021-88507190

راهنمای جامع سفر به آفریقای جنوبی

راهنمای سفر مهرپرواز 02 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر به آفریقای جنوبی و لذت بردن از طبیعت وحشی آن آرزوی خیلی‌هاست. اگر قصد سفر دارید و پیش‌زمینه‌ای ندارید، این مطلب برای مواجهه با هر چیزی آماده‌تان می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به آفریقای جنوبی بدون شک یکی از منحصربه‌فردترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات سفر برای هر شخصی است. حیات وحش فوق‌العاده، پوشش گیاهی بکر و متنوع، سواحل زیبا و هزاران جاذبه دیدنی متفاوت و دلنشین، این کشور را به مقصدی هیجان‌انگیز برای سفر تبدیل کرده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت و رویایی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم آفریقای جنوبی را به‌عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید. ما هم در ادامه، هر آنچه را که لازم است درباره سفر به آفریقای جنوبی بدانید، در اختیارتان می‌گذاریم.

    آفریقای جنوبی کجاست؟

    اگر برایتان سوال است که «افریقای جنوبی کجاست؟» باید بدانید که این کشور، در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا قرار گرفته و از مهم‌ترین کشورهای این قاره است. نکته جالبی که درباره آفریقای جنوبی باید بدانید، این است که این کشور سه پایتخت دارد: پرتوریا (محل قوه اجرایی)، کیپ تاون (محل قوه مقننه) و بلومفونتن (محل قوه قضاییه). ژوهانسبورگ هم بزرگترین شهر در این کشور و مرکز بازرگانی و پایتخت اقتصادی آن است.

    خطوط ساحلی آفریقای جنوبی از جنوب غربی با اقیانوس اطلس و از جنوب شرقی با اقیانوس هند هم مرز است. همچنین این کشور، با کشورهای بوتساوانا، زیمبابوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو همسایه است. زبان رسمی آفریقای جنوبی، آفریقایی و انگلیسی است؛ البته به‌طور کلی، بیش از 10 زبان رایج دنیا، در این کشور استفاده می‌شوند.

    موقعیت جغرافیایی آفریقای جنوبی روی نقشه گوگل

    بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

    بهترین زمان سفر به افریقای جنوبی را می‌توان بین ماه‌های آبان تا اوایل اسفند، یعنی از پایان دسامبر تا اوایل مارس دانست. اما به‌طور کلی، آفریقای جنوبی کشوری بزرگ و متنوع با آب‌وهوای متفاوت از منطقه‌ای به منطقه دیگر است و انتخاب زمان مناسب برای سفر، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. برای مثال اگر عاشق سافاری هستید، بهتر است بین ماه‌های مه تا اکتبر سفر کنید.

    بد نیست بدانید که بهار این کشور از سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان)، تابستان از دسامبر تا فوریه (آذر تا بهمن)، پاییز از مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) و زمستان از ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد) است. میانگین دمای هوا در تابستان 25 درجه سانتی‌گراد و در زمستان 17 درجه سانتی‌گراد است. 

    به‌لحاظ قیمتی باید بدانید که فصل تابستان؛ یعنی از پایان نوامبر تا اوایل مارس، قیمت‌ها برای سفر افزایش می‌یابند، اما بین ماه‌های آوریل و می و همچنین سپتامبر و اکتبر، قیمت‌ها کمترند.

    شرایط سفر به آفریقای جنوبی برای ایرانیان

    برای سفر به این کشور، به دریافت ویزای گردشگری یا توریستی نیاز دارید. ویزای توریستی آفریقای جنوبی حدود 90 روز معتبر است. برای دریافت این ویزا، به یک سری مدارک نیاز دارید که موارد زیر را شامل می‌شوند:

    • فرم کامل درخواست ویزا
    • اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
    • دو قطعه عکس ۳.۵ × ۴.۵
    • اثبات تمکن مالی برای مدت زمان اقامت در آفریقای جنوبی
    • ترجمه شناسنامه فرزندان زیر 18 سال
    • بلیط رفت و برگشت
    •  مدارک شغلی
    • بیمه مسافرتی

    هزینه های سفر به آفریقای جنوبی

    ابتدا باید بدانید که واحد پول آفریقای جنوبی، رند با نماد ZAR است. برای سفر به این کشور جذاب، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید، هزینه سفر به آفریقای جنوبی خواهد بود. البته که این هزینه کاملا به تور انتخابی، زمان سفر، شرکت هواپیمایی، محل اقامت و هزینه‌های دیگری مانند خوراک، رفت‌وآمد و... بستگی دارد.

    با این حال، ما در ادامه بر اساس اطلاعاتی که از مسافران به دست آمده است، یک میانگین کلی در اختیار شما می‌گذاریم. دقت کنید که این میانگین، شامل هزینه محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل محلی و گشت‌وگذار است.

    • میانگین هزینه روزانه یک نفر: 87 دلار
    • میانگین هزینه یک نفر برای دو هفته: 1214 دلار
    • میانگین هزینه ماهانه یک نفر: 2602 دلار
    • میانگین هزینه یک زوج برای دو هفته: 2429 دلار

    شهرهای توریستی آفریقای جنوبی کجاست؟

    آفریقای جنوبی شهرهای دیدنی و شگفت‌انگیز زیادی دارد که ممکن است شما را در انتخاب مقصد سفر، با چالش مواجه کند. در همین راستا، ما در ادامه، شهرهای آفریقای جنوبی را که مقاصدی عالی برای گردشگری هستند به شما معرفی می‌کنیم.

    شهرهای توریستی در سفر به آفریقای جنوبی
    نام شهر تلفظ لاتین
    کیپ تاون Cape Town
    دوربان Durban
    ژوهانسبورگ Johannesburg
    پرتوریا Pretoria
    پورت الیزابت Port Elizabeth
    کنیسنا Knysna
    بلومفونتن Bloemfontein
    لندن شرقی East London
    پولوکوانه Polokwane
    گراهامستون Grahamstown
    کیمبرلی Kimberley
    خلیج پلتنبرگ Plettenberg Bay
    آپینگتون Upington
    رستنبورگ Rustenburg
    خلیج ماسل Mossel Bay

    جدول برخی شهرهای توریستی آفریقای جنوبی

    فرودگاه آفریقای جنوبی کجاست؟

    فرودگاه بین‌المللی ژوهانسبورگ، با نام فرودگاه الیور تامبو و کد یاتا JNB، شلوغ‌ترین فرودگاه قاره آفریقاست. این فرودگاه ابتدا با نام فرودگاه جان اسمات (فعال سیاسی) در سال 1952، افتتاح شد و بعدها به الیور تامبو تغییر یافت. فرودگاه ژوهانسبورگ، اصلی‌ترین و پرترددترین فرودگاه آفریقای جنوبی است و به تمام قاره‌ها پرواز دارد.

    برای سفر به آفریقای جنوبی از ایران، پرواز مستقیم وجود ندارد و تمامی پروازها، یک یا دو توقف در دبی، دوحه یا استانبول دارند. پروازها از ایران به فرودگاه بین‌المللی ژوهانسبورگ یا فرودگاه کیپ تاون است و برگشت هم از همین دو فرودگاه صورت می‌گیرد؛ البته مسیر بیشتر پروازهای رفت و برگشت، فرودگاه ژوهانسبورگ است.

    بد نیست بدانید که ارزان‌ترین مسیر رفت و برگشت از فرودگاه کیپ تاون و سریع‌ترین، از فرودگاه بین‌المللی ژوهانسبورگ است. همچنین بیشترین مقصد برگشت از آفریقای جنوبی به ایران، شهرهای تهران، شیراز و مشهد هستند.

    فرودگاه آفریقای جنوبی کجاست

    عکسی از فرودگاه آفریقای جنوبی

    بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی کجاست؟

    آفریقای جنوبی ترکیبی از سواحل خیره‌کننده، طبیعت و حیات وحش زیبا و بهترین دیدنی‌ها و جاذبه‌هاست؛ طوری که برخی می‌گویند، جهانی در یک کشور جمع شده است. باید بگوییم که معرفی جاهای دیدنی آفریقای جنوبی اصلا کار ساده‌ای نیست؛ چراکه زیبایی‌های آفریقای جنوبی تمامی ندارند. با این حال، ما در ادامه برخی از بهترین جاهای دیدنی این کشور را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به آفریقای جنوبی، حتما از آن‌ها بازدید کنید.

    1. خط ساحلی گاردن روت: یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای جهان به شمار می‌رود که در امتداد سواحل جنوبی آفریقای جنوبی کشیده شده است.
    2. پارک ملی کروگر: بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌ها برای بازدید و بزرگترین پارک ملی آفریقای جنوبی است. صدها گونه حیوانی، از جمله شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو در این پارک زندگی می‌کنند.
    3. دره رودخانه بلاید و مسیر پانوراما: دره رودخانه بلاید یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آفریقای جنوبی و از بزرگترین دره‌های جهان است که از دیدن آن هرگز سیر نخواهید شد.
    4. پارک ملی آدو الفنت: اگر به‌دنبال تجربه سافاری خانوادگی، بدون مالاریا هستید، پارک ملی آدو الفنت یکی از بهترین مکان‌ها برای این کار است. این پارک، خانه بیش از 600 فیل و سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی در بخش جنوبی این کشور، نزدیک به بندر الیزابت و در فاصله کمی از گاردن روت است.
    5. دماغه امید نیک: دماغه امید نیک، جایی که اقیانوس هند و اطلس را به هم وصل می‌کند، از شگفتی‌های آفریقای جنوبی در استان کیپ تاون است.
    6. رشته کوه دراکنزبرگ: دراکنزبرگ یا همان کوه‌های اژدها، دارای بلندترین قله‌های کشور و پر از غارها، آبشارها و نهرهای کوهستانی است و بهترین مکان برای گردش و تفریحات ورزشی به شمار می‌رود.
    7. پارک فراملی کالاهاری: یکی از زیباترین پارک‌ها در بخش شمالی آفریقای جنوبی و خانه گونه‌های نادری از حیوانات مانند پلنگ آفریقایی، شیر یال سیاه آفریقایی، کفتار خال‌دار و... است. 
    8. پارک تالاب سیمانگالیسو: یکی از میراث جهانی ثبت‌شده در یونسکو، در ساحل شمالی استان کوازولو ناتال است و محلی برای تماشای گونه‌های نادر حیوانات، پرندگان و طبیعت بی‌نظیر است.
    9. پارک ملی ساحل غربی: تنها یک ساعت رانندگی از شمال کیپ تاون، پارک ملی ساحل غربی با خطوط ساحلی خیره‌کننده، مسیرهای پیاده‌روی خوش‌منظره، حیات وحش و گل‌های وحشی است.

    خط ساحلی گاردن روت آفریقای جنوبی کجاست

    تصویری از خط ساحلی گاردن روت

    بهترین تفریحات در سفر به آفریقای جنوبی

    بدون شک، صدها نوع سرگرمی و تفریح جذاب و هیجان‌انگیز در سفر به آفریقای جنوبی انتظار شما را می‌کشند. یکی از محبوب‌ترین تفریحات این کشور سافاری است؛ طوری که می‌توان گفت، اکثر مردم برای تجربه سافاری به آفریقای جنوبی می‌آیند. پس حتما لذت سافاری در پارک ملی کروگر را تجربه کنید که هرگز از یادتان نمی‌رود.

    شما همچنین می‌توانید به موج‌سواری، پیاده‌روی و آفتاب‌گرفتن در سواحل رویایی، کوهنوردی، تماشای پنگوئن‌های آفریقایی یا وال‌ها، غواصی و انواع تفریحات آبی هیجان‌انگیز بپردازید. در کنار این‌ها، لذت گشت‌وگذار در شهرهای پرچنب‌وجوش، بازدید از موزه‌ها، امتحان‌کردن انواع غذاها و نوشیدنی‌های جدید و شرکت در تورهای شهری را فراموش نکنید.

    همان‌طور که گفتیم، تفریحات جذاب آفریقای جنوبی تمامی ندارند و این‌ها، تنها بخشی از کارهایی است که شما می‌توانید در این کشور فوق‌العاده انجام دهید. یکی دیگر از کارهای جالبی که می‌توانید انجام دهید این است که با خرید تور ترکیبی آفریقای جنوبی با یک تور چند شهر جذاب را ببینید و تجربه بیشتری از حضور در قاره آفریقا کسب کنید.

    معروفترین هتل های آفریقای جنوبی کجاست؟

    از بخش‌های مهم در سفر به آفریقای جنوبی، انتخاب محل اقامت است. در این کشور، انواع هتل‌های ساحلی، هتل‌هایی در دل شهر یا طبیعت با قیمت‌های متنوع یافت می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه‌تان، هتل موردنظر خود را رزرو کنید. معروف‌ترین هتل‌های آفریقای جنوبی، عبارتند از:

    • هتل رادیسون بلو در کیپ تاون
    • هتل ماونت نلسون در کیپ تاون
    • هتل تاج در کیپ تاون
    • هتل سیلو در کیپ تاون
    • هتل اویستر باکس در دوربان
    • هتل اویستر باکس در دوربان
    • هتل پیچ در ژوهانسبورگ
    • هتل ساکسون در ژوهانسبورگ

    هتل ساکسون از معروفترین هتل های آفریقای جنوبی

    تصویری از هتل ساکسون

    بهترین غذاهای آفریقای جنوبی

    خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین بخش هر سفر، امتحان‌کردن غذاهای بومی آن منطقه است. در آفریقای جنوبی، به‌دلیل گذشته استعماری این کشور، غذاها تحت‌تاثیر سنت‌های مختلف، شامل آلمان، فرانسه و بریتانیاست و ترکیب این‌ها با دو سبک اصلی کیپ داچ و کیپ مالایی، غذاهایی منحصربه‌فرد به وجود آورده‌اند. بهترین غذاهای آفریقای جنوبی که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌ها را امتحان کنید، عبارتند از:

    • چاکالاکا و پاپ
    • مرغ پری‌پری
    • بوبوتی
    • بانی چاو
    • واکی تاکی
    • جانی روتی
    • وتجیکو
    • وتکوئک
    • پودینگ مالوا
    • سوسیس بوریوورس

    سوغات آفریقای جنوبی

    خرید سوغات و یادگاری در سفر به آفریقای جنوبی کار سختی نیست. چه در بازارهای شلوغ کیپ تاون بگردید و چه مغازه‌های جذاب دوربان را بررسی کنید، چیزی متناسب با هر سلیقه‌ای پیدا خواهد شد. بهترین سوغاتی‌هایی که از آفریقای جنوبی می‌توانید بخرید، عبارتند از:

    • ماسک آفریقایی
    • مجسمه‌های سیمی
    • انواع ادویه
    • بیلتانگ (نوعی گوشت خشک مزه‌دارشده)
    • پارچه شو‌شو
    • صنایع دستی چوبی
    • سبدهای دست‌ساز
    • منجوق‌دوزی
    • ظروف سرامیکی
    • چای رویبوس

    ظروف سرامیکی از سوغات معروف افریقای جنوبی

    عکسی از ظروق سرامیکی سوغات آفریقای جنوبی

    راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ گوشه ای از دنیایی لایتناهی

    یکی از بهترین مقصدهایی که هر کسی در طول عمرش می‌تواند برای سفر انتخاب کنید، آفریقای جنوبی است. این کشور پر از دیدنی‌ها و جاذبه‌هایی است که نظیرشان هیچ‌جا وجود ندارند. از طبیعت بکر گرفته تا گونه‌های نادر حیوانات، شهرهای پرانرژی و ماجراجویی‌های بی‌نظیر، همه در دل آفریقای جنوبی انتظار گردشگران را می‌کشند. ما در این مطلب همه چیز را درباره سفر به آفریقای جنوبی در اختیارتان گذاشتیم تا اگر قصد دارید این تجربه بی‌مانند را پشت سر بگذارید و با تور آفریقای جنوبی این کشور زیبا را ببینید، راهنمایی مفید داشته باشید. شما هم اگر اطلاعات کاربردی درباره آفریقای جنوبی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. چه جاذبه‌های گردشگری معروفی در آفریقای جنوبی وجود دارد؟

    آفریقای جنوبی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که شامل پارک‌های ملی، شهرهای تاریخی و فرهنگی، آبشارهای بزرگ، سواحل‌ زیبا و سافاری در پارک‌های ملی می‌باشد.

    2. چه وضعیت آب و هوایی در آفریقای جنوبی وجود دارد؟

    آب و هوای آفریقای جنوبی متفاوت است، با توجه به انواع زمین‌شناسی و جغرافیای متنوع آن. در مناطق ساحلی، هوا معمولا گرم و مرطوب است، در حالی که در مناطق داخلی، آب و هوای خشک و گرم‌تری مشاهده می‌شود. در زمستان، برخی از مناطق در ارتفاعات نیز ممکن است برف ببارد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW