021-88507190

بهترین مناطق گرجستان برای تجربه یک سفر تابستانی جذاب

گردشگری م.مقیمی 25 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در طول این سه ماه گرم تابستانی، شما می توانید به مناطق کوهستانی خارج از شهرهای بزرگ گرجستان بروید، دره نوردی کنید، در دریا شیرجه بزنید و یا به بالای ابرها بروید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین مناطق گرجستان برای تجربه یک سفر تابستانی جذاب
    فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به گرجستان است، علی الخصوص اگر بدانید که به کجای گرجستان سفر کنید. در طول این سه ماه گرم تابستانی، شما می توانید به مناطق کوهستانی خارج از شهرهای بزرگ گرجستان بروید، دره نوردی کنید، در دریا شیرجه بزنید و یا به بالای ابرها بروید! در ادامه به شما بهترین مناطق تابستانی گرجستان که می توانید چنین تجربه های تابستانی دلچسبی در آن ها داشته باشید را به شما معرفی می کنیم. البته طبیعی است که شما هم مثل هر کسی دیگری دوست داشته باشید که شهرهای بزرگی مثل تفلیس یا باتومی را نیز در گرجستان ببیند، اما ایده خوبی است که بعد از تور تفلیس و تور باتومی از چنین مقاصد تابستانی در گرجستان نیز دیدن داشته باشید و بعد به خانه تان برگردید!
    منطقه توشتی 
    توشتی در بخش شمالی کوهستان های قفقاز واقع شده است و یکی از دوردست ترین مناطق کشور گرجستان است و از دسترس توریستان دور مانده است و اصلا به همین دلیل بکر و جذاب است. این شهر چشم اندازهای جالبی به مناظر کوهستانی اطراف دارد که در آن ها برج های دفاعی تاریخی دیده می شود. اگر گذرتان به توشتی افتاد، یادتان باشد که حتما از روستاهای دارتلو، پارسما و گیروی دیدن کنید و سری هم به اومالو، شناکو و دیکلو بزنید.در راه این روستاها با یک سری روستای متروکه نیز مواجه خواهید شد که در نوع خودشان جالب هستند.

    منطقه توشتی

    تنگه های گرجستان
    در گرجستان چندین تنگه وجود دارد که از بین آن ها تنگه اوکاتسه و داشباشی از بقیه مشهورتر و البته زیباتر هستند. تنگه داشباشی فاصله کمتری با تفلیس دارد و در فاصله 109 کیلومتری آن در نزدیکی شهر تسالکا واقع شده است. تنگه داشباشی یکی از هیجان انگیزترین دیدنی های گرجستان است و در سراسر سال زیبا و سرسبز باقی می ماند. جذابیت اصلی داشباشی، آبشار زمردین آن است که واقعا دیدنش برای هر کسی جذاب است.

    تنگه های گرجستان

    دره اوکاتسه
    دره اوکاتسه نیز در منطقه ایمرتی واقع شده است و حدودا یک ساعت از کوتایسی فاصله دارد و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرجستان است که معمولا اهالی گرجستان و مسافران از بازدید از آن در طول فصل تابستان استقبال می کنند. این تنگه 100 متر عمق دارد، اما شما می توانید بر روی یک مسیر با 700 متر طول مسیر آن را طی کنید و دوباره از همان راه برگردید. البته می توانید راهتان را دامه دهید تا به آبشاره کینچاخا، یکی از بلندترین آبشارهای گرجستان برسید. یک دره دیگر نیز به نام مارتویلی در منطقه سامگرلو در گرجستان وجود دارد که زیبایی طبیعی آن نیز خیره کننده است. این تنگه با آب های زمردین مایل به سبزش یکی از جذاب ترین جاهایی است که می توانید در تور ارزان گرجستان از آن ها دیدن کنید. توصیه ما به شما این است که در بخشی از این دره سوار قایق شوید و بعد بقیه مسیر را با پای پیاده طی کنید.

    دره اوکاتسه

    شهر استپان تسمیندا
    استپان تسمیندا در نزدیکی پایتخت گرجستان یعنی تفلیس قرار گرفته است و به همین دلیل به یکی از توریستی ترین مقاصد تابستانی گرجستان تبدیل شده است. این شهر در کوهپایه کوهستان کازبگی واقع شده است و چشم انداز جالبی به سومین قله مرتفع گرجستان دارد. اما این تنها دلیلی نیست که به خاطرش این همه توریست در فصل تابستان به استپان تسمیندا سفر می کنند. دلیل اصلی این توریستان برای سفر به گرجستان وجود کلیسای گرکتی ترینتی درون آن و همین طور مسیرهای طبیعت گردی بی نظیری است که به یخچال های طبیعی کازبگی می رسند. گفتنی است که کلیسای گرکتی ترینتی درست در کوهپایه واقع شده است و یک کلیسای تاریخی به حساب می آید و چشم انداز فوق العاده بی نظیری هم به شهر استپان تسمیندا دارد. 

    شهر استپان تسمیندا گرجستان

    منطقه گوریا
    ما به آن دسته از توریستانی که عاشق شهرهای خلوت و طبیعت زیبا و دست نخورده هستند، سفر به گوریا را پیشنهاد می کنیم. در گوریا 22 کیلومتر خط ساحلی از دریای سیاه، دو اقامتگاه کوهستانی و تعداد زیادی کلیسا و صومعه وجود دارد. سواحل گوریا شنی هستند و محیط بسیار آرامی به دور از هیاهوی توریستان دارند. از این گذشته، بخش های کوهستانی گوریا هوای بسیار تمیز و تازه ای دارند و گذراندن تعطیلات تابستانی در آن عجیب می چسبد. توصیه ما به شما این است که اگر قصدتان از سفر به گرجستان کسب آرامش است، حتما در تور گرجستان از مناطق کوهستانی باخمارو و گومیس متا دیدن کنید. هر دوی این مناطق کوهستانی با جنگل های سرسبز پوشانده شده اند و چشم انداز طلوع آفتاب آن ها با کوهستان ها و جنگل های مه گرفته ای که دارد، زیباترین چشم اندازی است که در کل زندگیتان می توانید تماشا کنید.

    منطقه گوریا در گرجستان
    سوانتی
    سوانتی یکی دیگر از مناطق جذاب و دورافتاده در گرجستان است. این استان تاریخی در جنوب کوهستان های مرکزی قفقاز واقع شده است و در آن 4 قله وجود دارد که مرتفع ترین قله های گرجستان هستند.علاوه بر این، یک روستا به نام اوشگولی در آن وجود دارد که جزء لیست میراث جهانی یونسکو هست و محبوبیت زیادی بین توریستان دارد. سفر به سوانتی برای همه مسافران در فصل تابستان، علی الخصوص آن دسته از مسافرانی که به کوهنوردی علاقه دارند، گزینه مناسبی است. چراکه در این منطقه یک عالمه مسیرهای کوهنوردی و طبیعت گردی وجود دارد که از دریاچه و روستاهای دنج و زیبا عبور می کنند. بهترین و زیباترین روستاهایی که می توانید در سوانتی از آن ها دیدن کنید، روستاهای کوهستانی اوشگولی و مازری هستند که مطمئنا شما هم از گذراندن تعطیلات تابستانیتان در آن ها راضی خواهید بود.

    منطقه سرسبز سوانتی

    سواحل دریای سیاه
    منطقه مرکزی ساحلی در گرجستان، منطقه آجارا است که مرکز آن شهر زیبای باتومی نام دارد. در طول ماه های تابستانی، توریستان زیادی از سراسر جهان به باتومی سفر می کنند. چراکه باتومی اصلی ترین تفرجگاه ساحلی گرجستان است و در آن یک عالمه هتل های لاکچری و کافه های جذاب ساخته شده است. پس اگر شما هم عاشق تفریحات ساحلی هستید، حتما سفر به باتومی را به عنوان مقصد مسافرتی تان انتخاب کنید. اکثر نقاط منطقه آجارا و مرکز آن باتومی پوشیده از مناطق کوهستانی هستند و زیبایی های طبیعی منحصر به فردی دارند و مطمئنا شما هم از گذراندن تعطیلاتتان در چنین منطقه جذابی لذت خواهید برد.برای رزرو ارزان ترین تور تابستانی گرجستان می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

    سواحل دریای سیاه در گرجستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW