021-88507190

بهتر است که بدون خواندن این مطلب به ارمنستان سفر نکنید

راهنمای سفر م.مقیمی 05 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ارمنستان یکی از باستانی ترین و منحصر به فردترین کشورهای ناحیه قفقاز است. علی رغم کوچک بودنش، ارمنستان جذابیت های زیادی برای توریستان دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    5 نکته کاربردی در مورد سفر به ارمنستان
    ارمنستان یکی از باستانی ترین و منحصر به فردترین کشورهای ناحیه قفقاز است. علی رغم کوچک بودنش، ارمنستان جذابیت های زیادی برای توریستان دارد که از جمله آن ها می توان به مناظر زیبای کوهستانی، اماکن باستانی، غذاهای خوشمزه و اماکن توریستی جذاب برای دوستداران ماجراجویی اشاره کرد. البته تا یادمان نرفته از مهمان نوازی و مهربانی ارمنی ها هم بگوییم. مردم دوست داشتنی این کشور زیبا همیشه با روی باز از توریستان استقبال می کنند و مطمئنا شما هم از دیدن رفتار آن ها لبخند به روی لبانتان خواهد نشست! با همه این صحبت ها، جای تعجبی ندارد که چرا سفر به ارمنستان روز به روز بین توریستان سراسر جهان باب تر می شود. اگر شما هم مشتاق سفر به ارمنستان شده اید، بهتر است که قبل از بستن چمدان هایتان، چند نکته کاربردی در مورد سفر به ارمنستان را مطالعه کنید. به هر حال توصیه ما به شما این است که بدون خواندن این مطلب به ارمنستان سفر نکنید!

    5 نکته کاربردی در مورد سفر به ارمنستان

    برای سفر به ارمنستان در چمدانمان چه لباس هایی قرار دهیم؟
    برای پاسخ دادن به این سوال، بهتر است که نگاهی به شرایط آب و هوایی ارمنستان بیندازیم.در واقع وسایل مورد نیاز شما برای سفر به ارمنستان بستگی به فصلی دارد که برای سفر انتخاب کرده اید. فقط یادتان باشد که تابستان های ارمنستان، علی الخصوص در پایتختش یعنی ایروان گرم و خشک است و دمای میانگین هوای آن بین 28 تا 35 درجه سانتیگراد متغیر است و چند روزی هم در فصل تابستان بارش باران را تجربه می کند. به همین خاطر بهتر است که برای سفر تابستانی به ارمنستان لباس های راحتی در چمدانتان قرار دهید تا گرمتان نشود. البته اگر قصدتان از سفر به ارمنستان بازدید از شهرها و روستاهای حومه ایروان است، این را در نظر داشته باشید که هوای چنین مناطقی خنک تر از ایروان است و ممکن است که در طول فصل تابستان لباس های گرم هم به کارتان بیاید.
    و اما در مورد فصل زمستان، این نکته را به خاطر داشته باشید که آب و هوای ارمنستان در طول فصل زمستان منطقه به منطقه متفاوت است. ایروان در فصل زمستان خیلی سرد نیست، اما به هر حال یک روزهایی برف زیادی در ارمنستان می بارد. دمای هوای ایروان در فصل زمستان بین 2 درجه سانتیگراد و 10- درجه سانتیگراد متغیر است. اما در شهرهای حومه و پیست های اسکی، دمای هوا خیلی سردتر از این حرف ها می شود. پس برای سفر زمستانی به ارمنستان تا می توانید لباس های گرم در چمدانتان قرار دهید که مطمئنا همه آن ها به کارتان خواهد آمد.
    متعدل ترین فصل در ارمنستان، فصل پاییز است. در این فصل آب و هوای ارمنستان معتدل و خوشایند می شود و چند روزی نیز بارش باران را تجربه می کند. برای سفر به ارمنستان در فصل بهار هم باید انتظار تغییرات ناگهانی هوا را داشته باشید. در بعضی از روزهای بهاری، در ارمنستان باران می بارد و در بعضی روزهای دیگر هوا صاف است. به همین دلیل باید برای سفر به ارمنستان در فصل پاییز، لباس های متنوعی را در چمدانتان قرار دهید.
    در نهایت در مورد استایل پوشش در ارمنستان، بهتر است که بدانید ارمنی ها مثل اروپایی ها لباس می پوشند و به همین دلیل نکته خاصی در مورد نوع لباس هایی که باید برای سفر به ارمنستان در چمدانتان قرار دهید، وجود ندارد.

    برای سفر به ارمنستان در چمدانمان چه لباس هایی قرار دهیم؟

    از کدام جاذبه های گردشگری ارمنستان دیدن کنیم؟
    سفر به ارمنستان برای آن دسته از توریستانی که اهل بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی هستند، بسیار جالب است و دلیلش هم مشخص است! ارمنستان تاریخی 3500 ساله دارد و به خاطر همین تاریخ غنیش در آن اماکن تاریخی و دیدنی زیادی وجود دارد. به همین دلیل است که گاهی به ارمنستان عنوان "موزه ای زیر آسمان" را می دهند. بیشتر اماکن دیدنی ارمنستان با مسیحیت در ارتباط هستند و از جمله آن ها می توان به صومعه های باستانی و کلیساهای زیبا با معماری های خاص و جذاب اشاره کرد.
    توصیه ما به شما این است که حتما از صومعه خور ویراپ در ارمنستان دیدن کنید و چشم انداز بی نظیرش به کوه آرارات را ببینید.از طرفی شانس دیدن صومعه گقارد که به خاطر معماری سنگی بی نظیرش مشهور شده است، صومعه تاتو که به خاطر معماری قرون وسطاییش مطرح است، صومعه هاقپات و صومعه ساناهین که جزء میراث جهانی یونسکو هستند و کلیسای اچمیادزین را که مرکز مذهبی همه ارمنی هاست را از دست ندهید.
    گذشته از اماکن دیدنی ارمنستان، طبیعت ارمنستان نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر شما هم به دنبال کسب آرامش در ارمنستان هستید، بهتر است که از جاذبه های طبیعی ارمسنتان مثل دریاچه سوان دیدن کنید. دریاچه سوان یکی از مرتفع ترین دریاچه های دنیا است و بزرگترین دریاچه قفقاز محسوب می شود. منظره اطراف دریاچه بسیار دیدنی است. تپه هایی که با جنگل پوشیده شده اند، صخره های سنگی زیبا و چمنزارهای اطرافش به قدری جذاب هستند که نمی توان از آن ها چشم برداشت! به هر حال اگر شما هم عاشق تفریحات ساحلی هستید و از شنا، آفتاب گرفتن و تجربه ورزش های آبی خوشتان می آید، بهتر است که بازدید از دریاچه سوان را فراموش نکنید. 
    اگر هم می خواهید در سفر به ارمنستان ریلکس کنید و وضعیت سلامتیتان را بهبود بخشید، بهتر است که از شهر جرموک با آب های معدنی شفابخشش و بیمارستان های با کیفیتش دیدن کنید.
    گذشته از همه این ها ، سفر به ارمنستان بدون دیدن قلب ارمنستان یعنی شهر باستانی ایروان کامل نمی شود. ایروان محیط و جو بسیار جذابی دارد و معماری ساختمان هایش منحصر به فرد و زیبا هستند. از طرفی موزه های آموزشی در آن به وفور یافت می شود و کافه ها و رستوران هایش همیشه حرف اول را می زنند. در سفر به ایروان حتما از میدان جمهوری، تئاتر اپرا و باله و خیابان مدرن شمالی آن دیدن کنید و حتما در رستوران های ایروان غذاهای لذیذ ارمنی را امتحان کنید. حتما هم شب های ایروان را با دیدن فواره موزیکال آن سپری کنید و مطمئن باشید که در انتهای شب وجودتان سرشار از انرژی مثبت خواهد شد!

    از کدام جاذبه های گردشگری ارمنستان دیدن کنیم؟

    در ارمنستان چه تفریحاتی را تجربه کنید؟
    می دانستید که ارمنستان جدای از اینکه یک کشور تاریخی است، برای دوستداران هیجان و ماجراجویی نیز مقصد ایده آلی است؟ کوهستان های ارمنستان فرصتی را فراهم کرده اند که می توان انواع ورزش های مهیج را از پاراگلایدینگ (چترسواری) گرفته تا کوهنوردی، اسکی، صخره نوردی و طبیعت گردی  را در ارمنستان تجربه کرد.
    مشهورترین پیست اسکی ارمنستان، پیست تساخکادزور است که برای ورزش اسکی بسیار مجهز است. از طرفی روستای کوچک کواگیوق بهترین منطقه برای تجربه ورزش پاراگلادینگ است. این روستا در نزدیکی دریاچه سوان واقع شده است و تورهای چترسواری در آن روز به روز محبوب تر می شوند. اگر هم عاشق طبیعت گردی هستید، می توانید به کوه آراگاتس بروید. این کوه با 4090 متر ارتفاع مرتفع ترین کوه ارمنستان است و کوهنوردی در آن عالم خودش را دارد.

    در ارمنستان چه تفریحاتی را تجربه کنید؟

    از ارمنستان چه سوغاتی هایی بخریم؟
    خرید سوغاتی برای اکثر توریستان اهمیت ویژه ای دارد. با این حساب، چه سوغاتی باید از ارمنستان تهیه کنیم؟ اگر شما بدانید که ارمنستان چه سمبل هایی دارد، انتخاب و خرید سوغاتی برایتان آسان تر می شود. بدون شک کوه آرارات و انار از سمبل های ارمنستان هستند و هر کالایی که تصویری از این دو داشته باشد، سوغاتی مناسبی از ارمنستان است. از طرفی اقلامی مثل قالیچه و زیورآلات نیز در ارمنستان بسیار محبوب هستند و شما می توانید آن ها را به عنوان سوغاتی از ارمنستان تهیه کنید. 
    بازار ورنیساج ایروان یکی از بهرتین بازارهای ارمنستان برای خرید سوغاتی است. این بازار آخر هفته ها برپا می شود و انواع سوغاتی ها و صنایع دستی در آن یافت می شود. در این بازار می توانید نقاشی، زیورآلات، کارهای چوبی، مگنت، ابزارآلات موسیقی، سوغاتی های ملی، قالیچه، لباس های سنت و سنگ های شبه قیمتی را به عنوان سوغاتی از ارمنستان برای عزیزانتان تهیه کنید.
    از طرفی محصولات غذایی مثل شیرینی و میوه خشک نیز در ارمنستان تولید می شوند و اگر بخواهید چنین سوغاتی هایی را تهیه کنید، بهتر است که به بازار گوم در ایروان بروید.

    از ارمنستان چه سوغاتی هایی بخریم؟

    در ارمنستان چگونه با مردم معاشرت کنیم؟
    ارمنی ها مردمان بسیار مهربانی هستند و برای توریستان ارزش زیادی قائلند و تمام تلاششان را می کنند که توریستان در کشورشان احساس راحتی کنند. هر توریستی بعد از سفر به ارمنستان از صمیمی بودن ارمنی ها تعاریف زیادی می کند. به همین خاطر شما در ارمنستان به مشکل چندانی برای ارتباط با مردم ارمنستان نخواهید خورد و می توانید مطمئن باشید که ارمنی ها با شما رفتار بسیار خوبی خواهند داشت. این نکته هم مهم است که نسل جوان ارمنستان زبان انگلیسی را تا حد مطلوبی بلدند و شما می توانید هرجایی که با مشکل مواجه شدید یا سوالی داشتید، خیلی راحت از جوان های ایروان سوالتان را بپرسید. البته مسلما وضعیت زبان جوان هایی که در شهرهای حومه ایروان زندگی می کنند، به خوبی جوان های ایروان نیست و بهتر است که قبل از رفتن به حومه شهر، سوال هایتان را از اهالی ایروان بپرسید و بعد از ایروان دور شوید.برای رزرو تور ارمنستان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    در ارمنستان چگونه با مردم معاشرت کنیم؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW