021-88507190

همه چیز درباره دبی فریم (قاب دبی)

گردشگری م.مقیمی 30 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دبی فریم با ظاهری شبیه به یک قاب عکس طلایی رنگ بزرگ عنوان بزرگترین قاب عکس دنیا را از آن خود کرده است و یک رکورد گینس دیگر را به خودش اختصاص داده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره دبی فریم
    دبی با ساخت برج دبی فریم دوباره یک رکورد گینس را از آن خود کرده است!
    دبی فریم با ظاهری شبیه به یک قاب عکس طلایی رنگ بزرگ عنوان بزرگترین قاب عکس دنیا را از آن خود کرده است و یک رکورد گینس دیگر را به خودش اختصاص داده است. این قاب طلایی رنگ این روزها سر و صدای زیادی در جهان به پا کرده است و خط آسمانی دبی را دستخوش تغییرات بسیار زیادی کرده است. این قابل عکس با ظاهر ساده و با ابهت بسیار زیادش نظر خیلی از توریستان را از سراسر جهان به خود جلب کرده است و به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شده است. در ادامه شما را بیشتر با این قاب عکس طلایی رنگ آشنا می کنیم.
    دبی فریم به عنوان بزرگترین ساختمانی که شبیه به قاب عکس ساخته شده است، 150 متر ارتفاع و 95 متر پهنا دارد و اصلا به خاطر همین طول و عرض بسیار زیادش است که باعث کسب رکورد گینس شده است.
    برای ساخت دبی فریم از 2000 تن فلز و 2،900 متر مربع شیشه چند لایه استفاده شده است و در ساخت آن از 15،000 متر مربع صفحه روکش طلا نیز استفاده شده است تا ظاهرش چنین لوکس شود. جالب است که بدانید پروژه ساخت دبی فریم 160 میلیون درهم هزینه داشته است و ساخت آن 10 سال به طول انجامیده است و در نهایت در ماه ژانویه سال 2018 افتتاح شده است. دبی فریم در پارک زعبیل دبی واقع شده است و ابهتش هر بیننده ای را در جا میخکوب می کند.

    همه چیز درباره دبی فریم

    گالری در بالای دبی فریم
    این سازه یک فریم بزرگ شبیه به قاب عکس است که در بالای آن یک گالری وجود دارد و چشم انداز شهر از بالای این ساختمان 150 متری فوق العاده بی نظیر است. در واقع دبی فریم در مکانی ساخته شده است که از یک سمت شهر قدیم دبی با ساختمان های کوتاه و ساده اش و در سمت دیگرش شهر جدید دبی با آسمان خراش های بی نظیرش دیده می شود. اما گذشته از اینکه دبی فریم با این هدف ساخته شده تا چشم انداز دبی قدیم و دبی جدید را بتوان از داخل فریم بزرگ آن تماشا کرد، چشم اندازی که از بالای آن به کل شهر دبی مشخص است نیز بسیار جذاب است و در نوع خودش بی نظیر است.

    گالری در بالای دبی فریم

    داخل دبی فریم چیست؟
    به محض ورود به ساختمان دبی فریم وارد نمایشگاه دبی فریم می شوید که در آن داستان ساخت دبی فریم روایت می شود و می توانید در آن با چند و چون ساخت دبی فریم آشنایی پیدا کنید. در آن طرف دبی فریم هم یک موزه کوچک ساخته شده است که گالری گذشته دبی نام دارد که در آن دبی دیروز را می توانید مشاهده کنید. در گالری گذشته دبی از انواع و اقسام نمایش های مولتی مدیا استفاده شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند به بهترین شکل ممکن با گذشته و تاریخچه دبی آشنایی پیدا کنند. 
    آسانسور دبی فریم
    یک آسانسور بسیار جذاب نیز در داخل دبی فریم وجود دارد که 48 طبقه این ساختمان را در 75 ثانیه طی می کند و سوار شدن در آن در نوع خودش یک تجربه و حتی یک تفریح جالب است! این آسانسور از جنس شیشه ساخته شده است و شما می توانید در حال بالا رفتن با آن، نمای بی نظیر شهر دبی را نیز تماشا کنید و هر لحظه حیرتتان از دیدن شهر به این زیبایی و جذابیت بیشتر شود.
    قسمت بالایی دبی فریم چه کاربری دارد؟
    وقتی با این آسانسور شیشه ای به بالای برج دبی فریم برسید، داخل یک گالری مشاهده دلباز و بزرگ می شوید که اصل جذابیت دبی فریم به خاطر وجود این منظرگاه جذاب است. از داخل این گالری مشاهده می توانید آسمان خراش های دبی را از سمت جنوب و ساختمان های کوتاه منطقه دیره دبی و نهر دبی را از سمت شمال فریم تماشا کنید. جالب است که بدانید یک سری نمایشگر لمسی نیز در روی شیشه های این گالری نصب شده است که دقیقا می توانید با استفاده از آن متوجه شوید که در حال تماشای کدام ساختمان دبی با چه مشخصاتی هستید. این صفحه نمایشگرهای لمسی به شما مهمترین جاذبه های گردشگری دبی و اماکن دیدنی دبی را نشان می دهند.

    قسمت بالایی دبی فریم چه کاربری دارد؟

    جذاب ترین قسمت دبی فریم چیست؟
    ستاره این گالری مشاهده، یک مسیر شیشه ای با مساحت 25 متر مربع است که درست در مرکز گالری مشاهده در بالای دبی فریم واقع شده است و در ابتدا این مسیر شیشه ای به نظر یک مسیر ساده از جنس شیشه مات به نظر می رسد. اما همین که پایتان را روی آن می گذارید، این شیشه شفاف می شود و از داخل آن می توانید نمایی بی نظیر را درست زیر پاهایتان تماشا کنید. قدم زدن روی این مسیر شیشه ای کمی ترسناک است، اما تجربه ای است که فقط یک بار در زندگیتان اتفاق می افتد و شما را برای ساعتی در بهت کامل فرو می برد!اگر شما هم دوست دارید که به شهر دبی سفر کنید و شگفتی های دبی را از نزدیک ببینید، می توانید برای رزرو آفر تور دبی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    جذاب ترین قسمت دبی فریم چیست؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW