشیده شده است را تماشا کنید.

    ایستگاه مترو کومسومولسکایا

    6-ایستگاه مترو وستفریدهوف (Westfriedhof)- مونیخ
    معماری آلمان به طور قطع یکی از بهترین معماری های جهان است و به همین خاطر اصلا جای تعجبی ندارد که ایستگاه های مترو آن در لیست زیباترین ایستگاه های مترو جهان جای بگیرند. ایستگاه های مترو مونیخ با جزئیات خیلی زیبا و دکوراسیون بسیار زیبا و منحصر به فردی کار شده اند. ایستگاه مترو وستفریدهوف طراحی بسیار شگفت انگیزی به سبک معاصر دارد و فضای بسیار چشم نوازی دارد. لامپ های بزرگ این ایستگاه که 3.8 متر پهنا دارند، دکوراسیون این ایستگاه را بسیار زیباتر هم کرده اند و جلوه جالبی به آن داده اند.شما میتوانید برای بازدید از کشور زیبای آلمان با اخذ ویزای شینگن به این کشور سفر کنید.

    ایستگاه مترو وستفریدهوف

    7-ایستگاه مترو گرند سنترال ترمینال (Grand Central Terminal)- نیویورک
    این ایستگاه به قدری زیبا است که خودش به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری نیویورک محسوب می شود و اصلا یک ایستگاه مترو ساده برای تردد در شهر محسوب نمی شود. این ایستگاه مترو با ارتفاع زیادی که دارد، شکوهمندی غیر قابل توصیفی دارد و عظمتش هر بازدیدکننده ای را در بر می گیرد. صدها فیلم و نمایش تلویزیونی تا به حال در این ایستگاه مترو فیلم برداری شده اند و همه این ها نشان از جذابیت معماری و طراحی ایستگاه مترو گرند سنترال ترمینال دارند.

    ایستگاه مترو گرند سنترال ترمینال

    8-ایستگاه مترو بلوار فورموسا (Formosa Boulevard)- کائوسیونگ
    ایستگاه بلوار فورموسا بیشتر به خاطر وجود گنبد نورش تا این حد شهرت یافته است که اتفاقا بزرگترین اثر شیشه ای دنیا نیز هست. در این گنبد 4،500 پنل شیشه ای کار شده است و رنگ های زیبا و جذابشان زیبایی آن ها را دوچندان کرده اند. به همین دلیل است که ایستگاه مترو بلوار فورموسا در کائوسیونگ یکی از زیباترین ایستگاه های مترو دنیا تلقی می شود.
    آیا شما هنوز هم فکر می کنید که ایستگاه ها مترو فقط برای جا به جایی مسافران ساخته می شوند؟ ما که این طور فکر نمی کنیم! این ایستگاه های مترو زیبا در سراسر دنیا ثابت می کنند که طراحی نقش مهمی در طراحی مکان های عمومی مثل ایستگاه های مترو دارند و وارد کردن هنر به هر مکان و هر محلی ایده بسیار خوبی است! 

    ایستگاه مترو بلوار فورموسا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW