021-88507190

عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه که از وجود آن ها بی خبرید

گردشگری م.مقیمی 17 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما در ادامه یک سری جاذبه گردشگری در ترکیه را به شما معرفی می کنیم که مطمئنا نام بیشتر از 2 یا 3 تا از آن ها را تا به حال نشنیده اید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ناشناخته ترین جاذبه های گردشگری ترکیه
    هر کسی تا به حال اسم ایاصوفیه و مسجد آبی در استانبول را شنیده است و از سواحل مدیترانه نیز حکایت هایی به گوشش خورده است. اما ما در ادامه یک سری جاذبه گردشگری در ترکیه را به شما معرفی می کنیم که مطمئنا نام بیشتر از 2 یا 3 تا از آن ها را تا به حال نشنیده اید! با مهر پرواز همراه باشید!
    صخره های عجیب و غریب پاموکاله
    صخره های عجیب و غریب پاموکاله، به قدری زیبا هستند که انگار به این دنیا تعلق ندارند. پاموکاله در حاشیه یک شهر باستانی در استان دنیزلی واقع شده است و در طول بیش از 1000 سال به این شکل کنونی در آمده اند. مردم از سراسر جهان به ترکیه سفر می کنند تا این منظره طبیعی که در لیست آثار میراث جهانی یونسکو قرار دارد را از نزدیک ببینند و در چشمه های آب گرم آن دمی را با آرامش کامل سپری کنند. حتی بعضی از افراد معتقدند که آب های پاموکاله قدرت شفادهی نیز دارند. اما اگر به این مسئله هم معتقد نباشید، مطمئنا از بازدید از این سرزمین غیر عادی و عجیب شگفت زده خواهید شد و اوقاتی فراموش نشدنی را در آن سپری خواهید کرد.

    صخره های عجیب و غریب پاموکاله

    نمروت داگ
    این مکان عجیب و غریب با مجسمه های باستانی متعددی پر شده است و به نظر می رسد که زمانی مقبره یکی از شاهان هلنیستی بوده است و در قرن 1 میلادی ساخته شده است. این جاذبه گردشگری عجیب در ترکیه و در نزدیکی آدیامان در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است. در نمروت داگ انواع و اقسام مجسمه ها با طرح های شیر، عقاب و خدایان مختلف یونانی و ارمنی تعبیه شده است. هیچ کس نمی داند که داستان این مجسمه ها چیست و چرا در این مکان ساخته شده اند و متاسفانه صورت های بی جان مجسمه ها این راز را تا همیشه حفظ خواهند کرد. به همین دلیل است که نمروت داگ یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود.

    صخره های عجیب و غریب پاموکاله

    کوه آرارات
    نه تنها کوه آرارات نقش مهمی در چشم اندازهای ترکیه دارد و به عنوان بلندترین کوه ترکیه با 5،137 متر ارتفاع شناخته می شود، بلکه بعضی ها معتقدند که حضرت نوح با کشتیش بعد از طوفان به این کوه رسیده است و از این نظر نیز ارزش فرهنگی زیادی دارد.  جالب است که بدانید در سال 2007 در طول یک حفاری باستان شناسی، در کوه آرارات 7 جعبه بزرگ چوبی پیدا شده است که داستان وجود آن ها نیز مشخص نیست و گفته می شود که قدمت آن ها به 4،800 سال پیش باز می گردد و اتفاقا با زمانی که در کتاب مقدس در مورد آمدن طوفان عظیم و داستان کشتی نوح ذکر شده، مصادف به نظر می رسد.

    کوه آرارات

    اسب تروجان
    بر طبق اشعار ویرژیل (شاعر روم باستانی)، مردم یونان بعد از 10 سال محاصره توسط مردم تروا، یک مجسمه اسب بزرگ ساختند و دلاورترین سربازانشان را در آن مخفی کردند و آن را در خارج از دروازه های شهر قرار دادند. تروجان ها هم این اسب را به درون شهر آوردند و بعد سربازان از درون آن خارج شدند، شهر را تخریب کردند و به جنگ پایان دادند. شما هم می توانید از این شهر باستانی در ترکیه دیدن کنید و این مجسمه اسب بزرگ را ببینید و تصور کنید که چگونه سربازان از این مجسمه اسب بیرون آمدند و یکی از مهمترین شهرهای باستانی جهان را خراب کردند!

    اسب تروجان

    موزه موی آوانوس
    شاید این موزه عجیب ترین جاذبه گردشگری ترکیه و البته کل جهان باشد. در این موزه در کاپادوکیا می توانید انواع مختلف مو که متعلق به بیش از 16،000 زن هستند را ببینید، در حالی که نام و آدرس صاحبانش نیز در کنار موها روی یک تکه کاغذ درج شده است.  جالب است که بدانید صاحب این موزه هر سال بین این موها 10 مو را انتخاب می کند و با صاحبانشان تماس می گیرد و آن ها را دعوت می کند تا به رایگان به کاپادوکیا سفر کنند و اقامتی رایگان را در این شهر داشته باشند. به گفته صاحب این موزه، درست کردن این موزه تاثیر زیادی بر افزایش محبوبیت فروشگاه سفالگریش شده است و بر فروشش تاثیر زیادی گذاشته است.

    موزه موی آوانوس

    خانه های غاری شکل کاپادوکیا
    شهر گورمه در منطقه کاپادوکیا، پر از خانه های باستانی است که درون غارها حفاری شده اند و خیلی از اهالی گورمه در آن ها زندگی می کنند. توریستان می توانند با سفر به کاپادوکیا در بعضی از این خانه های غاری شکل که به هتل تبدیل شده اند، اقامت کنند و از شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا نیز بازدید داشته باشند. این خانه های صخره ای از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه هستند که شبیه هیچ مکان دیگری بر روی کره زمین نیستند و با هر خانه و هتل دیگری در جهان متفاوت هستند.

    خانه های غاری شکل کاپادوکیا

    دو مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان
    این حقیقت را کمتر کسی می داند که دو مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان در کشور ترکیه قرار گرفته اند و خوشبختانه شما با سفر به ترکیه می توانید از هر دو آن ها بازدید داشته باشید. یکی از این بناها مربوط به آرامگاه هالیکارناسوس می شود که در 4 قرن قبل از میلاد مسیح توسط یونانیان ساخته شده است و به خاطر زیباییش شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. این آرامگاه را می توانید در تور بدروم از نزدیک ببینید، اما بهتر است که این نکته را بدانید که بنای آن بر اثر زلزله تا حد زیادی تخریب شده است. معبد آرتمیس نیز از دیگر جاذبه های توریستی ترکیه است که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان شناخته می شود و در شهر باستانی افسوس ترکیه واقع شده است. شما می توانید با سفر به ترکیه از این بنا و دیگر اماکن دیدنی موجود در شهر باستانی افسوس که یکی از مهمترین شهرهای باستانی جهان است، دیدن کنید.

    دو مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان

    ساختمان های ماسه سنگی ماردین
    شهر ماردین در ترکیه به کل با سنگ گچ ساخته شده است و مجموعه ساختمان هایش با هم یک منظره بسیار زیبا و غیر عادی را در جهان ساخته اند. خانه های شهر ماردین شباهت بسیار زیادی با هم دارند و فقط در جزئیات و تزئیناتشان با هم تفاوت دارند. این شهر روی یک تپه در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است و قدمت 4،000 ساله دارد. توریستان به تازگی از سراسر جهان علاقه به گشت و گذار در این شهر باستانی پیدا کرده اند و اکثرا هم در کوچه های پر پیچ و خم آن گم می شوند!

    ساختمان های ماسه سنگی ماردین

    مقبره های صخره ای میرا
    در زمان های باستانی، شهروندان مهم میرا بعد از مرگ در یک سری مقبره صخره ای دفن می شدند تا به خیال مردم میرا، بتوانند بعد از مرگ هم حواسشان به شهر زیر پایشان باشد و بتوانند نگاهی به آن داشته باشند. در آن زمان شهر میرا جزئی از امپراتوری لیسیان بوده است و بعدها با نام دمره خوانده می شد. با همه این صحبت ها، بازدید از مقبره های صخره ای میرا که ساکنین آن بیش از 1،000 سال پیش مرده اند و هنوز چشمشان را از شهر زیر پایشان بر نداشته اند، در نوع خودش تجربه جالبی است. 

    مقبره های صخره ای میرا

    صومعه سوملا
    این صومعه بیش از 1،600 سال پیش در استان ترابزون ترکیه ساخته شده است و امروزه به یک صومعه ارتودوکسی یونانی تبدیل شده است که به مریم مقدس اختصاص دارد، اما در گذر زمان بارها کاربریش عوض شده و هر بار زیر سلطه یک حاکم و یک سلسله متفاوت بوده است. این صومعه بر روی یک صخره بلند به ارتفاع 1200 متر واقع شده است و امروزه بیشتر به عنوان یک جاذبه گردشگری عجیب و غریب محسوب می شود، تا یک مکان مذهبی ساده! البته یک سری جشن ها و مراسم های مذهبی نیز در آن برگزار می شوند که شرکت در آن ها نیز تجربه جالبی است.

    صومعه سوملا

    جزیره گمیلر 
    این جزیره غیر مسکونی که با فاصله نه چندان دوری از ساحل مدیترانه ای فتحیه واقع شده است، یکی دیگر از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که زیبایی آن بسیار چشم نواز است. البته باستان شناسان معتقدند که این جزیره اهمیت بیشتری از یک جزیره زیبا در ترکیه دارد و معتقدند که آرامگاه اصلی سنت نیکولاس (نیکولاس قدیس) در این جزیره وجود داشته است. باستان شناسان بر این عقیده هستند که سنت نیکولاس بعد از مرگش در سال 326 میلادی در این مکان به خاک سپرده شد و بعدها در سال 650 میلادی آرامگاهش به شهر دمره برده شد، اما با این حال هنوز که هنوزه مردمان زیادی از جزیره گمیلر سفر می کنند تا به نیکولاس قدیس ادای احترام کنند و از کلیسای باستانی این جزیره نیز دیدن کنند. جالب است که بدانید سنت نیکولاس شخصیت مذهبی مهمی بوده است و شخصیت بابانوئل از روی آن ساخته شده است و به همین دلیل ارزش بسیار زیادی بین مردم مسیحی جهان دارد. 
    برای رزرو تور های مسافرتی ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    جزیره گمیلر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW