021-88507190

تاثیر پیشرفت فناوری بر صنعت گردشگری

گردشگری ش.مافی 16 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پیشرفت در زندگی امروز در سریع ترین حالت خود قرار دارد در چند سال گذشته ما نمی توانستیم این چنین پیشرفتی در زندگی هایمان تصور کنیم ولی الان با اعتماد بنفس بیشتری به آینده نگاه می کنیم و منتظر این پیشرفت روز افزون هستیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تاثیر پیشرفت فناوری بر صنعت گردشگری 

    پیشرفت در زندگی امروز در سریع ترین حالت خود قرار دارد پیشرفتی لحظه ای که گاهی درکی ازش نمیتوانیم داشته باشیم. در چند سال گذشته ما نمی توانستیم این چنین پیشرفتی در زندگی هایمان تصور کنیم ولی الان با اعتماد بنفس بیشتری به آینده نگاه می کنیم و منتظر این پیشرفت روز افزون هستیم. این پیشرفت ها همه به لطف فناوری و تکنولوژی های است که هر روز بیشتر از دیروز پیشرفت می کنند. امروز با برخی اثرات پیشرفت فناوری در صنعت گردشگری صحبت می کنیم.

    دختر گردشگر تبلت به دست میان بازار

    برنامه های کاربردی موبایل

    گوشی های هوشمند یکی از بخش های اصلی این توسعه و پیشرفت می باشد. امروزه ما از آنها برای خرید و نمایش بلیط هواپیما در فرودگاه استفاده می کنیم. با آنها یک ماشین (اسنپ) را برای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه رزرو می کنیم و... یا با بعضی از برنامه ها هتل یا جایی برای تعطیلات انتخاب یا رزرو می کنیم.
    اهمیت برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند و عکاسی منجر به توسعه مناطق توریستی ناشناخته در اقصی نقاط جهان شده است و بسیاری از سازمان ها مثل شرکت های هواپیمایی، هتل ها و... به ارائه خدمات به صورت برنامه های کاربردی برای گوشی های هوشمند اقدام کرده اند. به پیشرفت وجود Wi-Fi در پرواز،سوکت شارژر و سیستم پرداخت بسیار نوآورانه از سریق گوشی های هوشمند می توان اشاره کرد.

    گوشی و برنامه های کاربردی سفر

    تشخیص هویت با روش های مدرن 

    گنجاندن سیستم های تشخیص هویت بیومتریک در فرودگاه های اصلی جهان بر اساس چشم یا اثر انگشت و... سفر را بسیار امن تر ساخته است. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا پروژه ی آزمایشی را آغاز کرده اند که به جای استفاده از مدارک تنها با شناخت بیومتریک برا تعیین هویت در سفر استفاده کرد این راه حل حداقل در زمان، ده دقیقه صرفه جویی می کنند.

    تشخیص هویت با اثر انگشت

    خانه های خصوصی جایگزینی برای هتل ها 

    با پیشرفت روز افزون در صنعت، با تشکر از شرکت های مثل Airbnb  و Booking راه حل هایی مناسبی به جای هتل برای مسافران و توریست ها ارائه کرده اند که ارزان تر از هتل ها هستند. علاوه بر خانه ها می توانید تجربیات متنوعی را که توسط مردم بر اساس تجربه بدست آمده به راحتی استفاده کنید. با پیشرفت تکنولوژی می توانید حتی در یک بیابان احساس راحتی کنید یا با گوشی ها و هدفون های ضد آب می توانید در هر فضایی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

    رزرو هتل از طریق تبلت

    ایمنی بیشتر 

    امروزه با پیشرفت فناوری امکان مدیریت هر چیزی از راه دور وجود دارد و شاهد گسترش روز افزون اپراتور های گردشگری در اقصی نقاط دنیا هستیم و شاید تا چند وقت قبل کسی نمی توانست باور کند این حجم از روند پیشرفت تکنولوژی که جایگزین روش های سنتی بشوند.
    این پیشرفت باعث کاهش قیمت ها نیز شده است و رقابتی که به وجود آماده کمک به مصرف کننده می کند. با گسترش اینترنت و سایت های ارائه دهنده خدمات، آن ها را به بهترین شکل به مخاطب ارائه می دهند و باعث جذب بیشتر مخاطب می شوند. با پیشرفت روز افزون، دستگاه های امنیتی و نظارتی هم بیشتر می شوند و سازمان های ارائه دهنده را محبور به طی کلیه مراحل قانونی و ارائه بهترین خدمات ایمن به مخاطبان می کنند و به این ترتیب خطر تقلب و کلاه برداری تا حد زیادی کاهش داده است.

    چمدان مسافرتی

    اجاره ماشین با گوشی همراه 

    گسترش سیستم GPS در گوشی های هوشمند و پیشرفت برنامه های کاربردی،سازمان هایی تشکیل شده اند که به صورت اینترنتی می تواند در هر نقطه ای و به هر جایی اقدام به اجاره خورد و کرد. این پیشرفت روز افزرون باعث شده که مردم از عادت های سنتی خود دست بردارند و از فناوری برای راحتی خود به بهترین شکل استفاده کنند.

    استفاده از گوگل مپ از طریق گوشی
    سخن آخر 

    پیشرفت تکنولوژی تاثیر مثبت و قابل توجهی بر صنعت گردشگری داشته است. برای سالها گردشگری تقریبا همیشه به معنای سفر به یک هتل در نزدیکی دریا،در کوه ها و یا یک شهر بزرگ هنری خلاصه می شد اما همه چیز تغییر کرده است و مردم شروع به انتخاب مسافرت به هر جایی دارند و شروع به کشف بهترین مکان و نقاط برای سفر و گردش می کنند. مردم با توانسته اند با تسلط هر چه بهتر به تکنولوژی و تلفن همراه خود هر چیزی را برای خود آسان کنند دیگه نیازی به کاغذ ندارند، در هر نقطه ای در هر فضایی میتوانند به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنند، می توانند پنهان ترین و دور افتاده ترین نقاط و مکان ها را برای سفر انتخاب کنند و همه چیز هر روز آسان تر از دیروز می شود.

    تصاویر کوچک از مکان های معروف گردشگری دنیا

    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمت گردشگری در زمینه تورهای داخلی، تورهای خارجی، تورهای لحظه آخری، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و کلیه خدمات مسافرتی در خدمت شما عزیزان می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW