021-88507190

راهنمای گشت و گذار در بوکاپ منطقه رنگارنگ کیپ تاون

گردشگری م.مقیمی 01 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بو کاپ منطقه ای است که بین مرکز شهر کیپ تاون و دامنه تپه سیگنال واقع شده است و نامگذاری آن بر اساس یک کلمه آفریقایی به نام انجام شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای گشت و گذار در بوکاپ، منطقه رنگارنگ کیپ تاون
    بو کاپ منطقه ای است که بین مرکز شهر کیپ تاون و دامنه تپه سیگنال واقع شده است و نامگذاری آن بر اساس یک کلمه آفریقایی به نام (بالای کیپ) انجام شده است. امروزه بو کاپ به عنوان اینستاگرامی ترین محله آفریقای جنوبی شناخته می شود و توریستان زیادی برای گرفتن عکس های اینستاگرامی جذاب به آن مراجعه می کنند. چراکه این محله رنگارنگ ترین محله آفریقای جنوبی است و هر کدام از خانه هایش با یک رنگ نقاشی شده اند و خیابان هایش به زیبایی سنگ فرش شده اند. البته اهمیت محله بو کاپ فقط به زیبایی آن ختم نمی شود. بو کاپ یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق مسکونی کیپ تاون است و یک منطقه اسلامی در کیپ تاون محسوب می شود. در منطقه بو کاپ در کیپ تاون تعداد زیادی رستوران حلال ساخته شده است و صدای اذان در آن به گوش می رسد. در ادامه شما را بیشتر با منطقه بو کاپ کیپ تاون آشنا می کنیم.

    راهنمای گشت و گذار در بوکاپ، منطقه رنگارنگ کیپ تاون

    تاریخ منطقه بو کاپ در کیپ تاون
    منطقه بو کاپ در دهه 1760 میلادی توسط یک استعمارگر هلندی به نام جان دوال (Jan de Waal) درست شد. او در این محل چند خانه کوچک اجاره ای درست کرد تا برده های تبعیدی به کیپ تاون در آن ها اقامت کنند. گفتنی است که همه این برده ها مسلمان بوده اند و از کشورهایی مثل مالزی، سنگاپور و indonesia به کیپ تاون تبعید شدند و در اصطلاح به آن ها کیپ مالای گفته می شد.
    بر طبق گفته ها، شرایط اجاره این خانه ها، این بوده است که دیوار خانه ها سفید باقی بماند. تا اینکه در سال 1834 قانون برده داری منسوخ شد و برده های این منطقه توانستند خانه هایشان را خریداری کنند و خیلی از آن ها تصمیم گرفتند که خانه هایشان را با رنگ روشن نقاشی کنند تا آزادی خودشان را نشان دهند. به خاطر اقامت همین برده ها بوده که این منطقه هنوز اسلامی باقی مانده است و اتفاقا به دلیل صنعتگر بودن این برده ها، کم کم منطقه بو کاپ به یک مرکز فرهنگی در کیپ تاون تبدیل شد. یک مسئله دیگر اینکه در سال 1950، آپارتاید یا جدا نژادی در آفریقای جنوبی باب شد. در این دوران در آفریقای جنوبی نژادها از هم جداسازی شدند و منطقه بو کاپ به عنوان منطقه کاملا اسلامی انتخاب شد و مردمی که دیگر مذهب ها را داشتند به اجبار از این منطقه خارج شدند.

    تاریخ منطقه بو کاپ در کیپ تاون

    جاذبه های گردشگری منطقه بو کاپ در کیپ تاون
    جاذبه های گردشگری متعددی در منطقه بو کاپ وجود دارد. خیابان های کیپ تاون خودشان به تنهایی به خاطر رنگارنگ بودنشان بسیار تماشایی هستند و معماری بی نظیری در آن ها کار شده است.  قدیمی ترین ساختمانی که در کیپ تاون وجود دارد، یکی از ساختمان هایی است که در سال 1768 توسط جان دوال ساخته شده است و امروزه به عنوان موزه بو کاپ شناخته می شود و بازدید از آن برای کسب اطلاعات جالب در مورد این منطقه جذاب در کیپ تاون از واجبات است. این موزه شبیه به خانه یک خانواده ثروتمند قرن 19 مبله شده است و با بازدید از آن می توانید نگرشی جالب به زندگی مردم آن زمانه و تاثیری که مسلمانان بر هنر و فرهنگ کیپ تاون گذاشته اند، پیدا کنید.
    یک سری مسجد در منطقه بو کاپ کیپ تاون وجود دارد که نشانگر فرهنگ اسلامی هستند. توصیه ما به شما این است که حتما سری به خیابان دورپ بزنید تا از مسجد آئووال که قدمت آن به 1794 باز می گردد، دیدن کنید. این مسجد قدیمی ترین مسجد آفریقای جنوبی محسوب می شود و یک نسخه دست نویس از قرآن در آن نگهداری می شود. یک گورستان نیز در این منطقه وجود دارد که اولین گورستان اسلامی است که بعد از آزادی مذهبی در سال 1804 ساخته شده است و دیدن از آن در نوع خودش جالب است. 

    جاذبه های گردشگری منطقه بو کاپ در کیپ تاون 2

    غذاهای کیپ مالایی
    بعد از اینکه گشتی در محله رنگارنگ بو کاپ زدید و از اماکن تاریخی آن دیدن کردید، نوبت به امتحان کردن غذاهای سنتی کیپ مالایی می شود. غذاهای کیپ مالایی با ترکیبی از غذاهای خاورمیانه ای، جنوب شرقی آسیا و هلندی طبخ می شوند و شما می توانید آن ها را از دوره گردان خیابانی و رستوران های بو کاپ تهیه کنید. دو تا از بهترین رستوران های بو کاپ رستوران بو کاپ کومبوئیس و رستوران بسمه الله است که می توانید بهترین غذاهای سنتی را در آن ها میل کنید.
    اگر هم از غذاهای کیپ مالایی خوشتان آمد و دوست داشتید که بعدا آن ها را در خانه خودتان درست کنید، می توانید به بزرگترین فروشگاه ادویه فروشی این منطقه یعنی فروشگاه اطلس اسپایسز بروید و ادویه های مخصوص آن ها را خریداری کنید. جالب است که بدانید رستوران های این منطقه حلال هستند و برای مسلمانان بسیار مناسب هستند.

    غذاهای کیپ مالایی 2

    دسترسی به منطقه بو کاپ در کیپ تاون
    برای بازدید از منطقه بو کاپ کافی است که با تور آفریقای جنوبی به کیپ تاون سفر کنید و سپس از مرکز شهر کیپ تاون 5 دقیقه ای را پیاده روی کنید و یا از منطقه توریستی وی اند ای واترفرانت 10 دقیقه ای را با تاکسی طی کنید. از آنجا بهتر است که گردشتان را از خیابان وال شروع کنید و از آنجا قدم بزنید تا به موزه بو کاپ برسید. بعد از اینکه از موزه دیدن کردید، یک یا دو ساعتی را به گشت و گذار در خیابان های زیبای منطقه بو کاپ و عکس گرفتن در کنار خانه های رنگارنگ آن اختصاص دهید. یک سری تورهای پیاده روی در منطقه بو کاپ برگزار می شوند که شما می توانید با آن ها همراه شوید تا بتوانید بیشتر با سبک زندگی مردم کیپ تاون آشنایی پیدا کنید. یک تور پیاده روی رایگان نیز در کیپ تاون برگزار می شود که شما می توانید در صورت تمایل در آن شرکت کنید و بعدا اگر خواستید می توانید به راهنمای آن انعام دهید. این تور دو بار در روز برگزار می شود و تور آن از جلوی کارخانه قهوه مادرلند شروع می شود و در طول مسیر از منطقه بو کاپ و جاذبه های گردشگری مشهور آن بازدید می کنند. بعضی از این تورها شامل کلاس های آشپزی نیز می شوند که در آن ها یک خانم محلی در خانه شخصیش به شما طرز تهیه غذاهای محلی را نیز آموزش می دهد و شرکت در آن ها به شما کمک می کند تا هر چه بیشتر با فرهنگ مردم کیپ تاون و زندگی مدرن مسلمانان منطقه بو کاپ آشنا شوید. 

    جاذبه های گردشگری منطقه بو کاپ در کیپ تاون

    نکات کاربردی درباره بازدید از منطقه بو کاپ در کیپ تاون
    موزه بو کاپ هر روز هفته به جز یکشنبه ها و روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر باز است. هزینه بازدید از این موزه برای بزرگسالان 20 رند و برای کودکان 6 تا 17 سال 10 رند است و بازدید از آن برای کودکان زیر 5 سال هم کاملا رایگان است. گورستان تانا بارو هر روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد ازظهر باز است. یک نکته دیگر اینکه بازدید از منطقه بو کاپ در ساعات شلوغ و پر رفت و آمد امن است. اما اگر بعد از تاریکی بخواهید در آن تردد داشته باشید، بهتر است که تنها نباشید و از تاکسی استفاده کنید و یا با یک گروه از آنجا بازدید کنید. بانوان نیز بهتر است که برای بازدید از منطقه بو کاپ لباس مناسب با فرهنگ اسلامی به تن داشته باشند و برای بازدید از مساجد آن لباسشان مناسب باشد و بهتر است که یک روسری نیز همراه خود داشته باشند.برای رزور تور ارزان آفریقای جنوبی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    نکات کاربردی درباره بازدید از منطقه بو کاپ در کیپ تاون

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW